Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5421
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 mar 2011 22:22

jaapieo schreef:Een klein beetje off topic...... Maareh.
Iemand mijn nieuwe ferrari al gezien? :)

Afbeelding


WTF is dat nou weer:) lolz er is iemand zeer creatief geweest...
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

ariedegraaf
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2011 18:02

ariedegraaf 18 mar 2011 09:06

Ik wil het toch even kwijt dat dit forum een beetje onbenullig aan het worden is door de driewieler (topic:foto van je fiets) en de kitcar geplaatst door jaapieo
Ik hou wel van humor maar vind een forum zo wel kinderachtig worden.
Als je dan toch niets te melden hebt ga dan naar een kinderforum als je dit zo graag wilt laten zien.
Afbeelding
Afbeelding
Pinarello FP7

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 18 mar 2011 12:45

Arie de Graaf schreef:Ik wil het toch even kwijt dat dit forum een beetje onbenullig aan het worden is door de driewieler en de carkit geplaatst door jaapieo.
Ik hou wel van humor maar vind dit forum zo wel kinderachtig worden.


+1. Hou het AUB inhoudelijk. Iedereen weet al hoe een ander over bepaalde dingen denkt.
Twitter: @rbruijns

ariedegraaf
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2011 18:02

ariedegraaf 18 mar 2011 18:18

Ehm, dit is de fiets van groenewold. Dus gewoon full carbon. ;)

Afbeelding
[/quote]
Prachtige fiets zeg, waar is die gekocht?
Kan je meer gedetailleerde foto's plaatsen?
Ik dacht eerst dat het een echte Pina was! en dacht toen dat je op het verkeerde topic zat per ongeluk.
Een fiets om jaloers op te worden en trots op te zijn.
Pinarello FP7

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 20 mar 2011 22:14

Tinn schreef:Samen met een paar vrienden heb ik HIER 5 carbon wielsets (50 mm clincher) gekocht (incl. snelspanners, remblokken en reserve spaken) . Prijs $459 per set. Door verzending ($105), Paypal ($33) en belasting (40 eu) waren ze niet spotgoedkoop. Ziet er allemaal perfect uit.

Voor foto's en een "unpacking video" kun je op m'n BLOG terecht.


Inmiddels de 1e 400 km met de wielen gereden. Ze zijn kaarsrecht, behoorlijk stijf en bollen perfect. Het is belangrijk dat de remblokken goed staan afgesteld op het remvlak wat op de velg is aangebracht. Je beschadigt zo het carbon niet door het remmen.
Minpuntje: Bij flink doorremmen hoor je een piepend geluid. Hoop dat met andere blokken (swiss stop?) dat probleempje is opgelost.
Ik pomp m'n banden altijd op tot 7 a 8 bar. Soms haalde ik na een rit de spanning van de banden af maar bij deze carbon clinchers maak ik daar maar een gewoonte van. Voelt niet goed als ze constant onder flinke druk staan. Hoe doen jullie dat?

Foto waarbij de remrand goed is te zien:

[img=http://farm6.static.flickr.com/5256/550 ... 86b0_z.jpg]
Leef! Fiets!

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 20 mar 2011 22:45

swisstop gilt ook lekker bij krachtig remmen.
Maar dit komt niet door een aangebrachte laag (volgens mij rem je gewoon op het carbon hoor..)
mijn Flickr

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 mar 2011 12:36

De bovenste laag epoxy is er juist vanaf gefreesd op het remvlak. Je remblokken fout afstellen met deze carbon velgen is wel een hele prestatie, dat remvlak is zo groot.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dmmdzm
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:48

dmmdzm 21 mar 2011 12:49

Amclassic-fan schreef:De bovenste laag epoxy is er juist vanaf gefreesd op het remvlak. Je remblokken fout afstellen met deze carbon velgen is wel een hele prestatie, dat remvlak is zo groot.


Dat valt wel mee...Het nadeel van dit remvlak en van deze clinchers is dat je remblokken laag genoeg geplaatst kunnen worden.

Bij mijn Kuota gaat het net goed aan de achterkant, maar aan de voorkant lukt het voor 2/3 op het remvlak en 1/3 boven het remvlak. Daar kunnen mijn remblokken niet lager worden afgesteld.

Let dus goed op bij het kopen van deze clinchers.

Als je remblokken nu al in de onderste stand staan afgesteld kun je er van op aan dat deze clincher niet gaan passen.
Je remt dan op het clincher gedeelte waardoor de (eventuele) garantie vervalt.

Verder zijn het prima wielen overigens.
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 21 mar 2011 13:23

Tinn schreef: Soms haalde ik na een rit de spanning van de banden af maar bij deze carbon clinchers maak ik daar maar een gewoonte van.


Ik zet mn fiets gewoon in de hoek. Moeten ze toch tegen kunnen. Of ontploffen n velgen als ik eens een lange tocht van 8 uur ga rijden;)

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 21 mar 2011 15:42

zo de bestelling is weg, heb bij dengfu een crosframe besteld de fm0058 isp versie.
lang aan het twijfelen geweest maar uiteindelijk vond ik het prijs verschil tussen een ridley x fire enzt te groot om het niet een x te proberen.

nu het andere probleem laten we hem zwart of maken we hem een mooi kleurtje..
niet zeuren maar trappen

dmmdzm
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:48

dmmdzm 21 mar 2011 17:13

schamperd schreef:zo de bestelling is weg, heb bij dengfu een crosframe besteld de fm0058 isp versie.
lang aan het twijfelen geweest maar uiteindelijk vond ik het prijs verschil tussen een ridley x fire enzt te groot om het niet een x te proberen.

nu het andere probleem laten we hem zwart of maken we hem een mooi kleurtje..


je hebt PM
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 21 mar 2011 21:58

pm terug
niet zeuren maar trappen

Plaats reactie