remblokjes schijremmen
In het boekje van mijn magura's staat dat je de blokjes moet inremmen door 30 keer met een gangetje van 30 kmh in een keer tot 0 te remmen. Wat ik ook wel eens heb gehoord is dat je de blokjes met een verfafbrander (zo'n föhn die je niet voor je haren wilt gebruiken ) warm kan stoken (op zo'n 15-20 cm afstand van de blaasmond) gedurende ongv 2 minuten. Dan worden ze ook wel aardig heet, en jij minder moe..
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40612
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door heusw op 01 Maart 2007
Dan worden ze ook wel aardig heet, en jij minder moe..
Remblokken inremmen is een perfecte intervaltraining. Als je niet moe wilt worden op je fiets moet je een scooter kopen.
Dan worden ze ook wel aardig heet, en jij minder moe..
Remblokken inremmen is een perfecte intervaltraining. Als je niet moe wilt worden op je fiets moet je een scooter kopen.
Less is bore
Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 02 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door heusw op 01 Maart 2007 Dan worden ze ook wel aardig heet, en jij minder moe..
Remblokken inremmen is een perfecte intervaltraining. Als je niet moe wilt worden op je fiets moet je een scooter kopen.
Ik heb het ook al fietsend gedaan, ik noem het alleen maar als alternatief. Bladblazers (scooters) zijn voor luie mensen, sjonnie's & anita's en voor (sommige) bejaarden en mensen die op welk een andere wijze dan ook verhinderd/belemmerd worden tot het verrichten van een inspanning/prestatie. (laat ik het maar politiek correct houden i.v.m. commentaar )
Quoten: Origineel geplaatst door heusw op 01 Maart 2007 Dan worden ze ook wel aardig heet, en jij minder moe..
Remblokken inremmen is een perfecte intervaltraining. Als je niet moe wilt worden op je fiets moet je een scooter kopen.
Ik heb het ook al fietsend gedaan, ik noem het alleen maar als alternatief. Bladblazers (scooters) zijn voor luie mensen, sjonnie's & anita's en voor (sommige) bejaarden en mensen die op welk een andere wijze dan ook verhinderd/belemmerd worden tot het verrichten van een inspanning/prestatie. (laat ik het maar politiek correct houden i.v.m. commentaar )
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Als je je blokken inremt, zul je duidelijk merken wanneer ze goed beginnen te remmen. Vanaf dan zit de warmte er goed in en kun je eigenlijk stoppen. De blokken zijn dan klaar voor gebruik.
Excuse me while I kiss the sky
Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 05 Maart 2007
Als je je blokken inremt, zul je duidelijk merken wanneer ze goed beginnen te remmen. Vanaf dan zit de warmte er goed in en kun je eigenlijk stoppen. De blokken zijn dan klaar voor gebruik.
Ik rijdt sinds een jaar met een Specialized Epic 2006, uitgevoerd met Avid Juicy 5 schijfremmen en ik denk dat ik inmddels wel aan mijn 4e setje ben. Ik denk zo'n 400 - 500 km per setje. Ik moet toegeven, bij nat weer gaat het erg hard. Droog weer (afgelopen zomer) gaan ze zo 7 - 800 km mee. Dit omdanks inremmen volgens de 30 x 30 methode. Dit zowel voor als achter, dus 60 x van 30 km/h naar bijna 0 remmen.
Dat is inderdaad interval training.
TIP: De laatste keer waaide het erg hard, met wind mee zit je dan zo aan de 30 -35 !Zijn er remmen die minder hard slijten, bv de Hope of formula?
Groet, Peter.
Als je je blokken inremt, zul je duidelijk merken wanneer ze goed beginnen te remmen. Vanaf dan zit de warmte er goed in en kun je eigenlijk stoppen. De blokken zijn dan klaar voor gebruik.
Ik rijdt sinds een jaar met een Specialized Epic 2006, uitgevoerd met Avid Juicy 5 schijfremmen en ik denk dat ik inmddels wel aan mijn 4e setje ben. Ik denk zo'n 400 - 500 km per setje. Ik moet toegeven, bij nat weer gaat het erg hard. Droog weer (afgelopen zomer) gaan ze zo 7 - 800 km mee. Dit omdanks inremmen volgens de 30 x 30 methode. Dit zowel voor als achter, dus 60 x van 30 km/h naar bijna 0 remmen.
Dat is inderdaad interval training.
TIP: De laatste keer waaide het erg hard, met wind mee zit je dan zo aan de 30 -35 !Zijn er remmen die minder hard slijten, bv de Hope of formula?
Groet, Peter.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40612
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nee, is altijd een compromis. Keiharde blokken remmen minder en zijn minder fijn te doseren. Zachte blokken remmen beter en doseren prettiger, maar slijten weer harder. Dus ander merk maakt eigenlijk niks uit. Je zou eens de BBB blokjes kunnen proberen.
Less is bore