Fitness bikes <=> Racefietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26 feb 2007 14:06
En waarom zowel een race-fiets als een fitness-bike? Waarvoor gebruik je de één en waarvoor de ander?
Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 26 Februari 2007
deze heb ik binnenkort
en ik heb ook een racefiets (bianchi!)
(komt wel een langere rechte stuurnok op ; barends spd en de zadelpen zal verder uitsteken)
Zeer mooie fiets. De Strada 800 aan de kleur te zien.
Die wordt overigens wel geleverd met een compact crankstel, dat vind ik een ongelukkige keuze. Het 50 buitenblad is vaak te groot, het 34 binnenblad is vaak te klein. Zeker voor een fitnessbike zou ik triple standaard aanbieden als merk.
deze heb ik binnenkort
en ik heb ook een racefiets (bianchi!)
(komt wel een langere rechte stuurnok op ; barends spd en de zadelpen zal verder uitsteken)
Zeer mooie fiets. De Strada 800 aan de kleur te zien.
Die wordt overigens wel geleverd met een compact crankstel, dat vind ik een ongelukkige keuze. Het 50 buitenblad is vaak te groot, het 34 binnenblad is vaak te klein. Zeker voor een fitnessbike zou ik triple standaard aanbieden als merk.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26 feb 2007 14:06
Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 26 Februari 2007
ja helaas ; ik had ook liever een 53-39 of een tripel gehad maar op zich zal die 50-34 ook wel gaan.
De kleur is inderdaad echt prachtig (anodized groen blauw); verder goede afmontage (105-10 speed en goede stevige cxp22 wielen).
En waarom zowel een race-fiets als een fitness-bike? Waarvoor gebruik je de één en waarvoor de ander?
ja helaas ; ik had ook liever een 53-39 of een tripel gehad maar op zich zal die 50-34 ook wel gaan.
De kleur is inderdaad echt prachtig (anodized groen blauw); verder goede afmontage (105-10 speed en goede stevige cxp22 wielen).
En waarom zowel een race-fiets als een fitness-bike? Waarvoor gebruik je de één en waarvoor de ander?
Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 26 Februari 2007
ja helaas ; ik had ook liever een 53-39 of een tripel gehad maar op zich zal die 50-34 ook wel gaan.
De kleur is echt prachtig (anodized groen blauw); verder goede afmontage (105-10 speed en goede stevige cxp22 wielen)
Lijkt jou een 53 niet te groot dan? Ik heb een racefiets met Ultegra triple en ik fiets zelden op het buitenblad (52T). Heel soms als we in een groep rijden. Bij snelheden boven de 30 is het pas interessant voor mij om daar naartoe te schakelen. Maar, dat kan ook aan mij liggen hoor.
ja helaas ; ik had ook liever een 53-39 of een tripel gehad maar op zich zal die 50-34 ook wel gaan.
De kleur is echt prachtig (anodized groen blauw); verder goede afmontage (105-10 speed en goede stevige cxp22 wielen)
Lijkt jou een 53 niet te groot dan? Ik heb een racefiets met Ultegra triple en ik fiets zelden op het buitenblad (52T). Heel soms als we in een groep rijden. Bij snelheden boven de 30 is het pas interessant voor mij om daar naartoe te schakelen. Maar, dat kan ook aan mij liggen hoor.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Ik zou de race-fiets gebruiken voor lange afstanden, waarbij ik een hoge gem. snelheid wil houden.
Ik kan me voorstellen dat je na 100km+ wel eens echt anders wil zitten, en dat kan met een flatbar (incl. barends) maar beperkt. Plus je kan dieper gaan zitten, wat wel fijn is met de wind tegen.
Kortom, ik raad een race-fiets aan voor echt fanatiek racen.
trouwens een lichte MTB met 28" slicks is ook zeker een optie. Ik heb het zelf met 26" slicks geprobeerd. Acceleert snel, maar ik kon niet echt een hoge topsnelheid aanhouden. Met 28" gaat dat wel (fiets van een vriend geprobeerd). Maar een fitnessbike is imo mooier
Ik kan me voorstellen dat je na 100km+ wel eens echt anders wil zitten, en dat kan met een flatbar (incl. barends) maar beperkt. Plus je kan dieper gaan zitten, wat wel fijn is met de wind tegen.
Kortom, ik raad een race-fiets aan voor echt fanatiek racen.
trouwens een lichte MTB met 28" slicks is ook zeker een optie. Ik heb het zelf met 26" slicks geprobeerd. Acceleert snel, maar ik kon niet echt een hoge topsnelheid aanhouden. Met 28" gaat dat wel (fiets van een vriend geprobeerd). Maar een fitnessbike is imo mooier
Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 26 Februari 2007
ik gebruik meestal een 39
maar tijdens de training en op hogere snelheden de 53
tijden het toeren gebruik ik de 53 wel om af te wisselen
Heb je de Strada al dan?
En als je voor op de '53' rijdt, dan loopt je ketting volgens mij wel erg schuin.
ik gebruik meestal een 39
maar tijdens de training en op hogere snelheden de 53
tijden het toeren gebruik ik de 53 wel om af te wisselen
Heb je de Strada al dan?
En als je voor op de '53' rijdt, dan loopt je ketting volgens mij wel erg schuin.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
neef van me zwoer 3 maand terug dat hij eerst met zn fitness bike ging trainen ,en vervolgens me ging inmaken met zn racer. arme jongen zit nu diep in de put. raakt geen meter meer vooruit op zn racefiets.
mijn advies ; koop gewoon racefiets , met wat kortere stuurpen en plat stuurtje. ga je je denk ik niet beklagen en is gewoon veel plezanter om rijden.
mijn advies ; koop gewoon racefiets , met wat kortere stuurpen en plat stuurtje. ga je je denk ik niet beklagen en is gewoon veel plezanter om rijden.
60% of the time, it works ALL the time !
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 feb 2007 00:03
Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 26 Februari 2007
Jo, de Stevens fietsen worden via fietsenmakers verkocht. In België ben ik wel eens wezen kijken bij Fietsen Schenk in Essen (tussen Antwerpen en Roosendaal in Nederland). Ik werd daar erg goed geholpen.
Daarnaast ben ik ook wel gecharmeerd van de fietsen van Stevens. In het Duitse blad "Tour" worden deze fietsen vaak als goed betiteld.
Er zijn ook dealers in Brussel, Kluisbergen, Oedelem en Beerse.
Jo, de Stevens fietsen worden via fietsenmakers verkocht. In België ben ik wel eens wezen kijken bij Fietsen Schenk in Essen (tussen Antwerpen en Roosendaal in Nederland). Ik werd daar erg goed geholpen.
Daarnaast ben ik ook wel gecharmeerd van de fietsen van Stevens. In het Duitse blad "Tour" worden deze fietsen vaak als goed betiteld.
Er zijn ook dealers in Brussel, Kluisbergen, Oedelem en Beerse.