Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

ketting bling bling

matador
Forum-lid

matador 25 feb 2007 22:53

Ik heb nu een half jaar een nieuwe fiets. Ik heb mij voorgenomen deze voorlopig ook zo te houden. Het lukt mij echter niet om de ketting en tandwielen etc. schoon te houden. De ketting en tandwielen worden steeds weer zwart ook na een goede reiniging. Waar ligt dit aan? Ik gebruik als smeermiddel, Teflon Plus van Finish Line. Help, ik word hier gek van.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 25 feb 2007 23:08

Wat voor casette en wat voor ketting heb je? Het enige dat bij mij niet zwart wordt is de xt casette icm xtr-dura ace ketting op de mtb. Op m'n racefiets wordt de ketting en casette (centaur) meestal ook wel zwart, veeg echter na iedere rit de ketting ff af en dan valt het over het algemeen wel mee

morel
Forum-lid

morel 25 feb 2007 23:28

Hoi,
Indien mogelijk je ketting en cassette demonteren, ontvetten en even met luchtdruk droog blazen.
Weer monteren en smeren met dit product ;
White Lightning Original  Self-Cleaning Lubricant.
Dit is een product om te smeren op basis van wax, dus smeert wel maar plakt niet zoals de meeste olie en/of Teflon producten wél doen.
De beste manier is om even twee minuten tijd te maken om op elk rolletje tussen de ketingschakels een druppelje te laten vallen.
Voor een gemiddelde ketting zijn dat er zo'n 114.
Dan eventjes de ketting met de rolletjes door de vingers freewheelend naar achter ronddraaien om alles goed te verdelen.
Ook even de vingers naar de buitenkant van de ketting verplaatsen zodat de White Lightning over heel de kettin goed verdeeld is.
Het is niet nodig om de ketting (zoals bij de meeste vettige oliën) door een doek te te freewheelen want de wax droogt zéér netjes op !
Dit smeren doe je voor elke rit, en je bent voortaan van je gratis
"kuit tatoos" verlost.
Succes,

Ciao.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 26 feb 2007 12:21

Quote: Origineel geplaatst door Morel op 25 Februari 2007
Hoi,Indien mogelijk je ketting en cassette demonteren, ontvetten en even met luchtdruk droog blazen.Weer monteren en smeren met dit product ;<FONT color=#810081>White Lightning Original <FONT color=#810081> Self-Cleaning Lubricant.<FONT color=#810081>Dit is een product om te smeren op basis van wax, dus smeert wel maar plakt niet zoals de meeste olie en/of Teflon producten wél doen.<FONT color=#810081>De beste manier is om even twee minuten tijd te maken om op elk rolletje tussen de ketingschakels een druppelje te laten vallen.<FONT color=#810081>Voor een gemiddelde ketting zijn dat er zo'n 114.<FONT color=#810081>Dan eventjes de ketting met de rolletjes door de vingers freewheelend naar achter ronddraaien om alles goed te verdelen. <FONT color=#810081>Ook even de vingers naar de buitenkant van de ketting verplaatsen zodat de White Lightning over heel de kettin goed verdeeld is.<FONT color=#810081>Het is niet nodig om de ketting (zoals bij de meeste vettige oliën) door een doek te te freewheelen want de wax droogt zéér netjes op !<FONT color=#810081>Dit smeren doe je voor elke rit, en je bent voortaan van je gratis <FONT color=#810081>"kuit tatoos" verlost.<FONT color=#810081>Succes,<FONT color=#810081> <FONT color=#810081>Ciao.<FONT color=#810081> <FONT color=#810081>

Waar te krijgen? Zag op internet alleen US adressen.
What makes the boat go faster?

morel
Forum-lid

morel 26 feb 2007 21:14

Hoi,
Gooi het even in Google (alléén links uit nederland kiezen).
Ik heb het zelf in m'n winkel maar het is niet de bedoeling om via dit forum zaken te doen!
Kijk b.v. eens bij een internet bedrijf als Gearshop.nl deze link had ik al direct te pakken via Google.
Mits je er wat tijd aan wil besteden vind je er beslist nog wel een paar.
Ciao.

stefan35
Forum-lid

stefan35 16 jul 2007 21:24

Hoi Morel,

ik heb gekeken bij gearshop en zie daar Lubricant for folding knives en multitools, van 5,95..is dat de juiste? Ik vraag het maar even want ik wordt namelijk iedere keer met verkeerde olie afgescheept, en wil nu wel iets wat echt goed werkt.

Plaats reactie