Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Continental GP 4000 S

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 15 nov 2010 16:09

Zelf kan ik de ervaringen van HenkV beamen : ongeveer zelfde aantal kms/jaar en ook overgestapt van pro3 naar conti.
- bijna geen sneetjes in de band
- 1 keer lek op 20000 kms
- gaan inderdaad langer mee

De rondere vorm vind ik ook een pluspunt in de bochten.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 15 nov 2010 16:16

Ze (4000s) worden snel vierkant al bij 500 km begint het. Wat vinden jullie daarvan?
Do kin der mar druk mei weze

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 15 nov 2010 16:20

O ja het enige (vermeende) nadeel van de conti's vind ik het feit dat ze zo super simpel om de velg te leggen zijn. Voor het eraf halen (nieuwe band) heb ik niet eens een bandenlichter nodig (fulcrum zero). In m'n achterhoofd ben ik soms bang dat ze van de velg aflopen maar daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Bij de pro's moest je in nieuw-staat iets meer je best doen om ze er erop en weer eraf te krijgen. Maar na 1500km had je daar overigens ook geen bandenlichter meer nodig. Fulcrum zal wel kleine wieltjes maken?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 15 nov 2010 17:37

HenkV schreef:O ja het enige (vermeende) nadeel van de conti's vind ik het feit dat ze zo super simpel om de velg te leggen zijn. Voor het eraf halen (nieuwe band) heb ik niet eens een bandenlichter nodig (fulcrum zero). In m'n achterhoofd ben ik soms bang dat ze van de velg aflopen maar daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Bij de pro's moest je in nieuw-staat iets meer je best doen om ze er erop en weer eraf te krijgen. Maar na 1500km had je daar overigens ook geen bandenlichter meer nodig. Fulcrum zal wel kleine wieltjes maken?


Dat is toch superhandig! Dat scheelt je weer bandenlichters meenemen. Ik heb nog niet gehoord dat ze er vanzelf aflopen. Ik rijd dit jaar voor het eerst met deze bandjes. In 4300 2x lek waarvan 1 stootlek. Mooie score vind ikzelf. Ze lopen mooi en zijn redelijk licht. Achter wordt inderdaad wel wat "vierkant".
Ik rijd met Ksyrium SL.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 15 nov 2010 19:21

Materialist schreef:Ze (4000s) worden snel vierkant al bij 500 km begint het. Wat vinden jullie daarvan?


De achterband van de 4000S een stuk sneller dan de gewone 4000, maar belange zo snel niet als een Pro Race 3. Ik schat dat ik met een voorband zo'n 9000 km doe. Op die tijdspanne zal ik ruwgeschat 3 achterbanden verslijten.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 nov 2010 20:17

De S(chwarz) versie is gewoon hetzelfde, alleen dan met andere logo's. ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 06 feb 2011 14:25

Na alle ervaringen wil ik straks om mijn nieuwe wielen de 4000S banden uitproberen. Ben benieuwd hoe ze om de Kuiper carbon wielen te vouwen zijn....
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 06 feb 2011 14:53

Ik heb ze vrijdag om mijn wielen met Kinlin velgen gedaan.
Het laatste stuk ging er moeizaam.
Vervolgens even 15 minuten voor de houtkachel en kon ik ze er zo om drukken.
Maak ze dus warm als het niet wil;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2011 15:02

Lijkt me sterk dat het beter gaat als je de velgen warmer maakt. Ik kreeg om de 31 mm's zonder probleem GP4000S banden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fietspret
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 mei 2009 11:29

fietspret 06 feb 2011 16:10

Ik denk dat H&H bedoelt dat je de banden even moet verwarmen, niet de velgen uiteraard...
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3097
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 06 feb 2011 16:23

Materialist schreef:Ze (4000s) worden snel vierkant al bij 500 km begint het. Wat vinden jullie daarvan?


Dat lijkt me echt heel erg sterk. Ik heb er vorig jaar 2500 km mee gefietst en ze zijn nog zo rond als wat. Alleen jammer dat de zijkant begint te verteren. (laten draadjes lost etc) Pomp je ze wel hard genoeg op ?

Naar mijn ervaring zijn de 4000 S toch duidelijk anders dan de 4000 zonder S. Die werden bij mij wel snel vierkant.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 06 feb 2011 16:24

Inderdaad fietspret ik bedoelde de banden, maar die zaten al om de velgen.
Gelukkig wordt rubber wat sneller soepel dan ijzer uit zet.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Plaats reactie