Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Bluebird’s Bianchi Brainstorm...

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 12 feb 2007 22:52

Denk dat 10 kilo met die setup niet gaat lukken.
Frame is niet echt een lichtgewicht.

Keuze remmen is niet in verhouding met andere componenten,
Single Digit 5 of 7 lijkt mij een betere keuze.
Of gewoon de XT remmen, wel iets zwaarder, maar mooiere techniek en prijstechnisch beter als je een complete groep aanschaft.
WCS vind ik ook en beetje to much, misschien beter de Ritchey Pro serie. Lijkt mij een evenwichtiger setup.

Wat is je budget ongeveer en wat kost het frame?
Misschien handig als je bij de gewenste componenten een prijsindicatie vermeld.

Is wel erg leuk om een fiets zelf samen te stellen, veel succes en plezier toegewenst.

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 13 feb 2007 22:30

Ik zou gewoon voor de Avid Sl's gaan. Als je die voor een mooi prijsje kan krijgen gewoon doen. WCS is voor de mooie prijs van de componenten zeker geen overkill en zou ik voor het mooie gewicht (en imho ook de uitstraling) zeker niet laten liggen. Ga dan voor het stuur, de stuurpen, de bar-ends, de zadelpen en eventueel het balhoofd. De pro versie vind ik dan toch wat minder. Mocht je tegen een complete XT-groep aanlopen met V-brakes kun je overwegen om de XT remmen te verkopen of af te zien van de Avid's.
Ik ben benieuwd naar het resultaat! Gaan hier de zilveren Elite's ook op verschijnen??
Science of Performance!

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 14 feb 2007 23:43

Mijn keuze voor de Avid SL is gebaseerd op het lage gewicht voor een redelijke prijs.


Avid SL 330 gram
XTR     400 gram
XT      500 gram

Persoonlijk vindt ik de techniek van de Shimano XTR en XT beter. Bij de Shimano is bij een velg met een smalle remrand het nastellen van de positie van de remblokken niet nodig door het parallel systeem.
Volgens mij is er geen verschil in rem capaciteit tussen de XT en XTR, het gewicht van de XTR is wel aanzienlijk lager.

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 15 feb 2007 00:48

Daar kan ik je binnenkort antwoord op geven. Heb zojuist mijn MTB afgebouwd. Is nu van compleet XT overgegaan naar XTR (v-brakes). Weegt nu 8,4 kg ruw geschat door de huis-tuin-keuken-weegschaal.
Science of Performance!

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 15 feb 2007 10:48

Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 14 Februari 2007
Daar kan ik je binnenkort antwoord op geven. Heb zojuist mijn MTB afgebouwd. Is nu van compleet XT overgegaan naar XTR (v-brakes). Weegt nu 8,4 kg ruw geschat door de huis-tuin-keuken-weegschaal.


Die willen we graag dan een keer zien, dat moet een echte Weight Weenie zijn.

Als je meer remkracht wil dan moet je voor ceramic versie van de velgrand kiezen, dat scheelt aanmerkelijk.

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 15 feb 2007 20:09

Een vaste ritchey wcs vork, crossmax sl wielen met conti supersonics, wcs carbon componenten en een volledige XTR groep maken zelfs een 1,7 kilo wegend alu frame een lichtgewicht ;)
Science of Performance!

Plaats reactie