Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

schijf loopt aan

fredsam
Forum-lid

fredsam 01 mar 2007 00:14

Ik heb nieuwe wielen gekocht, maar nu loopt de remschijf aan tegen het buitenste remblokje van mijn MPH schijfremmen. Kan dit simpel bijgesteld worden.

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 01 mar 2007 13:59

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 28 Februari 2007

Ik denk dat je weinig er aan kan doen, hooguit de remblokken wat ruimer zetten zodat er wat meer ruimte tussen schijf en remblokken zit.

Ik ken geen enkele crosscountry schijfrem waarbij je dit kan stellen. Wel kun je bij Avid het aangrijpingspunt van je remhendel instellen maar dit heeft geen invloed op de wijdte tussen de twee remblokjes.
Als je rem aanloopt zou het kunnen dat het stellen van de remklauw het probleem verhelpt. Een schijfrem hoor je overigens snel aanlopen als er wat vuil aan kleeft (bijv. in de regen) hoor je dat al.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 01 mar 2007 18:23

Bij de MPH schijfremmen kan je door middel van het "stelwieltje" aan het reservoir bij je remhendel de pads wat meer ruimte geven door er aan te draaien (of minder uiteraard).
Je remt grijpt dan wel wat later aan natuurlijk.
Mocht dit niet voldoende zijn kan je de remklauw los draaien, niet helemaal maar zo dat hij los zit en bewogen kan worden, je rem inknijpen en dan weer aandraaien terwijl de rem ingeknepen blijft.
Zo "centreer" je de remklauwen en als het goed is zijn ze dan weer mooi in het midden afgesteld.

succes!
"Try not. Do or do not......there is no try"

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 01 mar 2007 18:31

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 01 Maart 2007

Bij de MPH schijfremmen kan je door middel van het "stelwieltje" aan het reservoir bij je remhendel de pads wat meer ruimte geven door er aan te draaien (of minder uiteraard).

Weer wat geleerd...
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

heusw
Forum-lid

heusw 01 mar 2007 22:59

Hier kan ik ook vast wel een vraag stellen over het aanlopen van de schijf tijdens natte omstandigheden.

Wat ik me af vroeg, zijn er voor de mtb niet een soort disc-protectors op de markt ofzo die ervoor zorgen dat er niet zo veel modder op de schijven komt? Ik heb zelf nu ook sinds kort een schijf op de mtb maar dat schurende geluid stoort me behoorlijk, en de eerste set blokjes is tijdens een blubberrit al gesneuveld (na 75 km 'gebruik').

Voor cross/offroad motoren heb je namelijk wel van deze beschermers, zoals dit:

Dus waarom niet voor de mtb lijkt mij.

Verder overigens alleen maar lof over schijf t.o.v. velgrem.

daveke
Forum-lid

daveke 03 mar 2007 02:23

Jij was vroeg wakker BR! +1!
Science of Performance!

heusw
Forum-lid

heusw 03 mar 2007 03:55

....Ik heb zelf nu ook sinds kort een schijf op de mtb...

Foto in mijn profiel is nog niet aangepast, maar wat er op zat is idd magura hs 33. Ook goed maar ik vind deze schijven van magura (marta) toch wel heel fijn t.o.v. hs 33.

Maar goed hier een foto IN de huiskamer toen ik er mee aan het opbouwen was voor de critici...

(commentaar over de achtergrond wordt niet beantwoord )

trickoutxtc3
Forum-lid

trickoutxtc3 05 mar 2007 18:22

die zogenamde disc protectors op een crossmotor dienen alleen voor bescherming tegen steenslag en takken, modder komt er toch wel op je schijven

A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

Plaats reactie