Continental GP 4000 S
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Wat is je doel van die 10 bar? Proberen iedere bocht uit te stuiteren, je rolweerstand omhoog te helpen en iedere vorm van comfort weg te nemen? 10 bar in een bandje rammen met jouw gewicht lijkt me niet echt een goed plan als je wilt presteren. Hogere bandenspanning is absoluut niet beter.
Probeer ze met je palmen te drukken, niet met je vingers.
Als niks helpt kun je altijd nog een bandenwipper gebruiken, maar zorg er dan wel voor dat je je binnenband niet lekprikt.
Ik heb in La Villa overigens nog een GP4000s moeten kopen omdat er een scheurtje in mijn achterband zat. Kosten: 35,80 Ik blijf wel heel tevreden over deze banden. Ze rijden duidelijk iets minder dan Veloflex Black maar als je 3x lekrijdt in nog geen 100 km dan is de keuze héél snel gemaakt...
Als niks helpt kun je altijd nog een bandenwipper gebruiken, maar zorg er dan wel voor dat je je binnenband niet lekprikt.
Ik heb in La Villa overigens nog een GP4000s moeten kopen omdat er een scheurtje in mijn achterband zat. Kosten: 35,80 Ik blijf wel heel tevreden over deze banden. Ze rijden duidelijk iets minder dan Veloflex Black maar als je 3x lekrijdt in nog geen 100 km dan is de keuze héél snel gemaakt...
havana schreef:Probeer ze met je palmen te drukken, niet met je vingers.
Als niks helpt kun je altijd nog een bandenwipper gebruiken, maar zorg er dan wel voor dat je je binnenband niet lekprikt.
Het is uiteindelijk gelukt! Met de handen kreeg ik het echt niet voor elkaar. Er was nog zo'n 20cm dat om de velg moest en de band stond daartussen helemaal strak. Dan toch maar voorzichtig een bandenwipper gebruikt als hefboom en met veel moeite de band er zo toch om gekregen. Ik ga denk ik maar niet lek rijden...
ik heb de conti's er nu een tijdje om liggen en moet zeggen dat ze goed bevallen. Ik heb altijd met rubino's (pro) gereden, (1 mislukt veloflex avontuur) deze bevielen uitstekend vwb rolweestand en lekbestendigheid, alleen de grip is minder (2x gevallen in afdaling met nat wegdek) Met de GP's kun je tijdens de trainingswedstrijdjes op de baan echt de bocht door suizen. Het lijkt of ze wat zwaarder lopen dan de rubino pro. Maar vooralsnog goed bandje.
Ben van Pariba Revolution K overgestapt naar de GP 4000 S. Vroeger ook altijd met GP 4000 gereden en was daar erg tevreden over. De Pariba's gaven mij een gevoel van weinig grip, met een valpartij als bewijs. Ben ook vrij regelmatig lek gereden.
Ben benieuwd of de GP 4000 S me weer beter gaat bevallen. Kan iemand trouwens iets zeggen over de kleurvastheid? Het diepe zwart staat super bij mijn fiets, maar meestal zijn die bandjes na twee ritjes grijs. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ben benieuwd of de GP 4000 S me weer beter gaat bevallen. Kan iemand trouwens iets zeggen over de kleurvastheid? Het diepe zwart staat super bij mijn fiets, maar meestal zijn die bandjes na twee ritjes grijs. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Pina Paris FP Carbon
IBAN schreef:ik heb de conti's er nu een tijdje om liggen en moet zeggen dat ze goed bevallen. Ik heb altijd met rubino's (pro) gereden, (1 mislukt veloflex avontuur) deze bevielen uitstekend vwb rolweestand en lekbestendigheid, alleen de grip is minder (2x gevallen in afdaling met nat wegdek) Met de GP's kun je tijdens de trainingswedstrijdjes op de baan echt de bocht door suizen. Het lijkt of ze wat zwaarder lopen dan de rubino pro. Maar vooralsnog goed bandje.
GP 4000S lopen zwaarder dan Rubino Pro?? Dat kan niet de bedoeling zijn..
Het zal hooguit gevoelsmatig zwaarder lopen zijn denk ik..de cijfers voor rolweerstand liegen niet, toch? Of is dat naief?SpEric schreef:Meer grip kan duiden op een wat zachter compound, waardoor de band iets meer kleeft
aan de weg.. Wat kan resulteren in iets zwaarder lopen..
Maar ik denk dat hij dat gevoel heeft omdat hij mij niet bij kan houden
Als jij die GPs nou eens legt en hij de Rubino's, dan kan het misschien nog spannend worden