spinning
Hallo, Ik ben sinds deze week in het bezit van een spinningfiets. In Juni ga ik een week fietsen in Zwitserland. Flink wat klimwerk. Kan je op een spinningfiets het klimwerk trainen? Indien ja, hoe? Trainingschema's? Graag info. Thanks.
Quote: Origineel geplaatst door Frederik op 07 Maart 2007
niet zozeer de techniek, wel de conditie, nl. door lang rond of net boven je omslagpunt te fietsen. Dat is ook de manier die wordt geadviseerd in het boek van Lance Armstrong (zij het dan op de buitenfiets).
Dat werkt prima, edoch krijg je hier geen duurvermogen van. Lijkt me dat je eerst er voor moet zorgen dat je een goede basisconditie hebt. Maar wellicht ga je daar al van uit.
Duurvermogen trainen op een spinbike is trouwens in theorie prima mogelijk, de praktijk (verveling) is anders...
niet zozeer de techniek, wel de conditie, nl. door lang rond of net boven je omslagpunt te fietsen. Dat is ook de manier die wordt geadviseerd in het boek van Lance Armstrong (zij het dan op de buitenfiets).
Dat werkt prima, edoch krijg je hier geen duurvermogen van. Lijkt me dat je eerst er voor moet zorgen dat je een goede basisconditie hebt. Maar wellicht ga je daar al van uit.
Duurvermogen trainen op een spinbike is trouwens in theorie prima mogelijk, de praktijk (verveling) is anders...
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Duurtraining is pas effectief vanaf 2 uur (sommigen zeggen zelfs 3 uur). Dat is op een spinningsfiets bijna onmogelijk. (zie reply Niklas2).