Bracketas vast in frame
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4724
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Niet dat ik ga zeggen dat je kan verwarmen, maar hoe warm denk je dat het bracket wordt bij een lange zomerse rit. Waar ik mee wil zeggen dat het frame echt wel iets kan hebben.
Hoi,
Dus resumerend zijn we het wel eens dat het (om wat voor metaal het ook gaat) bij verwarming of vehitting uitzet nietwaar ?
Een bracket-as welke wordt verhit in een andere metalen huls of frame lost niet !
En zeker in combinatie met een carbon frame niet warmstoken dus !!
We zijn hier niet aan een tractor of vrachtwagen bezig !
Ciao.
Dus resumerend zijn we het wel eens dat het (om wat voor metaal het ook gaat) bij verwarming of vehitting uitzet nietwaar ?
Een bracket-as welke wordt verhit in een andere metalen huls of frame lost niet !
En zeker in combinatie met een carbon frame niet warmstoken dus !!
We zijn hier niet aan een tractor of vrachtwagen bezig !
Ciao.
-
- Forum-lid
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 feb 2007 13:30
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 20 Februari 2007
Verwarmen zou ik niet doen, grote kans dat dat het einde van het frame zou zijn. Al geprobeerd om WD40 of 7-up in het schroefdraad te laten lopen? Je kan ook gewoon proberen 1e de rechterkant eruit te draaien en daarna links.
Met een lijmklem en 2 plankjes kan je de dop die de as pakt mooi klemmen en dan met een lange steeksleutel redelijk veilig kracht zetten zonder dat je ervan afschiet. Een baco wil meestal niet omdat je te dik is en uitsteekt aan de rand van de 'dop'.
Aan de driveside is de cup nu los (voorzichtig met en hamer op de sleutel getikt), maar aan de andere kant nog niet. Ik ga het vanavond nog een proberen. ventueel kan ik de cup er nu voorzichtig uitzagen natuurlijk (ijzerzaagje door het gat van de bracketas heen), maar ik wil de as (nog niet versleten) nog hergebruiken.
Verwarmen zou ik niet doen, grote kans dat dat het einde van het frame zou zijn. Al geprobeerd om WD40 of 7-up in het schroefdraad te laten lopen? Je kan ook gewoon proberen 1e de rechterkant eruit te draaien en daarna links.
Met een lijmklem en 2 plankjes kan je de dop die de as pakt mooi klemmen en dan met een lange steeksleutel redelijk veilig kracht zetten zonder dat je ervan afschiet. Een baco wil meestal niet omdat je te dik is en uitsteekt aan de rand van de 'dop'.
Aan de driveside is de cup nu los (voorzichtig met en hamer op de sleutel getikt), maar aan de andere kant nog niet. Ik ga het vanavond nog een proberen. ventueel kan ik de cup er nu voorzichtig uitzagen natuurlijk (ijzerzaagje door het gat van de bracketas heen), maar ik wil de as (nog niet versleten) nog hergebruiken.
Quoten: Origineel geplaatst door Frank Schneider op 27 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 25 Februari 2007
Carbon verwarmen?? Yeah, ff lekker de brander erop!!
Nutteloze informatie, ik heb het niet over verhitten met een snijbrander natuurlijk.
De TS heeft het toch echt over een carbon frame. Wellis waar met alu lugs, maar ik zou die lijmverbindingen niet bloot willen stellen aan temperaturen boven de 100ºC.
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 25 Februari 2007
Carbon verwarmen?? Yeah, ff lekker de brander erop!!
Nutteloze informatie, ik heb het niet over verhitten met een snijbrander natuurlijk.
De TS heeft het toch echt over een carbon frame. Wellis waar met alu lugs, maar ik zou die lijmverbindingen niet bloot willen stellen aan temperaturen boven de 100ºC.
-
- Forum-lid
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 feb 2007 13:30
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 20 Februari 2007
Verwarmen zou ik niet doen, grote kans dat dat het einde van het frame zou zijn. Al geprobeerd om WD40 of 7-up in het schroefdraad te laten lopen? Je kan ook gewoon proberen 1e de rechterkant eruit te draaien en daarna links.
Met een lijmklem en 2 plankjes kan je de dop die de as pakt mooi klemmen en dan met een lange steeksleutel redelijk veilig kracht zetten zonder dat je ervan afschiet. Een baco wil meestal niet omdat je te dik is en uitsteekt aan de rand van de 'dop'.
Het is me gelukt met 2 plankjes 10x10cm: 1 met een gat 16 om de bracketassleutel m.b.v. de crankbout en ring vast te zetten op de as en een met een ingezaagde gleuf, die ik ter plaatse van het handvat op de (platte) sleutel schuif. Met hamer tik ik dan voorzichtig op het gereedschap, zonder dit te beschadigen).
Iedereen bedankt voor het commentaar!
Voor wie bovenstaande beschrijving niet snapt: mail me even, dan stuur ik je een plaatje!
Verwarmen zou ik niet doen, grote kans dat dat het einde van het frame zou zijn. Al geprobeerd om WD40 of 7-up in het schroefdraad te laten lopen? Je kan ook gewoon proberen 1e de rechterkant eruit te draaien en daarna links.
Met een lijmklem en 2 plankjes kan je de dop die de as pakt mooi klemmen en dan met een lange steeksleutel redelijk veilig kracht zetten zonder dat je ervan afschiet. Een baco wil meestal niet omdat je te dik is en uitsteekt aan de rand van de 'dop'.
Het is me gelukt met 2 plankjes 10x10cm: 1 met een gat 16 om de bracketassleutel m.b.v. de crankbout en ring vast te zetten op de as en een met een ingezaagde gleuf, die ik ter plaatse van het handvat op de (platte) sleutel schuif. Met hamer tik ik dan voorzichtig op het gereedschap, zonder dit te beschadigen).
Iedereen bedankt voor het commentaar!
Voor wie bovenstaande beschrijving niet snapt: mail me even, dan stuur ik je een plaatje!