Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Continental GP 4000 S

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 12 feb 2010 17:09

Oké bedankt!

Blijkt volgens de link 135 mm lang te zijn, da's best te doen om in de achterzak kwijt te raken. Volgende week eens naar m'n FM gaan.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 13 feb 2010 13:03

Trudie schreef:En die van mij is mooier/compacter/makkelijker mee te nemen:

Afbeelding

en heeft ook nog eens 2 bandenlichters


Ziet er idd goed uit, maar ik begrijp niet goed hoe ie werkt !
Kan je hier dan mee "hevelen" ? Zogezegd een hefboomeffect mee creeren zoals bij mijn bandenknecht
Ik moet zeggen : toen ik mijn nieuwe conti's op mijn fulcrums legde moest ik toch wel wat fors gebruiken. Hoe doe je dit dan met jou apparaatje ?
grt
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 13 feb 2010 13:13

Ik heb 2 sets wielen de Mavic Ksyrium SL en de Xentis Mark 1 voor draadbanden
Op beide sets rij ik met de Continental GP 4000 S
Wanneer de banden nieuw zijn leg ik ze zonder problemen met mijn handen erop,eraf halen is iets moeilijker
Na een tijdje haal ik ze zelfs zonder bandenlichters de Conti's probleemloos van de velg af
Ik ben geen type Arnold Schwarzenegger
Ik heb wel als ik ga rijden voor de zekerheid een setje Tackx bandenlichters bij mij maar ik heb ze nog niet hoeven te gebruiken
Conti's zijn zeer lekbestendig

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 13 feb 2010 13:16

Net zoals bij een bandenknecht: de ene hevel op de rand van de velg zetten, de andere om de band haken.
Je begint bij de ene kant waar de band niet meer in de veld gaat, stukje voor stukje schuif je op tot de band geheel in de velg zit.
Vorige week zondag (bij +1 gr:() nog gebruikt voor de band van een fietsmaatje.

Ik heb de Fulcrum 1 met de GP 4000S. Speric heeft die voor mij geplaatst en naar zijn eigen zeggen (en ik heb het gezien) ging dat erg makkelijk.

Daarna heb ik zelf nog geen lekke band gehad (afkloppen!!)

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 13 feb 2010 15:21

iron2man schreef:Ik heb 2 sets wielen de Mavic Ksyrium SL en de Xentis Mark 1 voor draadbanden
Op beide sets rij ik met de Continental GP 4000 S
Wanneer de banden nieuw zijn leg ik ze zonder problemen met mijn handen erop,eraf halen is iets moeilijker
Na een tijdje haal ik ze zelfs zonder bandenlichters de Conti's probleemloos van de velg af
Ik ben geen type Arnold Schwarzenegger
Ik heb wel als ik ga rijden voor de zekerheid een setje Tackx bandenlichters bij mij maar ik heb ze nog niet hoeven te gebruiken
Conti's zijn zeer lekbestendig

De band is niet de voornaamste oorzaak, de velg wel. De Conti's leg ik ook heel makkelijk op de Fulcrums, op de Cosmics is het dikke ellende. ;)

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 13 feb 2010 15:35

brekson schreef:Ziet er idd goed uit, maar ik begrijp niet goed hoe ie werkt !
Kan je hier dan mee "hevelen" ? Zogezegd een hefboomeffect mee creeren zoals bij mijn bandenknecht
Dat plastic ding in het midden is gewoon een verwijderbare bandenlichter. Als je die wegdenkt zie je dat hij hetzelfde werkt als een bandenknecht.

bulls1966
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2008 19:25

bulls1966 13 feb 2010 15:41

Ik heb net het tooltje bij SJS Cycles besteld, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik het heb. 13,99 Pond totaal. Ik hou jullie op de hoogte.
Cannondale Evo HiMod Dura Ace & Cannondale Scalpel 3

nicolas
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2008 16:36

nicolas 13 feb 2010 21:10

Vandaag eens de bandjes op m'n easton vista sl's proberen te leggen, gaat echt niet. En als ze er ooit opraken, hoe moet ik ze er dan afkrijgen als ik eens lek rijd?

Denk eraan ze te verkopen, en weer schwalbe ultremo's te kopen zoals er van de fabriek uit oplagen. Te koop dus, locatie Belgie 9990... 35euro voor de twee, nieuw!...
\'06 Specialized Rockhopper Pro
\'08 Cube Agree

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 feb 2010 21:14

Gewoon harder trekken en iemand om hulp vragen. Als ze er eenmaal een poosje om hebben gezeten gaan ze er daarna vrij makkelijk af en er daarna ook weer op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 13 feb 2010 21:19

Amclassic-fan schreef:Gewoon harder trekken en iemand om hulp vragen. Als ze er eenmaal een poosje om hebben gezeten gaan ze er daarna vrij makkelijk af en er daarna ook weer op.


+1 Tijdens het trainen onderweg lek gereden. Met wat hulp van Kaj kreeg ik hem er toen op. Tegenwoordig gaat het heel gemakkelijk ;)

nicolas
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2008 16:36

nicolas 13 feb 2010 21:28

Ik kreeg er de ene 'kant' van de band om, en eenmaal erop spant die echt rondom de velg zelf. De ganse band erop krijgen lukte echt niet, we hebben er met twee zitten op vloeken! :-)

Volgende week misschien nog eens een poging wagen
\'06 Specialized Rockhopper Pro
\'08 Cube Agree

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 14 feb 2010 10:24

Aapje schreef:
brekson schreef:Ziet er idd goed uit, maar ik begrijp niet goed hoe ie werkt !
Kan je hier dan mee "hevelen" ? Zogezegd een hefboomeffect mee creeren zoals bij mijn bandenknecht
Dat plastic ding in het midden is gewoon een verwijderbare bandenlichter. Als je die wegdenkt zie je dat hij hetzelfde werkt als een bandenknecht.


Jaaa , je gebruikt dus eigenlijk het hele ding als hefboom ;) natuurlijk
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Plaats reactie