Alles over vakanties op én met de fiets

Achelse Kluis

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mei 2008 11:56

Als ik 't zo lees vind ik het niet heel erg vreemd. En misschien eindelijk eens een overheidsinstantie die iets doet VOOR dat er een vreselijk ongeluk plaats vind. Als je zo graag wilt koersen vraag je maar een licentie aan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 16 mei 2008 15:38

Er zijn daar in het verleden reeds genoeg zware ongevallen gebeurd.
Het is overigens niet de eerste keer dat er een verbod door de gemeente wordt uitgevaardigd. Er moest toen trouwens wel iets gebeuren of de situatie zou compleet uit de hand gelopen zijn : ruzies tussen omwonenden en fietsers, tussen fietsers en automobilisten, zware valpartijen, aanrijdingen met auto's....
Er zullen dus wel weer een reeks klachten geweest zijn en daarom zal de gemeente ingegrepen hebben.

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 16 mei 2008 16:07

is/was dit hetzelfde rondje als de plaatselijke ronde van de beverbeek classic om 1 maart? ik vond dat wel een moooi rondje...
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 17 mei 2008 11:34

Neen, het "trainingsrondje" komt voorbij de achelse kluis. Het is ongeveer een 10 km. De beverbeek classic is meer naar het centrum van Achel toe (maar ook in dezelfde buurt).

whocares
Forum-lid

whocares 17 mei 2008 11:58

It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

recordhero
Forum-lid

recordhero 17 mei 2008 16:22

yo fietsliefhebbers,

Even in verband met de achelse kluis, de politie is afgelopen donderdag daar geweest met 7 combi's voor te waarschuwen dat men er niet meer mag koersen. De buurt heeft een gezamelijke actie gevoerd tegen het fietsen op de beverbeek! En schijnbaar wil de burgemeester er ook niet meer van weten! Men mag wettelijk gezien schijnbaar maar met 50 man bijeen fietsen en dan ook 2 aan 2. Als dit niet gebeurd kunnen er boetes uitgeschreven worden van 300 euro!!!! En ze gaan regelmatig controleren. Ik kan het weten want heb ze al een paar keer gezien rond het parcours.
Dus bij deze is iedereen gewaarschuwd.
We worden weer maar eens gediscrimineerd ten op zichte van de misschien wel duizende voetbalterreinen en honderden atletiek pistes en weet ik veel hoeveel sporthallen!!!
Is het dan zo moeilijk om 1 of 2 keer per week een parcours af te zetten of een vast parcours te maken? Zoals op zolder?

als ik u zie ben ik u voorbij

recordhero
Forum-lid

recordhero 17 mei 2008 18:29

Maar waarom kunnen ze dan geen apart parcours vastleggen of zoiets????

edwin01
Forum-lid

edwin01 17 mei 2008 19:09

Dat gebeurd ook wel eens, ze noemen dat een wielerkoers.......

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mei 2008 19:13

[quote="recordhero"]Maar waarom kunnen ze dan geen apart parcours vastleggen of zoiets????[/quote]

En dan ga jij 2x per week met een vlag bij een zijstraat staan? Of heb je daar geen zin in? Daarnaats kan je niet wekelijks straten afsluiten waar mensen wonen, die willen namelijk ook gewoon thuis kunnen komen en weg willen gaan.
Afbeelding

recordhero
Forum-lid

recordhero 18 mei 2008 20:33

Ben jij er ooit geweest Amclassic-fan?
precies niet dus!! Daar wonen op mss 10 man niemand!!
en als ge daar nie woont dan komt ge daar normaal nie want die wegen die leiden echt nergens heen (bij wijze van). en in plaats van da de politie op hun lui gat zitten kunnen ze daar net zo goed effe de weg gaan afzetten.
Daar rijd dinsdag en donderdag soms wel 200 man bij goed weer en die gaan ook nie allemaal rechtsreeks naar huis dus de terrasjes in de buurt doen er ook niet slecht aan.
Wat doen wij mis? Als iedereen zijn verstand gebruikt en daar niet zoals een halve zot door de bocht vliegt dan is dit niet gevaarlijk!!

edwin01
Forum-lid

edwin01 18 mei 2008 20:52

Zoals Amclassic-fan eerder in dit topic al zei: Als je dan persé wielrennertje wilt spelen, neem dan een KNWU licentie en ga ervoor! Zoniet, dan moet je je gewoon aan de geldende verkeersregels houden. En je kunt zeker niet van de politie verwachten dat ze daar een beetje 2x per week 'effe de weg af gaan zetten'.....

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 mei 2008 13:19

[quote="recordhero"]Ben jij er ooit geweest Amclassic-fan?
precies niet dus!! Daar wonen op mss 10 man niemand!!
en als ge daar nie woont dan komt ge daar normaal nie want die wegen die leiden echt nergens heen (bij wijze van). en in plaats van da de politie op hun lui gat zitten kunnen ze daar net zo goed effe de weg gaan afzetten.
Daar rijd dinsdag en donderdag soms wel 200 man bij goed weer en die gaan ook nie allemaal rechtsreeks naar huis dus de terrasjes in de buurt doen er ook niet slecht aan.
Wat doen wij mis? Als iedereen zijn verstand gebruikt en daar niet zoals een halve zot door de bocht vliegt dan is dit niet gevaarlijk!![/quote]

Waarom organiseer je dan geen trainingswedstrijdjes bij jouw voor 't huis. Zet je je ouders op de straathoeken neer, lekker makkelijk hoef je nog maar 2 andere mensen voor de andere bochten erbij te zoeken. Ik vind 't een beetje vreemd dat jullie het doodnormaal vinden om wedstrijden te rijden op de openbare weg met een peleton. En als je met 200 man bent zijn er altijd wel een stel bij die zich niet kunnen gedragen.
Afbeelding

Plaats reactie