Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Polar S625/S725 als fietscomputer

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 06 mar 2007 23:46

Ben van plan deze hartslagmeter te kopen en deze oa te gebuiken op de racefiets (en tijdritfiets).
Nu doe ik aan triatlon en vraag me af of deze hartslagmeter/fietscomputer hiervoor geschikt is. Voor de hartslag is dit natuurlijk geen probleem, maar geldt dat ook voor de fiets?
Ik zet deze hartslagmeter dan aan bij de start van het zwemmen. Als ik vervolgens bij m'n fiets kom, werkt de fietscomputer dan gelijk? Of juist niet (doordat deze al aanstaat)?
Wie heeft hier ervaring mee?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

rene1
Forum-lid

rene1 07 mar 2007 10:38

Bedoel je dat je met 2 meters gaat werken waarbij er 1 al op de fiets gemonteerd wordt? In dat geval moet je de polar eerst opstarten. (1x op de rode start knop aan de voorkant drukken)
Bij gebruik van 1 Polar:De signalen van de speed en cadanssensor worden gewoon geregistreerd als je gaat fietsen, geen enkel probleem.
Klein nadeeltje van zwemmen en fietsen in 1 sessie met 1 klokje; als je de hoogtemeters geregistreerd wilt hebben op de fiets dan staat hij dus al aan tijdens het zwemmen en de druk is dan zo hoog dat je een raar hoogteprofiel krijgt. Je kan de hoogte curve van het zwemmen in de Polarsoftware weer op nul krijgen achteraf...maar dat is wel wat werk.

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 08 mar 2007 15:35

Ik wil gebruik maken van 1 meter: dat is juist het voordeel ervan. 1 meter die alles kan.Als ik met stuur vastpak of lig op het opzetstuur, worden de signalen van de sensor's dan opgevangen? Of moet de Polar vastgemaakt worden op het stuur, wat niet echt prettig is als je bezig bent met een wedstrijd.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

rene1
Forum-lid

rene1 08 mar 2007 16:10

Je gaat 'm dus om de pols dragen. Is geen probleem. De sensor die wel eens lastig doet, ook bij stuurmontage, is de cadanssensor. Die doet het bij menigeen niet op de achterbrug en wel bij montage op de staande buis.

Plaats reactie