Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Welk Ridley frame?

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 03 mar 2007 12:22

Ik zat al enige tijd te kijken naar een nieuw frame, constanteerd me FM dat er een scheurtje zit in me bracket van me Ridley Compact. Weet iemand of ze moeilijk doen bij Ridley mbt garantiegevallen?
Ik zit nu te twijfelen tussen de volgende modellen:
-Heracles
-Excalibur
-Scandium
Kan iemand wat meer over die modellen vertellen, stijfheidswaarden? Kloppen de gewichten die worden vermeldt in de catalogus?
 
Dank
Anti-Spacers!

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 03 mar 2007 13:04

Quote: Origineel geplaatst door pjotr op 03 Maart 2007
Ik zat al enige tijd te kijken naar een nieuw frame, constanteerd me FM dat er een scheurtje zit in me bracket van me Ridley Compact. Weet iemand of ze moeilijk doen bij Ridley mbt garantiegevallen?Ik zit nu te twijfelen tussen de volgende modellen:-Heracles-Excalibur-ScandiumKan iemand wat meer over die modellen vertellen, stijfheidswaarden? Kloppen de gewichten die worden vermeldt in de catalogus? Dank



de gewichten kloppen niet altijd maar als ik zou kiezen koos ik voor de scandium of de excalibur

de excalibur is serieus verbeterd doordat vorig jaar unibet enorm klaagde over de fietsen .
nu moet de fiets heel was stijver zen en niet zo snel meer scheuren :) info heb ik van een prof die heel content was van de excalibur

j-rune
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jan 2006 00:24

j-rune 03 mar 2007 13:13

Ik koers al 2j met een scandium en ik ben er zeer tevreden over. Over de 2 andere modellen spreek ik me niet uit. Ik heb er geen ervaring mee. Hangt ook een beetje van u af, wil je opnieuw een slooping-frame dan valt de scandium af.

tomverheulen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jun 2006 21:57

tomverheulen 03 mar 2007 13:18

Ook de scandium is prima. Gewicht van 1200gr geldt denk ik alleen voor de kleinste maat. Grotere maten wegen meer. Krijg je wel een oerstevig frame voor. Mooie oversized buizen en stabiele achterbrug.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 03 mar 2007 13:24

Bedankt voor de reacties. Of wel of geen sloping wil, weet ik nog niet. Ik moet even beide geometrieën bekijken.
Ik vind dat de scandium weinig uitstraling heeft, en de kleuren van 2007 staan me niet echt aan, 5 weken wachten kan ook niet vanwege de koersen.
Maar in ieder geval bedankt, als iemand wat meer kan vertellen over de Heracles en de Excalibur 2007 versie, graag.
 
Anti-Spacers!

Plaats reactie