Quote: Origineel geplaatst door fiedoo op 20 Februari 2007
...
en nouw swjijg ik er over.
Lijkt me verstandig.
Pantani
indrukwekkend voor de doorsnee Italiaan was dat hij steeds zoveel ongeluk had en toch groots terugkwam - een beetje zoals wij ook meeleefden met Erik Dekker en Knetemann na hun ongeluk - je zou zeggen 'met een enorme trainingsachterstand' toch 'op puur talent' op aansprekend terrein iets heroisch neerzetten of dat proberen, is toch fascinerend! compleet met zelfmoordpoging in de Tour 2000, waar ie een exploit uit de jaren '50 probeerde neer te zetten: de knuppel op een grandiose manier in het hoenderhok gooien, de Tour opblazen! dat is de pure moed van de strijder die ik persoonlijk zeer bewonder, maar op een gegeven moment was het voorbij, toch geknakt en bang, heeft ie oko zelf laten gebeuren, maar ja, blijf maar eens normaal als er zoveel druk op je ligt daar aan de top - hij wilde zich ook niet echt laten behandelen voor zijn verslaving, in een Italiaanse biografie stond een veelzeggende quote: 'ja dag, net als Jimenez eindigen, zeker!' (kliniek / verslaafd / zelfmoord)
ook een zwak voor tragische fietshelden, bergcyclo\'s en Italië?
Toevallig nog fragmenten gezien op de DVD van tien jaar woestijnvis (humo deze week) met Pantani en Guido Belcanto. Prachtige tv.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Diego Maradona is ook betrapt op doping (om van zijn cocaïnegebruik nog maar te zwijgen), maar geldt toch als de grootste voetballer aller tijden!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid HC
Koop de DVD van de tour wan 1998, weliswaar overschaduwd omdat het de beruchte doping tour was, maar de manier waarop pantani vanuit een verloren afgeschreven situatie in het begin van de tour zich terug vecht door elke bergetappe aan te vallen en uiteindelijk in de regen Ulrich te breken vind ik eigenlijk model staan voor alles wat ik mooi vind aan de wielersport als toeschouwer.
-
- Forum-lid
Een groot klimmer en bedriegen deed iedereen. Een echt idool iemand waarvoor je naar de koers keek.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
zorro: indien je grafieken bezit kun je eens een paar waarden van voor tijdens en na zijn belangrijkste successen geven? Lijkt mij wel interressant.
't is wel zo dat alle toppers in die tijd verdacht of betrapt zijn (Pantani is trouwens nooit betrapt op doping, maar daarom nog niet onschuldig ).
't is wel zo dat alle toppers in die tijd verdacht of betrapt zijn (Pantani is trouwens nooit betrapt op doping, maar daarom nog niet onschuldig ).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Heeft er iemand het boek "Vie et mort" van Philippe Brunel (L'equipe) al gelezen ?
Zou nu ook in Nederlands vertaald worden.
Brunel heeft, op basis van een aantal gegevens die op de kamer van Pantani gevonden zijn, de theorie van zelfmoord onderuit gehaald.
Lijkt interessant leesvoer in deze donkere tijden.
Zou nu ook in Nederlands vertaald worden.
Brunel heeft, op basis van een aantal gegevens die op de kamer van Pantani gevonden zijn, de theorie van zelfmoord onderuit gehaald.
Lijkt interessant leesvoer in deze donkere tijden.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
ericpeters schreef:Koop de DVD van de tour wan 1998, weliswaar overschaduwd omdat het de beruchte doping tour was, maar de manier waarop pantani vanuit een verloren afgeschreven situatie in het begin van de tour zich terug vecht door elke bergetappe aan te vallen en uiteindelijk in de regen Ulrich te breken vind ik eigenlijk model staan voor alles wat ik mooi vind aan de wielersport als toeschouwer.
In deze tour werd ik helemaal fan van Pantani voor die beruchte alpe etappe was hij een soort rasmussen die weleens bergop en succesje had in de tour dan
Hier sloopte hij Ullrich en pakte zo een indrukwekkende tourzege
Wat betreft het moment met Armstrong,
Iedereen die een beetje kijk heeft op wielersport en goed kijkt naar de lichaamstaal ziet dat Armstrong het daar laat lopen en niet alles op alles zet om Pantani van de ritzege af te houden dus een kado.
Ach, had Armstrong echt nog gekund dan had hij Pantani natuurlijk nooit laten winnen; gewoon stukje toneel om dan de grootmoedige uit te hangen: die arrogantie!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Dario schreef:Ach, had Armstrong echt nog gekund dan had hij Pantani natuurlijk nooit laten winnen; gewoon stukje toneel om dan de grootmoedige uit te hangen: die arrogantie!
Zou wel bij Armstrong passen soort gelijk gedrag