Tips voor de AGR
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Goede benen!!!!!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Kijk, dat zijn reacties waar ik wat mee kan.
Veel dingen spreken misschien voor zich, maar als je zoals ik in een gebied woont waar alleen een enkel viaduct is, ben je zeker geholpen met de tips van ervaringsdeskundigen.
Bedankt allemaal en iedereen veel succes maar vooral veel plezier gewenst
Veel dingen spreken misschien voor zich, maar als je zoals ik in een gebied woont waar alleen een enkel viaduct is, ben je zeker geholpen met de tips van ervaringsdeskundigen.
Bedankt allemaal en iedereen veel succes maar vooral veel plezier gewenst
Het belangrijkste ( maar dat is ook al gemeld ) is dat je je niet gek laat maken. Op de tussenstukken niet als een idioot gaan rijden, maar genoeg energie sparen voor de klimstukken. Dan moet je een heel eind komen.
Ik ga de 100km doen (ook de eerste keer), en heb de meeste heuvels al getest, zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Ik rijd met een triple, dus ik heb voldoende mogelijkheden. Keutenberg zet ik voren op het kleinste ( 30 geloof ik ) en achter houd ik voldoende tandwielen over door hem op de 17/19 te rijden. Ik heb echter geen idee hoe dit in verhouding staat met een double.
Zorg in ieder geval voor wat geld, zodat je altijd iets kan kopen. Ik heb wel voldoende reacties gehoord dat het eten op de posten in orde is, maar zorg altijd voor wat reserve repen in je zadeltas.
Veel suc6 en tot over 3 weken
Ik ga de 100km doen (ook de eerste keer), en heb de meeste heuvels al getest, zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Ik rijd met een triple, dus ik heb voldoende mogelijkheden. Keutenberg zet ik voren op het kleinste ( 30 geloof ik ) en achter houd ik voldoende tandwielen over door hem op de 17/19 te rijden. Ik heb echter geen idee hoe dit in verhouding staat met een double.
Zorg in ieder geval voor wat geld, zodat je altijd iets kan kopen. Ik heb wel voldoende reacties gehoord dat het eten op de posten in orde is, maar zorg altijd voor wat reserve repen in je zadeltas.
Veel suc6 en tot over 3 weken
Quoten: Origineel geplaatst door mgeelen op 30 Maart 2007
Ik rijd met een triple, dus ik heb voldoende mogelijkheden. Keutenberg zet ik voren op het kleinste ( 30 geloof ik ) en achter houd ik voldoende tandwielen over door hem op de 17/19 te rijden. Ik heb echter geen idee hoe dit in verhouding staat met een double.
30/17 = 39/2230/19 = 39/25
Voor mij is een triple geen overbodige luxe. Ik kom op 39/25 wel de Keutenberg op, maar of ik die na 185km fietsen nog haal met dat verzet dat weet ik (nog) niet.
Ik zie hier heel veel goede tips. Dit is mijn tweede toertocht en mijn eerste lange toertocht. Ik ga in ieder geval voor uitrijden. Dat is al prestatie genoeg. Veel suc6
Ik rijd met een triple, dus ik heb voldoende mogelijkheden. Keutenberg zet ik voren op het kleinste ( 30 geloof ik ) en achter houd ik voldoende tandwielen over door hem op de 17/19 te rijden. Ik heb echter geen idee hoe dit in verhouding staat met een double.
30/17 = 39/2230/19 = 39/25
Voor mij is een triple geen overbodige luxe. Ik kom op 39/25 wel de Keutenberg op, maar of ik die na 185km fietsen nog haal met dat verzet dat weet ik (nog) niet.
Ik zie hier heel veel goede tips. Dit is mijn tweede toertocht en mijn eerste lange toertocht. Ik ga in ieder geval voor uitrijden. Dat is al prestatie genoeg. Veel suc6
Ik heb vorig jaar voor het eerst de AGR gereden en ook meteen de 150 km. Wat ik zeker aan kan raden is om het parcour goed verkend te hebben, je weet hoe zwaar de beklimmingen zijn en wat je nog voor de kiezen krijgt. Ander puntje wat ik heb ondervonden is voldoende en tijdig eten, Bovenaan de Camerig had ik een hongerklop waar ik niet vrolijk van werd en dan rijd het verdomd moeizaam. En vroeg starten vind ik zeker een aanrader, hoe vroeger hoe beter is mijn insteek. Zeker op de laatste klimmen kom je anders in een aardige drukte wanneer de andere routes er ook bij komen.
Edit: parcour kennis is ook zeker handig met de extra klimmen die niet aangegeven staan op het kaartje zoals de kasteelstraat, zijn aardige klimmetjes die je nog erbij hebt.
Edit: parcour kennis is ook zeker handig met de extra klimmen die niet aangegeven staan op het kaartje zoals de kasteelstraat, zijn aardige klimmetjes die je nog erbij hebt.
Je moet gewoon om het half uur wat eten of je nou wel of geen honger hebt , want als je hongergevoel krijgt is het veelal te laat. Vergeet ook niet om regelmatig wat te drinken.
Geniet van de tocht en rij je eigen tempo.
Geniet van de tocht en rij je eigen tempo.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Je lichaam kan gemiddeld 60 gram kolydraten per uur opnemen, dus reken even vantevoren uit hoeveel je ongeveer moet eten. Training (ook op dit punt) is weer onontbeerlijk; dus gebruik alleen voeding die je geprobeerd hebt.
Gister tijdens een lange training weer even een gelletje geprobeerd; puur om te kijken of ik 't kon verdragen. Nooit nieuwe dingen proberen tijdens een tocht!
Voor de AGR neem ik het volgende mee: 2 grote stukken koek en 4 gells. Moet meer dan genoeg zijn.
Gister tijdens een lange training weer even een gelletje geprobeerd; puur om te kijken of ik 't kon verdragen. Nooit nieuwe dingen proberen tijdens een tocht!
Voor de AGR neem ik het volgende mee: 2 grote stukken koek en 4 gells. Moet meer dan genoeg zijn.
Eigen Ervaring.
Vorig jaar eerste tocht.
Op de Campingdacht ik s' avonds : alvast goed eten. 's morgens was de keuken al vroeg open en bomvol met wielerenners dus weer eten, veel!
Normaal ontbijt ik nauwelijks dus op de geulhemmerberg voelde ik mijn darmen al sputteren. Geen nood dacht ik. Er is vast wel een terras open.
Mooi niet dus. alles zit 's morgens nog potdicht. Uit eindelijk met zeer hoge drang bij een tuincentrum ofzo naar binnen geschoten en gevraagd of ik even mocht. Ik ben ze nog dankbaar
Dus niet meer eten dan anders 's morgens en ik neem voortaan wat wc papier mee.
Vorig jaar eerste tocht.
Op de Campingdacht ik s' avonds : alvast goed eten. 's morgens was de keuken al vroeg open en bomvol met wielerenners dus weer eten, veel!
Normaal ontbijt ik nauwelijks dus op de geulhemmerberg voelde ik mijn darmen al sputteren. Geen nood dacht ik. Er is vast wel een terras open.
Mooi niet dus. alles zit 's morgens nog potdicht. Uit eindelijk met zeer hoge drang bij een tuincentrum ofzo naar binnen geschoten en gevraagd of ik even mocht. Ik ben ze nog dankbaar
Dus niet meer eten dan anders 's morgens en ik neem voortaan wat wc papier mee.
CC, agr 100; limo 100
Goed ontbijt is niet verkeerd, maar om je nu vol te proppen voor een tocht van 150 km is weer overdreven. Natuurlijk neem je genoeg eten mee onderweg, maar er is om de 50 km ook nog bevoorrading. Daar kun je ook wel enigszins op rekenen is mijn ervaring.
Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 01 April 2007
Eigen Ervaring.
Vorig jaar eerste tocht.
Op de Campingdacht ik s' avonds : alvast goed eten. 's morgens was de keuken al vroeg open en bomvol met wielerenners dus weer eten, veel!
Normaal ontbijt ik nauwelijks dus op de geulhemmerberg voelde ik mijn darmen al sputteren. Geen nood dacht ik. Er is vast wel een terras open.
Mooi niet dus. alles zit 's morgens nog potdicht. Uit eindelijk met zeer hoge drang bij een tuincentrum ofzo naar binnen geschoten en gevraagd of ik even mocht. Ik ben ze nog dankbaar
Dus niet meer eten dan anders 's morgens en ik neem voortaan wat wc papier mee.
Tsja, mijn darmen reageren ook snel op een maaltijd. Daarom eet ik dus behoorlijk vroeg, zodat je in alle rust nog het toilet kunt gebruiken (ipv tuincentrum). Voor de AGR start ik om 6.30, en sta op en ontbijt om 4.30. Zo kan het eten ook een beetje verteren.
Wc papier is onhandig, ik gebruik een vol pakje tissues. Ook altijd mee met trainen, trouwens...
Eigen Ervaring.
Vorig jaar eerste tocht.
Op de Campingdacht ik s' avonds : alvast goed eten. 's morgens was de keuken al vroeg open en bomvol met wielerenners dus weer eten, veel!
Normaal ontbijt ik nauwelijks dus op de geulhemmerberg voelde ik mijn darmen al sputteren. Geen nood dacht ik. Er is vast wel een terras open.
Mooi niet dus. alles zit 's morgens nog potdicht. Uit eindelijk met zeer hoge drang bij een tuincentrum ofzo naar binnen geschoten en gevraagd of ik even mocht. Ik ben ze nog dankbaar
Dus niet meer eten dan anders 's morgens en ik neem voortaan wat wc papier mee.
Tsja, mijn darmen reageren ook snel op een maaltijd. Daarom eet ik dus behoorlijk vroeg, zodat je in alle rust nog het toilet kunt gebruiken (ipv tuincentrum). Voor de AGR start ik om 6.30, en sta op en ontbijt om 4.30. Zo kan het eten ook een beetje verteren.
Wc papier is onhandig, ik gebruik een vol pakje tissues. Ook altijd mee met trainen, trouwens...