Quoten: Origineel geplaatst door sparrownl op 01 Juni 2007
Quote: Origineel geplaatst door Marten op 20 Maart 2007
Heb je de indruk dat het na verloop van tijd beter gaat? Vandaag mijn eerste rit gemaakt met de 6620 en bij een stoplicht dus pardoes omgekukeld omdat ik niet op tijd uit de pedalen was. Ze staan in de lichtste stand, maar ik heb de indruk dat dat 'iets minder dan zwaar' inhoudt.Misschien is het wennen, maar ik vind het op de weg gevaarlijk. Een dagje in de schuur in en uitklikken werkt misschien om 'in te slijten'.
Heb nu iets meer dan 1500 km op de pedaaltjes gefietst en ten eerste zien ze er nog super strak uit (op een beschadiging op het linker pedaal na, maar dat is te danken aan een val) het metalen platform is echt een vooruitgang! vrijwel geen slijtage. Het in en uitklikken gaat naar verloop van tijd wel iets makkelijker, of dat aan de plaatjes ligt die slijten of dat een veer wat soepeler word is me alleen een raadsel. Ik zal binnen kort eens foto's plaatsen!
Shimano Ultegra Spd-sl 6620
Ik heb ook net de 6620 's gemonteerd en vind ze erg zwaar uitklikken. Nou zag ik dat in de handleiding staat dat je bij het afstellen de "schoenplaatjes in de richting van het losmaken moet richten". Zou dat betekenen: lichter/zwaarder afstellen terwijl je met de schoen in het pedaal (aan de voet dan wel niet), de schoen naar buiten duwend een inbussleutel ertussen moet zien te wurmen enz enz enz?
VanNicholasEuros105
Ik denk dat ze hiermee bedoelen dat je ingeklikt naar de uitklikpositie gaat, terwijl iemand anders de afstelling doet. Want als je je hiel naar buiten brengt komt het mechanisme met de afstelnippel naar achter waardoor je er met een imbussleutel bij kunt.
Zelf heb ik het schroefje zo ver mogelijk linksom gedraaid tot hij bijna niet meer verder kan, je voelt weerstand. En dan nog zit de schoen erg vast.
Ik was de SPD-R gewend (kleine schoenplaatjes) en daarmee hoefde ik de hiel maar iets naar buiten te brengen en ik was los. Met de 6620 moet je je hiel zeker 5 cm bewegen. Daar moet ik echt aan wennen. Maar wel het gevoel beter 'voetcontact' te hebben met het pedaal.
Zelf heb ik het schroefje zo ver mogelijk linksom gedraaid tot hij bijna niet meer verder kan, je voelt weerstand. En dan nog zit de schoen erg vast.
Ik was de SPD-R gewend (kleine schoenplaatjes) en daarmee hoefde ik de hiel maar iets naar buiten te brengen en ik was los. Met de 6620 moet je je hiel zeker 5 cm bewegen. Daar moet ik echt aan wennen. Maar wel het gevoel beter 'voetcontact' te hebben met het pedaal.
Happy are those who dream dreams
and are willing to pay the price to see them come true
and are willing to pay the price to see them come true
Ik kan bovenvermelde inderdaad ook bijtreden. Had vroeger Look pedalen en deze klikten iets makkelijker los. Daarop voortbordurend kan ik ook wel zeggen dat mijn zoon met Keo's (type sprint) rijdt en eigenlijk ongeveer dezelfde problematiek ondervindt. Maar verder alleen maar positieve commentaar over de 6620 !
Ik zal wel gek zijn, maar ik vind die veerspanning wel meevallen op de 6620 pedalen. Heb de veer nu half gespannen staan, maar i.c.m. rode plaatjes trek ik mn voet soms nog scheef. Vind het beperken van de zijwaartse beweging er niet op vooruit gegaan t.o.v. de 6610 pedalen. Alhoewel, de veren in de 6610 had ik maximaal opgespannen, misschien moet ik ze op mn nieuwe pedalen ook nog wat strakker zetten...
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...