Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ergopowers op tijdritstuur

alan3
Forum-lid

alan3 20 mar 2007 23:13

Heren tijdrijders.

Ik heb eerdergenoemde ergopowers op mijn tijdritstuur gemonteerd. Op zich kan dat wel, alleen kom je met de bekabeling in de knoei omdat ze eigenlijk bij nader inzien alleen geschikt zijn voor tradionele stuurbochten.
Ik heb het wel voor elkaar gekregen maar bij montage van een nieuwe binnenkabel moet wel het stuurlint eraf.
Bovendien loopt het schakelen en remmen stroef vanwege de extreme bocht van de buitenkabel.Remgrepen ondersteboven monteren of kabelwerk buitenlangs laten lopen is wat mij betreft geen optie.
Oh, ja. kan iemand mij over de derde rem bijpraten?

spaak
Forum-lid

spaak 22 mar 2007 20:22

Misschien dat Nokon kabels helpen. Heb zelf ultegrashifters op een ossekop (remkabels binnendoor) en dat werkt prima met die kabels.

alan3
Forum-lid

alan3 03 apr 2007 01:42

Bedankt voor je reactie!

Ik neem dat die Nokonkabel extra soepel is tov een
standaard rem/versnellingskabel. Hangt waarschijnlijk ook een bijzonder prijskaartje aan of zit ik er ver naast.

spaak
Forum-lid

spaak 06 apr 2007 02:50

Nokon is zeker soepeler (kogel-scharnier principe) maar ook vele malen duurder. Shifter en remsetje zitten resp. rond de 70 en 50 euro

(Remkabels niet zichtbaar; lopen nl. door het stuur)

De oude zilveren en gouden versies waren nogal aan corrosie onderhevig, maar sinds ze geanodiseerd worden zou dat niet meer voorkomen. Binnenkort komt er ook een carbon versie...

Op het weightweenies-forum (www.weightweenies.starbike.com) vind je tal van nokon-topics.

Plaats reactie