Carbon voorbouw ook invetten?
dus als ik het goed begrijp hoeft er ook geen vet aan de zadelpen en stuurpen/stuur, wat ik wel gedaan had was op de zadelpen wat multiefunctionele olie gespoten zodat hij beter in het frame gaat, kan dat kwaad ?
grtz
grtz
2 de jr junior
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bij een carbon zadelpen moet je gewoon Tacx montage pasta voor carbon gebruiken. Je kunt hem ook prima droog monteren, maar dan heeft de pen vaak de neiging om te gaan zakken. Dat zakken voorkom je dus met de speciale montagepasta.
Voor je stuur en stuurpen geldt gewoon hetzelfde. Maar aangezien ik nog niet vaak een zakkende stuurpen hebt gezien kan je dit prima droog monteren.
Olie op je zadelpen doen is vrij onverstandig, want dan gaat hij zeker zakken. Als je hem dan ook nog strakker aan zou draaien om te voorkomen dat hij verder zakt breekt de zadelpen en als je pech hebt trek je ook het frame nog kapot.
Voor je stuur en stuurpen geldt gewoon hetzelfde. Maar aangezien ik nog niet vaak een zakkende stuurpen hebt gezien kan je dit prima droog monteren.
Olie op je zadelpen doen is vrij onverstandig, want dan gaat hij zeker zakken. Als je hem dan ook nog strakker aan zou draaien om te voorkomen dat hij verder zakt breekt de zadelpen en als je pech hebt trek je ook het frame nog kapot.