ik heb nu een flite zadel van sella italia maar ben er niet zo content van heb er een beetje last mee kan er mij iemand een beter zadel aanraden ?
alvast bedankt
welke type zadel?
-
- Forum-lid
http://www.achielle.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door the_coereur op 18 Februari 2007
ik heb nu een flite zadel van sella italia maar ben er niet zo content van heb er een beetje last mee kan er mij iemand een beter zadel aanraden ?
alvast bedankt
Wat is je probleem met dit zadel dan?
alvast bedankt
Wat is je probleem met dit zadel dan?
-
- Forum-lid
na tijdje zoals op groepstraining moet ik af en toee eens recht staan omdat mijn billen "pijn" doen het is nie echt zware pijn maar toch irritant
een concor zadel van san marco hoeveel kost dit
en een specialzed toupee ?
alvast bedankt
een concor zadel van san marco hoeveel kost dit
en een specialzed toupee ?
alvast bedankt
http://www.achielle.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kreeg ook last van zulke pijn om mijn vorige zadel, dat was een goedkoper zachter model van San Marco.
Nu heb ik een Specialized Toupe, hard en minder comfortabel, maar ik steun nu niet meer op me zitvlak maar op me zitbotjes, dus knelt het niet meer af.
Dus als je voor langere ritten wilt gaan, kan je beter wat minder zacht zitten, en meer stevig!
De Specialized Toupe is in 2 maten leverbaar, moet je wel naar een shop gaan waar ze de service leveren dat je de juiste kan opmeten, en hij kwam als beste uit die zadel test van Fiets!
Nu heb ik een Specialized Toupe, hard en minder comfortabel, maar ik steun nu niet meer op me zitvlak maar op me zitbotjes, dus knelt het niet meer af.
Dus als je voor langere ritten wilt gaan, kan je beter wat minder zacht zitten, en meer stevig!
De Specialized Toupe is in 2 maten leverbaar, moet je wel naar een shop gaan waar ze de service leveren dat je de juiste kan opmeten, en hij kwam als beste uit die zadel test van Fiets!
Niets zo persoonlijk als een zadel. Tip koop op marktplaats wat goedkope half versleten zadels van verschillende typen voor een paar euro en probeer eens wat. Ben je na 4 zadels wellicht paar tientjes kwijt maar weet je wel wat voor type bij jouw kont past. Koop dan 1 goede nieuwe die hier op lijkt of precies dezelfde natuurlijk. Ik ben zelf na eens wat geprobeerd te hebben (Rolls, flite, red x titanium, )weer terug bij selle italia turbomatic. Wordt niet meer nieuw gemaakt overigens maar rijden nog steeds profs meer rond. Voor mijn kont ideaal compromis tussen niet te hard (=niet lekker op korte ritten) en niet te zacht (=niet lekker op langere ritten) Wel relatief zwaar overigens.
Idd is een zadel heel erg persoonlijk. Ik heb mijn Aspide beetje op de gok gekocht (onder het motto het oog wil ook wat), maar gelukkig heeft die gok bij mij goed uitgepakt. Misschien is deze meting een goed idee: http://biketotaal.nl/default.asp?pid=853