Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Levertijd Ridley ???

paco
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 dec 2006 15:31

paco 23 feb 2007 07:43

Ik heb op 12 december 2006 een Ridley Orion besteld. Hij zou na maximaal 6 weken geleverd worden. Omdat ik nog helemaal niets had gehoord belde ik na 6 weken op. Het verhaal bij Ridley was dat ze geen centaur op voorraad hadden. De Ridley Orion zou 1 week later komen. En dan is het weer dit en dan weer dat, maar na onder tussen 10 weken wachten is er nog steeds geen uitzicht op de levering.
Ik wil zo langzamerhand wel weer eens op de racefiets.
Wie heeft er al eens dezelfdet problemen gehad met Ridley?
Pinarello Prince
Empella Bonfire SL
Sensa Pordoi

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 23 feb 2007 10:09

Zoals velen zul je nu ook begrijpen dat er een algemene malaise binnen de fietsenbranche aan de gang is. Slechts die bedrijven/verdelers die genoeg investeren in Voorraad kunnen redelijk leveren. Want ook zij staan met het gezicht tegen de muur wanneer hun fabrikanten niet op tijd of helemaal niet toeleveren. Als consument begrijp je dat weleens niet. VB Campa levert voor het ogenblik slechts mondjesmaat en dan soms nog maar bepaalde goepen of stukken hiervan. Casran zal dit hier wel kunnen bevestigen. Het grote probleem is dat veel fabrikanten vb nu reeds al beginnen om de nieuwigheden van 2008 voor te stellen (vb Shimano 2 weken terug) maar amper dat van 2007 kunnen leveren. (Bij Shimano verandert er nu wel niets noemenswaardig : gelukkig voor de bezitters van Shim.)
Hopelijk beginnen de fabrikanten dat nu in te zien en veranderen ze hun aanbod niet alle vijf stappen. Een bepaalde continuïteit in het aanbod zou er voor kunnen zorgen dan dat je als consument geen wachtijden van "maanden" hebt tegen dat je je materiaal in bezit hebt. Want het is toch maar al te erg dat je na veel moeite pas je nieuwe materiaal hebt en dat ze reeds het nieuwe presenteren. Vernieuwing moet er zijn, maar pas wanneer er met zekerheid geleverd kan worden.
Verder veel succes met het wachten op je fiets. Moet inderdaad vervelend zijn nu met al dat mooie weer.

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 23 feb 2007 10:32

Heb je de Orion in de standaardkleur besteld?
De standaardkleur is normaal in stock, andere kleuren moeten gespoten worden en hebben logischerwijs een langere levertijd.
En vooral: dit is waarschijnlijk een vrij drukke periode, start van het nieuwe fietsseizoen, velen willen een nieuwe fiets. De Ridley Orion is dan ook nog een nieuw betaalbaar carbon frame, misschien hebben ze de vraag onderschat?

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 23 feb 2007 13:05

Heb het ook gehad!4weken-max.6vertelden ze me,jaja!
Heb hem na dagelijks bellen gehad rond de 12weken en ja vond het schandalig!
il magnifico

jonytj
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:18

jonytj 23 feb 2007 13:40

het is niet ridley alleen hoor orbea heeft het volgens mijn fm ook hij had een in oktober besteld en is pas binnengekomen in februari
grtz
flanders, campa the best !!!!!!!!

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 23 feb 2007 14:22

Het is echt schandalig met die levertijden, ik denk dat het algemeen in de fietsindustrie is, en niet merkgebonden.
Ik heb mijne Kuota ook nog steeds niet en die is ook al heel lang onderweg.
 

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 23 feb 2007 19:20

Quote: Origineel geplaatst door youri op 23 Februari 2007
Het is echt schandalig met die levertijden, ik denk dat het algemeen in de fietsindustrie is, en niet merkgebonden.Ik heb mijne Kuota ook nog steeds niet en die is ook al heel lang onderweg.

denk dat de problemen eerder bij de onderdelen fabrikanten licht dan bij de framebouwers zelf.
RIDLEY the speed weapon

lorre
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 okt 2006 11:57

lorre 23 feb 2007 20:46

mijne excalibur was op 2 weken geleverd bij Van Eyck.
Dus zeker geen klagen van de levertijd.
color=#810081http://img479.imageshack.us/my.php?image=ridleyexcaliburzh6.jpg

david_22
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jan 2007 13:23

david_22 23 feb 2007 21:16

Ik heb mijn Ridley Compact (centaur) besteld bij mijn FM en had deze een week later.

kristofw
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jul 2006 17:33

kristofw 23 feb 2007 22:17

Mijn crossfiets hadden ze ook op een dikke week tijd. Deze was namelijk in stock bij Ridley in Tessenderlo.
Voor mijn wegfiets die ik besteld had via de club: ze hadden me verteld dat ik hem rond nieuwjaar zou hebben en 2-3 weken voor nieuwjaar had ik hem ook. Enkel was de maat dan fout( lag deels aan mezelf) en werd deze terug gewisseld. Dan heeft het een 5-tal weken geduurd vooraleer de nieuwe kader er terug was.
Ik had een 52 als voorblad gevraagd, maar deze werd dan weer geleverd met een 53 omdat het standaard zo was. Maar een mailtje gestuurd, en ik mocht deze gewoon terug gaan omwisselen. Dus deze voormiddag even naar Tessenderlo geweest en het was geen enkel probleem. Dus tot hier toe vrij goede service.

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 23 feb 2007 23:02

mijn ridley's kwamen ook vrij laat, maar dat komt ook omdat ik nooit standaard kleuren neem :D

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 23 feb 2007 23:55

Ik heb twee weken geleden een Ridley Gladius besteld, en heb hem reeds al in de woonkamer staan, moet wel zeggen dat ik de standaard kleur heb genomen want vind die erg mooi, de verkoper had wel gezegt van wil je een andere kleur moet je 8 a 10 weken wachten.
 
gr,
 
Koos

Plaats reactie