Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fiets van de koffiewinkel

pietr
Forum-lid

pietr 22 feb 2007 10:46

Het is (weer) zover, bij Tchibo is een Ultegra fiets te koop voor € 999,-. color=#5493b4http://www.tchibo.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity ... tSKU=M0217#
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

jonytj
Forum-lid

jonytj 22 feb 2007 14:56

lijkt mij nog een redelijk mooi fietsje voor zijn geld eerlijk gezegd
grtz jony
p.s. is dat een winkel a la lidl ?
want ik kende die winkel niet eens
flanders, campa the best !!!!!!!!

pietr
Forum-lid

pietr 22 feb 2007 15:29

Nee, niet zoals de Lidl. Ze verkopen koffie en aanverwante artikelen. Daarnaast hebben ze een lijn artikelen die per week wisselt, net zoals bij Aldi en Lidl. De aanbiedingen zijn seizoensgebonden.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

jonytj
Forum-lid

jonytj 22 feb 2007 16:25

ah toffe winkel
bestaad hij ook in belgie ?
grtz
flanders, campa the best !!!!!!!!

rene1
Forum-lid

rene1 22 feb 2007 18:29

Als ik die meneer en de mevrouw op hun fiets zie zitten (foto op de website) zijn zij nou niet echt gewend om te fietsen.....of het moet met zo'n invalidenfiets zijn.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 24 feb 2007 22:17

Komt mij nogal amateuristisch over, ondanks de Ultegra afmontage...Fraaie pedalen trouwens!!
Mijn mening: mooi laten staan.
Winkelketens als Tschibo, Aldi en Lidl, wat hebben die in godsnaam met racefietsen? We hebben het niet over de aanschaf van een oma's fiets of een koffiezetapparaat. Bovendien: het gaat om 1000 euro.
Krijg je bij de aldi, lidl, of tschibo deskundig advies? Wat bij vragen over of problemen met de racefiets? Krijg je de gelegenheid om een testrondje te maken of de maten wel bij je lichaam passen? Zijn er mogelijkheden om de fiets naar eigen wens aan te passen? Niet dus, want zo stelt men op de website: even je b.b.l. opmeten en betalen maar. B.b.l. alleen volstaat niet. Armlengte, zithouding, leeftijd etc. zijn evenzogoed van belang bij de aanschaf van een racefiets. Bij de Tschibo lijkt het meer om aansmeren dan degelijk verkoop te gaan...
Ander punt: de framematen zijn behoorlijk beperkt, voor lange mensen valt de koffiewinkelracefiets direct af. Drie jaar garantie op een frame is trouwens kort. Op een frame zit bij een (beetje) racefiets standaard tien jaar garantie. Tja, of je bij de Tschibo nu een koffiezetapparaat koopt of een racefiets: standaard krijg je 3 jaar garantie.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 24 feb 2007 22:25

Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 24 Februari 2007
Komt mij nogal amateuristisch over, ondanks de Ultegra afmontage ... Fraaie pedalen trouwens!! Mijn mening: mooi laten staan. Winkelketens als Tschibo, Aldi en Lidl, wat hebben die in godsnaam met racefietsen? We hebben het niet over de aanschaf van een oma's fiets of een koffiezetapparaat. Bovendien: het gaat om 1000 euro. Krijg je bij de aldi, lidl, of tschibo deskundig advies? Krijg je de gelegenheid om een testrondje te maken of de maten wel passen bij je lichaam? Zijn er mogelijkheden om de fiets naar eigen wens aan te passen?

Niet dus, want zo stelt men op de website: even je b.b.l. opmeten en betalen maar. B.b.l. alleen volstaat niet. Armlengte, zithouding, leeftijd etc. zijn evenzogoed van belang bij de aanschaf van een racefiets.
Bij de Tschibo lijkt het meer om aansmeren dan degelijk verkoop te gaan...Ander punt: de framematen zijn behoorlijk beperkt, voor lange mensen valt de koffiewinkelracefiets direct af. Drie jaar garantie op een frame is trouwens kort. Op een frame zit bij een (beetje) racefiets standaard tien jaar garantie. Tja, of je bij de Tschibo nu een koffiezetapparaat koopt of een racefiets: standaard krijg je 3 jaar garantie.

Dus: ultrega afmontage, mooie pedalen en toch amateuristisch? Voor 1000 euro is dat niet veel geld! Deskundig advies krijg je via internetaankoop nu ook niet altijd...en een testrondje dus ook niet! Je vindt hem leuk of niet, en als je niet al te groot bent, kan ie wel vrij goed passen! Colnago, opera en pinarello geven trouwens maar 2 jaar garantie by the way, ik wil nog wel eens zien dat 10 jaar de standaard is!
Ik wil maar zeggen: niet te negatief wezen, vele fietsenmakers hebben ook slechts low-end afmontage (sora/mirage) en geven ook niet altijd het goede advies!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

zwino
Forum-lid

zwino 24 feb 2007 22:33

Ik vrees dat Jan WF dat van die pedalen op zijn minst ironisch bedoelde. Het lijken net lego blokjes ;-)

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 24 feb 2007 22:59

Quoten: Origineel geplaatst door Zwino op 24 Februari 2007

Ik vrees dat Jan WF dat van die pedalen op zijn minst ironisch bedoelde. Het lijken net lego blokjes ;-)

Precies Zwino,

Zijn ze niet prachtig?
Waar hebben we eigenlijk racefietsschoenen met clips en speciale pedalen voor....  
Wat die testritjes aangaat, aanpassingen, deskundig advies etc. Ik raad iedere aankoop van een racefiets via Internet af. Een fiets moet je passen; ze past of ze past niet. Bij de Aldi, Lidl of Tchibo koop ik dus geen racefiets, geen computer etc.
De fiets wordt overigens in Duitsland gemaakt. Van Duitse hand zijn er goede racefietsen op de markt. Denk aan een Stevens. Of aan een Cube, Canyon, RedBull. Denk ook aan de in Nederland gefabriceerde racefietsen: bijv. Intersens of Sensa. Allemaal racefietsen met een goede prijs/kwaliteit- verhouding. Met Ultegra afgemonteerd voor een zeer aantrekkelijke prijs!

pietr
Forum-lid

pietr 24 feb 2007 23:22

Ik vermoed dat die pedalen zijn voorzien van verwijderbare kunststof plaatjes, zodat je er met raceschoenen én met gewone schoenen op kunt fietsen.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

niklas2
Forum-lid

niklas2 24 feb 2007 23:28

Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 24 Februari 2007

Ik vermoed dat die pedalen zijn voorzien van verwijderbare kunststof plaatjes, zodat je er met raceschoenen én met gewone schoenen op kunt fietsen.

Klopt, dit zijn gewone, dubbelzijdige spd pedalen, met op een kant een kunststof plaatje.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 25 feb 2007 00:47

Vind hem niet echt denderend,
wel leuk Ultegra afmontage maar niet echt dat je zegt van het is wat, frame spreekt met niet echt aan.
Als je zoiets aanschaft wordt het toch wel zelf sleutelen of bij FM, denk dat je moeilijk voor deskundig advies bij hun langs kan.
Van mij mag de fiets door de koffiemolen.

Plaats reactie