Ik heb sinds een weekje een beetje speling in mijn balhoofd. Ik weet dat je daarvoor het boutje bovenop de voorvork aan moet draaien, precies tot de grens van geen speling/vrij kunnen sturen. Helaas krijg ik hiermee de speling niet weg, en ik durf niet verder door te draaien. Op die manier heb ik mijn woon-werk fiets (low-budget gelukkig) ook zwaar verwond. Dit wil ik dus niet bij mijn nieuwe fiets.
Wat doe ik verkeerd? Ik zeg erbij dat ik nog niet eens twee linkerhanden heb, zo a-technisch ben ik.
Dit balhoofd trouwens:
http://www.imagewoof.com/view_image/64e ... eadset.jpg
edit: er zit wel een flatbar boven ipv. een racestuur. Zou dit de reden zijn?
Balhoofd afstellen (speling eruit halen)
-
- Forum-lid
Je probleem komt mij bekend voor. Meestal is het probleem dat je je balhoofd wel spelingvrij kan krijgen, maar zodra je de inbussen van de omklemming aandraait weer dezelfde speling hebt.
Zorg in iedergeval dat het paraplutje of de bus in je vork goed vast zit. Voorbouw los met een paar slagen, niet te vrij. Nu draai je met het bovenkapje de vork spelingvrij. Draai de inbussen aan de zijkant vast door ze om en om een slag te geven. Niet eerst 1 en dan de andere. En vast is vast. Als de speling terug blijft komen is de passing mischien niet helemaal goed van vork met het balhoofd.
Succes.
Zorg in iedergeval dat het paraplutje of de bus in je vork goed vast zit. Voorbouw los met een paar slagen, niet te vrij. Nu draai je met het bovenkapje de vork spelingvrij. Draai de inbussen aan de zijkant vast door ze om en om een slag te geven. Niet eerst 1 en dan de andere. En vast is vast. Als de speling terug blijft komen is de passing mischien niet helemaal goed van vork met het balhoofd.
Succes.
<b>superD</b>
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door wezep op 21 Maart 2007
Heb je wel eerst de boutjes van je stuurpen losgedraaid?
aaaaah..vergete
ik ben weer veels te gehaast bezig geweest. Ik zal het straks gaan fixen (als ik tijd heb!)
Stomste is nog dat ik dit bij m'n MTB wel heb gedaan
Bedankt voor de snelle reacties!
Heb je wel eerst de boutjes van je stuurpen losgedraaid?
aaaaah..vergete
ik ben weer veels te gehaast bezig geweest. Ik zal het straks gaan fixen (als ik tijd heb!)
Stomste is nog dat ik dit bij m'n MTB wel heb gedaan
Bedankt voor de snelle reacties!