Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bracket wel of niet afvlakken?

biccolo
Forum-lid

biccolo 24 mar 2007 21:30

Ik heb een nieuw frame gekocht. Nu zit de FM al 4 weken te wachten op een stuk gereedschap dat elke keer niet geleverd wordt. Het is om het bracket af te vlakken (overtollige lak weghalen), alvorens de schroefdraad te tappen.
Nu vraag ik me af of dit afvlakken echt wel nodig is. Wie kan me dat vertellen?
Ik heb een Ultra Torck cranckstel.
Ik wil verd*mme wel eens een keer op nieuwe fiets rijden!
<a target="_blank" href= "www.wielerplaza.nl">WIELERPLAZA.NL</a> | Cyclo-kalender (meer dan 550, altijd actueel)

sharkman
Forum-lid

sharkman 24 mar 2007 21:45

Een Fietsenmaker die geen bracketpot kan vlakken ? moet bij shimano ook en is inderdaad echt nodig.

biccolo
Forum-lid

biccolo 24 mar 2007 22:26

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 24 Maart 2007

Een Fietsenmaker die geen bracketpot kan vlakken ? moet bij shimano ook en is inderdaad echt nodig.

Sharkman, hij is een gewone fietsenmaker in de grote stad en doet geen racefietsen. Hij kan de drukte met gewone stadsfietsen en scooters al bijna niet aan met 4 man personeel ...
Dus zo gek is het niet hoor. Maar heb jij er geen dan, jij bouwt toch ook racefietsjes op? :-)
<a target="_blank" href= "www.wielerplaza.nl">WIELERPLAZA.NL</a> | Cyclo-kalender (meer dan 550, altijd actueel)

sharkman
Forum-lid

sharkman 24 mar 2007 22:32

Ik heb er een maar met eentje (campa kist met 1 1/8 uitbreidingsset) ben je er helaas niet. De frames die ik afbouw vereisen bijna elk individueel andere frezen. Ben niet zo gek dat ik alles zelf ga kopen (loont zich echt niet) maar tot op heden krijg ik alles binnen een dag bewerkt en dat voor mij genoeg.
Overigens is het wel zo dat het voor een gewone fietsenmaker bijna ondoenlijk wordt om een fiets fatsoenlijk af te bouwen (vandaar ook het grote aantal die enkel nog kant en klaar fietsen verkopen)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 mar 2007 22:48

Niet gedaan (Bianchi 1885 frame) en rijd er al 2500 km mee rond. Crank loopt perfect en lagerschalen zijn nog als nieuw (rijd ook op natte/vieze weg). Of ik heb geluk of ik ben gewoon een idioot, waarschijnlijk een combinatie van factoren

colnagogissmio
Forum-lid

colnagogissmio 25 mar 2007 22:32

Dan vraag ik me eigenlijk wel af waarom de fabrikanten zelf de boel niet afvlakken. Het moet toch gebeuren, en de fietsenmaker zal meer kosten dan de fabriek (die grote partijen in ene doen). ???

sharkman
Forum-lid

sharkman 25 mar 2007 22:41

Goede fabrikanten doen dit dus ook (Litespeed, Merlin, Scott) bij een aantal andere kost het geld en wordt het aan de fietsenmaker overgelaten.
" Of ik heb geluk of ik ben gewoon een idioot"
We kunnen een poll starten en de forumleden laten stemmen  maar meestal gaat het gewoon goed en soms levert geen goede voorbereiding (draad snijden en frezen) achteraf veel meer werk/ellende op dus toch maar gewoon doen (als het even kan)

Plaats reactie