Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets Maart deel-2

batman
Forum-lid

batman 04 mar 2007 19:54

Het wordt met de maand slechter. De helft is reclame, de verslagen van test gaat alleen over het uiterlijk, ieder verslag zou geschreven kunnen zijn, door elk onervaren persoon.
Nu staat er zelfs in hoe je een band moet plakken.....ja hoor..interessant,..da wisten we nog niet..
Vorige keer hoe je witte wielrkleding moest wassen...who gives a fuck!!
Nee, ik ga mijn abonnement opzeggen....voor dat geld is er echt wel beters te verkrijgen..waar wel interessante dingen in staan.....
Zijn er meer mensen die er zo over denken....
Groeten,
Willem

paulito
Forum-lid

paulito 04 mar 2007 21:29

Ik denk er net zo over. Flauwe artikelen, nauwelijks boeiend. Fietsvergelijkingen tussen in mijn ogen vreemde modellen. Ik heb mijn abbo al opgezegd. Koop de laatste tijd vaker, in de losse verkoop, de Duitse bladen en dat bevalt me beter.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 mar 2007 21:42

Durf het bijna niet te zeggen, maar de laatste 2 nummers kunnen mij ook niet bekoren :(.
Volgende maand bergenspecial, das dan weer succes gegarandeerd !
Less is bore

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 04 mar 2007 21:47

ik vind het wat eenzijdig worden allemaal, daniel, wat je zegt waarschijnlijk wordt het komende blad wel weer interessant, dat is zeker weer een kans om inhoudelijk mooi blad te maken. hopelijk grijpen ze deze kans en zetten ze een positieve stap in de goede richting.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 mar 2007 22:14

Ik moet ook eerlijk zijn (heb ik al eerder aangegeven) dat er in de herfst absoluut een paar leuke nummers bij zaten!
Less is bore

batman
Forum-lid

batman 04 mar 2007 23:27

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 04 Maart 2007

Durf het bijna niet te zeggen, maar de laatste 2 nummers kunnen mij ook niet bekoren :(.
Volgende maand bergenspecial, das dan weer succes gegarandeerd !

Maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je jaar na jaar een afwisselende bergenspecial kan maken...die bergen zullen ze niet verlegd hebben....

rombaft
Forum-lid

rombaft 05 mar 2007 11:59

Ik zeg het al een hele tijd, er moet verandering komen in dit blad want aub het amateurisme viert hoogtij.
Los van het feit dat hun testen de oppervlakkigheid zelf zijn, dat er geen conclusies getrokken worden (of 't is "ja een spatbord is handig op een racefiets") , men veel rond de pot draait zonder eigenlijk iets te zeggen.
Weten ze nu al niet meer wat ze enkele maanden geleden schreven.
Bv, enkele maanden geleden maak ik de volgende opmerking.

Lees ik de nieuwe fiets door en kan ik even niet meer volgen met de logica van de jongens bij fiets .

over de schwalbe ULTREMO : goede grip, ondanks de periode geen lek, bandjes zijn licht , prijs 40 euro
score funtionaliteit 4/5   score prijs kwaliteit 2/5  ondanks het bandjes eigenlijk op alle gebied goed doet.
dan die SPEED KING MTB BAND : heel dunne band, noppen ver uit elkaar waardoor je goede grip hebt in modder enz.... echter op harde ondergrond niet echt geschikt, doorprikbaarheid is zelfs niet getest (wat in mijn ogen heel blangerijk is bij een MTB band)  ,
score functionaliteit : 5/5 (???) sla me dood, maar is niet getest op lekrijden en is niet echt goed  op verhard . 
score prijs kwaliteit 3/5 terwijl de band ook 40 euro kost .

Nu hoor ik op wielertoerist dat ze in de grote bandentest de Ultremo als grote winnaar uitroepen samen met de conti gp .

Nog niet gesproken hoe ze stoefen over het forum in het blad en dit forum de meest verouderde software heeft, zelfs een forum over barbiepoppen opgestart door een 8 jarige .heeft een modernere layout.
Jongens , haal eens een informaticus in huis voor een weekje en die kan het huidige forum wel transfereren naar een nieuwer jasje hoor !!
verder de hoofdpagina, er staat(of eerder stond)  nieuwste nummer en volgend nummer. Onder volgend nummer werd er niets bijgevuld, na commentaar laten ze dit dan maar weg. komaan, op de site van een maandelijks blad vind je zelfs nog niet terug wat je volgende maand mag verwachten.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 05 mar 2007 12:37

Ik lees de test gegevens en trek dan mijn  eigen conclusies. Kijk eens naar de consumentengids wat een kul daar soms in staat. Voordat ik mijn eerste digitale camera kocht heb ik mij goed georiënteerd en alle ins - en outs van dit soort camera's gelezen. Ook op veel buitenlandse foto sites. Men gaat in veel opzichten bij de  Consumentengids niet diep genoeg op de materie in en de aanbevelingen zijn  soms , laten we zeggen, verrassend.Zo ook met fietsen/frames en onderdelen testen bij FIETS. Ik heb TOUR gekocht en daar zie  je HOE ze dáár een frame testen. Ook wordt daar o.a. de zijdelingse sterkte van de vork gemeten omdat dit de stabiliteit beïnvloedt. Als een vork zijdelings veel doorbuigt dan zal de bochtvastheid slechter kunnen worden.  Denk hierbij eens aan dalen in bergen! Ik heb FIETS hier al eens eerder op gewezen of zij dit aspekt kunnen toevoegen aan hun testen. Nooit antwoord op gekregen!
Je zal alles met een behoorlijke korrel zout moeten nemen en je eigen conclusies trekken.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 05 mar 2007 13:50

Ik heb het andere Maart topic even gesloten zodat de discussie over het Maartnummer op 1 plek blijft.
Afbeelding | Afbeelding

diogenes
Forum-lid

diogenes 05 mar 2007 14:07

Ik denk dat je kan concluderen dat FIETS de markt volgt: vroeger was het belangrijk dat een fiets goed was en verder niets. Nu is het vooral belangrijk hoe je fiets er uit ziet en hoe je zelf op anderen overkomt in een flitsende outfit op die fiets.

Bij fiets gaat het nu ook vooral om de vorm en niet om de inhoud. Dat zie je terug in de "tests".

Ik zou nog iets willen zeggen, maar aarzel, omdat ik niemand op zijn uiterlijk wil beoordelen en niemand wil kwetsen. Ik zal het dus algemeen houden: als je een special maakt (eerder nummer) waarbij je iemand met zwaar overgewicht op een getuned lichtgewicht frame zet, dan komt dat niet erg geloofwaardig over. Ik dacht toen dat het een 1 April grap was, maar dat bleek niet zo te zijn.

Hoe kan je een wielerblad dan serieus nemen?

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

sjoerdmarcelis
Forum-lid

sjoerdmarcelis 05 mar 2007 17:57

Ik vind zelf het Fiets-blad sterk vooruitgegaan de afgelopen jaren. Hetzelfde geldt voor Wieler Revue en Wieler Magazine. Visueel kan het zeker nog wel wat beter. Ook mogen wat mij betreft de ''standplaats-reportages'' vaker en uitgebreider in het blad te komen staan. Ook meer aandacht voor toertochten; een kritische blik op de organisatie van zo'n tocht en ook een uitwijding over het parkoers. De recensie over het boek van Theo Bos vond ikzelf wel zeer amateuristisch en niet serieus. De recensent zegt al zelf dat hij niet geinteresseerd is in zon boekje.

colnagog
Forum-lid

colnagog 06 mar 2007 20:27

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 05 Maart 2007Ik zou nog iets willen zeggen, maar aarzel, omdat ik niemand op zijn uiterlijk wil beoordelen en niemand wil kwetsen. Ik zal het dus algemeen houden: als je een special maakt (eerder nummer) waarbij je iemand met zwaar overgewicht op een getuned lichtgewicht frame zet, dan komt dat niet erg geloofwaardig over. Ik dacht toen dat het een 1 April grap was, maar dat bleek niet zo te zijn.Welk nummer was dat?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Plaats reactie