Merk gereedschap
Ik ben bezig om mijn ieuwe xt groep op mijn mountainbike te zetten.
Nu kom ik toch wel tot de conclusie dat ik zelf ook gereedschap wil hebben ivm onderhoud. NU wil ik samen met een vriend van me een set gereedschap kopen. Nu is mijn vraag wel merk gebruiken jullie. Hebben jullie een set gekocht of koop je van tijd tot tijd gewoon wat bij van een goed merk.
Goed merk, wat is een goed merk?
Nu kom ik toch wel tot de conclusie dat ik zelf ook gereedschap wil hebben ivm onderhoud. NU wil ik samen met een vriend van me een set gereedschap kopen. Nu is mijn vraag wel merk gebruiken jullie. Hebben jullie een set gekocht of koop je van tijd tot tijd gewoon wat bij van een goed merk.
Goed merk, wat is een goed merk?
- de zwarten
- Forum-lid HC
BBB maakt goed gerief, ook volledige koffers. Parktool schijnt heel goed te zijn, maar schrik niet van de prijzen! ik heb ook enkele dingetjes (kettingzweep, balhoofdsleutel o.a.) van lifu uit de halfords, en die doet het ook goed! kijk eens op bike-components.de voor meer merken (pedros o.a.) en in de gamma vind je ook goede steeksleutels.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
check ook ff www.m-gineering.nl deze mannen hebben vaak goedkope (en heel handige) tools, en zijn bovenal zeer klantvriendelijk en behulpzaam.
wil je het hebben: BBB
wil je het goed hebben: parktool
wil je het supergoed en mooi hebben: koffer van campagnolo
wil je het hebben: BBB
wil je het goed hebben: parktool
wil je het supergoed en mooi hebben: koffer van campagnolo
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door six13 Freak op 20 Februari 2007
Voor het niet specifieke fietsgereedschap: Gedore.
Afhankelijk van wat ik op dat moment nodig heb koop er steeds bij (is nogal prijzig).
Voor het niet specifieke fietsgereedschap: Gedore.
Afhankelijk van wat ik op dat moment nodig heb koop er steeds bij (is nogal prijzig).
Quote: Origineel geplaatst door jonytj op 20 Februari 2007
ik heb nochtands gehoord dat parktool niet zo goed is het zou nogal "slap" zijn grtz jonyp.s. een setje in de lidl kopen en je komt ook al ver
Ja, gereedschap bij de Lidl is fijn spul t.o.v. Park Tool...
Je kan wel heel veel posten, maar verkoop geen onzin.
ik heb nochtands gehoord dat parktool niet zo goed is het zou nogal "slap" zijn grtz jonyp.s. een setje in de lidl kopen en je komt ook al ver
Ja, gereedschap bij de Lidl is fijn spul t.o.v. Park Tool...
Je kan wel heel veel posten, maar verkoop geen onzin.
Anderzijds zit er niet zoveel kwaliteitsverschil tussen PRO en park tool.. het wordt mijns inziens grotendeels in dezelfde fabriek gemaakt.Wat niet wil zeggen dat het om hetzelfde product gaat.
Wil je echte kwaliteit dan is er VAR en dat is duur. Pedros is goed en nuiten hun stands ook niet echt duur. Park tool ook goed , en heeft zeer veel keuze.
Van lifu heb je een paar zaken die erdoor kunnen . ZOals hun balhoofdsleutels of inbusssen met handvat ( die slechts een fractie kosten van bij andere merken). Maar er zit ook zeer veel rommel tussen.
Wil je echte kwaliteit dan is er VAR en dat is duur. Pedros is goed en nuiten hun stands ook niet echt duur. Park tool ook goed , en heeft zeer veel keuze.
Van lifu heb je een paar zaken die erdoor kunnen . ZOals hun balhoofdsleutels of inbusssen met handvat ( die slechts een fractie kosten van bij andere merken). Maar er zit ook zeer veel rommel tussen.
Als je alleen maar af en toe aan jouw eigen fietsen werkt heb je niet de kwaliteit van VAR nodig, zelfs niet van Parktool of Pedro's. Koop een kleine koffer van BBB of bestel eventueel online bij Rose of een andere duitse internetwinkel, dat zal voor jou voldoen. Bijkomend kan je dan wat meer kwaliteitsspullen aankopen naargelang je ze nodig hebt zoals een kabelkniptang en als je carbonspullen hebt dan zeker ook een momentsleutel.
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 20 Februari 2007
ik heb nochtands gehoord dat parktool niet zo goed is
het zou nogal "slap" zijn
grtz jony
p.s.
een setje in de lidl kopen en je komt ook al ver
Ja, gereedschap bij de Lidl is fijn spul t.o.v. Park Tool...Je kan wel heel veel posten, maar verkoop geen onzin.
ik heb nochtands gehoord van mijn fm dat parktool niet zo geod is vraag ehm nog eens wr maar dacht te herinneren dat eht wat slap was
en een setje in de lidl van 20 euro is toch ook niet slecht voor iemand die heel af en toe iets doet aan zijn fiets
grtz
grtz jony
p.s.
Ja, gereedschap bij de Lidl is fijn spul t.o.v. Park Tool...Je kan wel heel veel posten, maar verkoop geen onzin.
ik heb nochtands gehoord van mijn fm dat parktool niet zo geod is vraag ehm nog eens wr maar dacht te herinneren dat eht wat slap was
en een setje in de lidl van 20 euro is toch ook niet slecht voor iemand die heel af en toe iets doet aan zijn fiets
grtz
flanders, campa the best !!!!!!!!
-
- Forum-lid
grtz jony
p.s.
grtz
@ jonytj
Ik heb twee opmerkingen:
1) je kan onmogelijk het materiaal van park-tool en lidl vergelijken. Deze zitten beiden op een totaal ander niveau van materiaal. Park-tool heeft zeer kwaliteitsvolle producten die echt niet slap zijn, vanwaar je FM die bewering haalt heb ik geen idee.2) Lees eerst je posts eens goed na voor je druk op de knop 'antwoord plaatsen', want je post misschien best veel in een korte tijd, maar je posts zitten steeds vol met schrijffouten, of MSN taal. Ikzelf moet je zinnen soms meer dan één keer lezen om de betekenis eruit te halen.
grtz jony
p.s.
grtz
@ jonytj
Ik heb twee opmerkingen:
1) je kan onmogelijk het materiaal van park-tool en lidl vergelijken. Deze zitten beiden op een totaal ander niveau van materiaal. Park-tool heeft zeer kwaliteitsvolle producten die echt niet slap zijn, vanwaar je FM die bewering haalt heb ik geen idee.2) Lees eerst je posts eens goed na voor je druk op de knop 'antwoord plaatsen', want je post misschien best veel in een korte tijd, maar je posts zitten steeds vol met schrijffouten, of MSN taal. Ikzelf moet je zinnen soms meer dan één keer lezen om de betekenis eruit te halen.
Nulla tenaci invia est via!
Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 21 Februari 2007
grtz jony
p.s.
grtz
@ jonytj
Ik heb twee opmerkingen:
ik heb dan ook 2 antwoorden
1/ ik zal proberen wat beter te schrijven
2/ ik vergelijk helemaal niets van de lidl met park tool maar zeg enkel dat voor een wielertoerist die niet veel nodig heeft zo een setje uit de lidl goed genoeg is
p.s. de kwaliteit is inderdaad niet zo goed want heb mijn ketngpons al stuk gedaan (beetje eigen schuld ) en heb zelf een setje van bbb en pro
grtz jony
grtz jony
p.s.
grtz
@ jonytj
Ik heb twee opmerkingen:
ik heb dan ook 2 antwoorden
1/ ik zal proberen wat beter te schrijven
2/ ik vergelijk helemaal niets van de lidl met park tool maar zeg enkel dat voor een wielertoerist die niet veel nodig heeft zo een setje uit de lidl goed genoeg is
p.s. de kwaliteit is inderdaad niet zo goed want heb mijn ketngpons al stuk gedaan (beetje eigen schuld ) en heb zelf een setje van bbb en pro
grtz jony
flanders, campa the best !!!!!!!!