Quote: Origineel geplaatst door Pedal Pusher op 25 Maart 2007
6 dagen geleden heb ik een race gereden waarin ik het aardig deed maar wel ergens halverwege teveel van mezelf heb gevraagd waardoor ik in het laatste stuk wel wat last van lichte kramp kreeg. De dag daarop had ik behoorlijk stijve benen.
4 dagen geleden bij mijn doordeweekse trainingsritje dus heel rustig aangedaan met een gem. hartslag van 115 om mijn benen wat bij te laten komen. Dat draaide heel aardig en de dagen daarna voelden mijn benen ook goed aan.
Vanochtend op pad voor een lange rit maar direct aan het begin voelde ik al een pijntje in mijn rechterbeen. Ik dacht dat het wel weg zou trekken als ik warm zou draaien maar het werd alleen maar erger. Het gekke is dat ik de pijn moeilijk kan plaatsen, het is geen kramp of spierpijn maar een pijnlijk gevoel aan de achterkant van mijn been. Ook merkte ik dat mijn hartslag hoger was dan normaal.
Waarschijnlijk zijn mijn benen dus nog niet genoeg hersteld? Iemand enig idee wat er aan de hand is (zure benen?) en hoe ik hier het snelst vanaf kan komen? Over 9 dagen namelijk weer een wedstrijd waar ik echt goede uitgeruste benen voor nodig ga hebben.
Gezien de tijd die reeds verstreken is en je hersteltrainig lijkt het mij niks te maken hebben met 'zuur'. Dat is allang afgevoerd en kan je geen last meer van hebben. Denk dat je hartslag hoger is omdat je je hier druk om heb gemaakt tijdens het fietsen. Zou gewoon par dagen rustig aan doen (wel trainen) en het dan nog eens bekijken.
Als jij de pijn moeilijk kan lokaliseren/ definierenen vind ik het nog lastiger iets zinvols erover te zeggen.
Zure benen?
-
- Forum-lid
over masseur gesproken; ik heb dit nog nooit laten doen (niet sport gericht bedoel ik dan ). Maakt het dan echt zo'n verschil uit?
Bij ons in de buurt is een massage centrum en voor een sport massage vragen ze 17 euro. Dan is mijn vraag; is het dat bedrag ook waard? Ik bedoel, als het echt zo een verschil maakt (bij een goed uitgevoerde massage) dat je benen als herboren aanvoelen wil ik dat wel eens proberen.
Heb alleen beetje men twijfels of het echt zo veel helpt als soms word beweerd
Bij ons in de buurt is een massage centrum en voor een sport massage vragen ze 17 euro. Dan is mijn vraag; is het dat bedrag ook waard? Ik bedoel, als het echt zo een verschil maakt (bij een goed uitgevoerde massage) dat je benen als herboren aanvoelen wil ik dat wel eens proberen.
Heb alleen beetje men twijfels of het echt zo veel helpt als soms word beweerd
Hier ook vaker behoorlijk last van. Bij mij is het een plaats aan de achterkant bovenbeen/bilspier.
Remedie: rustig doortrainen en vooral niet te veel belasten. Na een paar weken voel je er weinig meer van. Helaas komt het wel vaker terug als je te diep gaat. Opletten dus!
Remedie: rustig doortrainen en vooral niet te veel belasten. Na een paar weken voel je er weinig meer van. Helaas komt het wel vaker terug als je te diep gaat. Opletten dus!
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb ook last van die plekken en verzuring. maar had komt omdat de spieren in een knoop zitten. Na een tijdje is het weg maar de masseur kan het zo wegwrijven. Trouwens je moed(vad)er/ en/of vriend(in) kan het ook.
stevig drukken op het pleken en naar boven wrijven. (zodat de antistoffen niet meer in je benen zitten).
stevig drukken op het pleken en naar boven wrijven. (zodat de antistoffen niet meer in je benen zitten).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Jelled op 25 April 2007
Het innemen van magnesium kan wel helpen :d
yep.....
Het innemen van magnesium kan wel helpen :d
yep.....