Wedstrijd rijden
Hallo,
Ik ga na een uitstap van een aantal jaren weer in Nederland(zeeland) wonen, ik zou graag met mijn 32 jaar in Nederland wedstrijden gaan rijden, kan iemand mij helpen, want ik wil graag weten moet ik lid worden van een club moet ik licentie(wat voor of welke) aanvragen,in welke categorie kan ik het beste beginnen(heb wel enige wedstrijdervaring) en wat zijn meestal de afstanden die gereden worden,etc etc.
Mvg
Ik ga na een uitstap van een aantal jaren weer in Nederland(zeeland) wonen, ik zou graag met mijn 32 jaar in Nederland wedstrijden gaan rijden, kan iemand mij helpen, want ik wil graag weten moet ik lid worden van een club moet ik licentie(wat voor of welke) aanvragen,in welke categorie kan ik het beste beginnen(heb wel enige wedstrijdervaring) en wat zijn meestal de afstanden die gereden worden,etc etc.
Mvg
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je de provincie Zeeland bedoeld is tmzzeeland de beste optie als je het mij vraagt.
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door trek6700 op 28 Maart 2007
Hallo,
Mvg
Nog een vraag wat is het verschil tussen categorie A en B, en is er veel verschil.
Mvg
Hallo,
Mvg
Nog een vraag wat is het verschil tussen categorie A en B, en is er veel verschil.
Mvg
Heb je het fietsen nog wel regelmatig bijgehouden en ben je onder de 40 jaar kun je het best in de A-categorie starten. B-categorie is vaak voor 40-plussers en mensen die buiten het weekend hun fiets niet veel aanraken (alhoewel je het ook weer geen toerders kunt noemen).Althans, zo is dat bij mijn vereniging.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door Cubebiker op 29 Maart 2007
Heb je het fietsen nog wel regelmatig bijgehouden en ben je onder de 40 jaar kun je het best in de A-categorie starten. B-categorie is vaak voor 40-plussers en mensen die buiten het weekend hun fiets niet veel aanraken (alhoewel je het ook weer geen toerders kunt noemen).
Althans, zo is dat bij mijn vereniging.
Pffft, dat is wel erg kort door de bocht hoor. De B's en 40+ ers kunnen verdomd hard rijden! Wil je bij de B's voorin meedoen zit je zo aan 10 uur trainen per week, vergis je niet.
Heb je het fietsen nog wel regelmatig bijgehouden en ben je onder de 40 jaar kun je het best in de A-categorie starten. B-categorie is vaak voor 40-plussers en mensen die buiten het weekend hun fiets niet veel aanraken (alhoewel je het ook weer geen toerders kunt noemen).
Althans, zo is dat bij mijn vereniging.
Pffft, dat is wel erg kort door de bocht hoor. De B's en 40+ ers kunnen verdomd hard rijden! Wil je bij de B's voorin meedoen zit je zo aan 10 uur trainen per week, vergis je niet.
Less is bore
Zou als 32e jarige gewoon als B-amateur beginnen. Overstappen naar A-amateur kan gewoon midden in het seizoen als het te langzaam gaat. Wedstrijdjes zijn meestal 50-60 km.
B-amateur zit in deze periode zo aan de 10 uur per week. Vooral als je net met wedstrijden begint is het aanpoten om het niveau te halen.
B-amateur zit in deze periode zo aan de 10 uur per week. Vooral als je net met wedstrijden begint is het aanpoten om het niveau te halen.
Nou Daniel daar heb je wel gelijk in. Ik rijdt ook in de b-klasse omdat ik weinig tijd heb om te trainen maar er wordt toch stevig gekoerst.
Ik doe het voornamelijk voor mijn plezier maar probeer wel een "uitslag" te rijden.
mijn probleem was altijd dat ik te hard fietste voor een toerclub maar te langzaam voor de goede amateurs.
Ik doe het voornamelijk voor mijn plezier maar probeer wel een "uitslag" te rijden.
mijn probleem was altijd dat ik te hard fietste voor een toerclub maar te langzaam voor de goede amateurs.
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.
-
- Forum-lid
Ik ben 32 en ben dit jaar ook weer gestart met wedstrijden. Had eerst een B-licentie maar ben eigenlijk voordat de wedstrijden begonnen al naar de A overgestapt. Ik weet niet hoe het met je conditie gesteld is maar ik kan goed meekomen in de A. Vandaag de ronde van Uedem (Dld) gereden. Was wel aanharken maar er werd ook verschrikkelijk hard gereden. Ik verwacht dit jaar eigenlijk niets maar wie weet.
Zorg dat je bij een club komt met wedstrijdrenners en bekijk daar op welk niveau je zit, vraag een B-licentie aan, rijd eventueel wat wedstrijdjes en zoals gezegd je kunt zo over naar de A.
Zorg dat je bij een club komt met wedstrijdrenners en bekijk daar op welk niveau je zit, vraag een B-licentie aan, rijd eventueel wat wedstrijdjes en zoals gezegd je kunt zo over naar de A.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door Templar op 01 April 2007
Nou Daniel daar heb je wel gelijk in. Ik rijdt ook in de b-klasse omdat ik weinig tijd heb om te trainen maar er wordt toch stevig gekoerst.Ik doe het voornamelijk voor mijn plezier maar probeer wel een "uitslag" te rijden.mijn probleem was altijd dat ik te hard fietste voor een toerclub maar te langzaam voor de goede amateurs.
Precies mijn motivatie!
Nou Daniel daar heb je wel gelijk in. Ik rijdt ook in de b-klasse omdat ik weinig tijd heb om te trainen maar er wordt toch stevig gekoerst.Ik doe het voornamelijk voor mijn plezier maar probeer wel een "uitslag" te rijden.mijn probleem was altijd dat ik te hard fietste voor een toerclub maar te langzaam voor de goede amateurs.
Precies mijn motivatie!
Less is bore
Ah, ik wist niet dat we hier over amateurs A- en B spraken. Ik zag die link van trimbelangen en was in de veronderstelling dat we het hier over licentielozen hadden zoals dat bij mij op de vereniging is.Dit heeft voor mij een reden. hier worden vrij veel wedstrijdjes georganiseerd en daar mag je absoluut niet aan mee doen als je over een licentie beschikt. Als je dan aan iets mee doet kan je op een dagkaart rijden.
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 28 Maart 2007
Als je de provincie Zeeland bedoeld is tmzzeeland de beste optie als je het mij vraagt.
Je hebt ook nog Theo Middelkamp
Je hebt ook nog Theo Middelkamp
Mijn fiets is bezeten!