Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

lidl

jonytj
Forum-lid

jonytj 13 feb 2007 20:00

nu ik op mijn crossfiets toch maar een km teller zal zetten vraag ik mij af welke ik heb er namelijk een hoopje
- sigma bc 1600 met draad
-sigma bc 1606l met draad(komt op wegfiets)
-polar s725x ( komt op wegfiets)
-enkele andere goedkoper
- eentje uit de lidl met harslagmeter ea draadloos
nu vraag ik mij af of die van de lidl wel goed is want die was eigenlijk niet voor mij bedoeld maar heb hem dan toch maar gehouden
heeft er iemand ervaring mee ?
grtz jony
flanders, campa the best !!!!!!!!

jonytj
Forum-lid

jonytj 14 feb 2007 12:56

heeft er nu niemand ervaring met een lidl fietscomputer qua nauwkeurigheid
grtz

ted038
Forum-lid

ted038 14 feb 2007 15:54

er zullen er niet veel zijn die een lidl teller op hun fiets hebben zitten hier, maar wellicht zijn ze er ....
Heb er zelf dus ook geen ervaring mee, maar als je hem toch hebt, gewoom proberen, zo slecht zal het toch wel niet zijn ?

maruc
Forum-lid

maruc 14 feb 2007 18:01

ik had een 'gewone' zonder hartslag ed. van acht euro maar die heb ik er afgegooid omdat hij erg onnauwkeurig was

deklaas
Forum-lid

deklaas 14 feb 2007 18:22

Quoten: Origineel geplaatst door jonytj op 14 Februari 2007

heeft er nu niemand ervaring met een lidl fietscomputer qua nauwkeurigheid
grtz

Bij het spinnen zit iemand en die heeft ook zo'n lidl ding.
dat is wel lachen.
weet je waarom. dat dingetje neemt de waardes van de drager en telt daarbij de waardes van de POLAR gebruikers op. geweldig dit gast spint soms met een hartslag van 300+
leuk maar een goede hartslag meter met softwarre gewoon POLAR met gecodeerde band.
enop jouw crossfiets zou ik lekker die POLAR plaatsen. zie je mooi in je kalender hoeveel kilometers je hebt gefiets op je crossfiets en op je weg fiets. wat je hartslag was en etc etc.
je kunt 2 fietsen instellen op je POLAR. zo doe ik het zelf ook
alleen ik gebruik geen cadans meter op de crossfiets.

stephan

jonytj
Forum-lid

jonytj 14 feb 2007 20:09

zou ik inderdaat eens kunnen doen
maar miss probeer ik toch die lidl heb dan direct ervaring
grtz

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 14 feb 2007 21:43

Quote: Origineel geplaatst door jonytj op 14 Februari 2007
zou ik inderdaat eens kunnen doen maar miss probeer ik toch die lidl heb dan direct ervaring grtz

Ja logisch je vraagt aan ons ervaring omtrent een teller, terwijl je hem zelf zo hebt liggen. Ikzelf heb ook wel een aantal verschillende tellertjes liggen, en als ik er dan een nodig mocht hebben zet ik degene op de fiets waarvan ik denk dat die daar zou passen. Als dat niet goed blijkt dan pak ik wel een andere, of koop een nieuw. Dus ik zou zeggen lekker die teller van de lidl op de crosser zetten en kijken wat hij doet.

campasuper
Forum-lid

campasuper 14 feb 2007 23:24

voor die paar Euri gewoon kopen en pas als hij goed werkt vertellen dat het ook echt werkt. Allicht goedkoper dan een dikke Polar.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 15 feb 2007 13:46

Ik heb een lidl teller, zonder hartslag, en die werkt super! Geen enkel probleem mee gehad dat ik ook niet eerder met een draadloze sigma had (onnauwkeurig bij stoplichten als er sensoren in de weg zitten).
Dus de lidl is niets slechter dan een ding dat 5 of meer keer zo duur is.

Op mijn lidl ding zit zelfs een temperatuurmeter. Zodra ik de polder inrij gaat de T meestal een graad omlaag...

Daarnaast heb ik een gecodeerde polarhartslagmeter met horloge. Die hoef ik ook helemaal niet op mijn fietscomputer te hebben. Na een poosje voel je wel in welk hartslaggebied je rijdt en kijk je er veel minder naar. Dan let je nog voonamelijk op je snelheid.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

jonytj
Forum-lid

jonytj 15 feb 2007 20:06

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 14 Februari 2007

Quote: Origineel geplaatst door jonytj op 14 Februari 2007

zou ik inderdaat eens kunnen doen
maar miss probeer ik toch die lidl heb dan direct ervaring
grtz

Ja logisch je vraagt aan ons ervaring omtrent een teller, terwijl je hem zelf zo hebt liggen. Ikzelf heb ook wel een aantal verschillende tellertjes liggen, en als ik er dan een nodig mocht hebben zet ik degene op de fiets waarvan ik denk dat die daar zou passen. Als dat niet goed blijkt dan pak ik wel een andere, of koop een nieuw. Dus ik zou zeggen lekker die teller van de lidl op de crosser zetten en kijken wat hij doet.

wel gw als iedereen nu zou zegegn dat het aan geen kanten nauwkeurig is zou ik het zelfs niet zetten maar als de meeningen verdeeld zijn kan ik het wel eens proberen
en zelf heb ik denk ik wel al een stuk of 5 ersleten vetta's .....
en heb op dit moment sima's en ook een polar s 725x maar is voor wegfiets (ben nu zeker samen met sigma bc 1606l)
grtz

Plaats reactie