mix race en mtb groep?
Ik vroeg me af; zou een race derailleur en/of race cassette ook werken op een verder LX groep afgemonteerde fiets? Iemand ervaring met mixen van race en mtb groepen? Een 11-34 cassette op een snelle trekking-fiets voor in de hollandse polder lijkt me niet zo zinnig namelijk.
Lees maar eens in het MTB forum het topic van amclassic-fan, die heeft allerlei racespul op zijn MTB zitten.
-
- Forum-lid HC
Zolang het allemaal 9 speed is is dat geen enkel probleem. er is namelijk nog niemand die 10 speed maakt voor op de mtb dus zal je dat niet kunnen mixen
Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 23 Maart 2007
Zolang het allemaal 9 speed is is dat geen enkel probleem. er is namelijk nog niemand die 10 speed maakt voor op de mtb dus zal je dat niet kunnen mixen
Klopt niet helemaal.
Er zijn van Shimano en Campa (dacht ik ook) gewoon 10speed flatbar shifters te verkrijgen en zo kun je ook op de MTB met 10 -speed en bv een 12-27 riiden.
Klopt niet helemaal.
Er zijn van Shimano en Campa (dacht ik ook) gewoon 10speed flatbar shifters te verkrijgen en zo kun je ook op de MTB met 10 -speed en bv een 12-27 riiden.