Ardennen!
Hallo,
Volgende week naar Ardenne (Erezèe) fietstraining, en ik zou graag willen weten of iemand hier bekent is met deze plaats en/of plaatsen kent met goede fietsroutes (80 tot 120 km).
Vlak, heuvels en bergen, alles moet en mag
Alvast bedankt!
Volgende week naar Ardenne (Erezèe) fietstraining, en ik zou graag willen weten of iemand hier bekent is met deze plaats en/of plaatsen kent met goede fietsroutes (80 tot 120 km).
Vlak, heuvels en bergen, alles moet en mag
Alvast bedankt!
Ik ben persoonlijk niet bekend in deze streek, maar als Ardennen liefehebber toch even gekeken waar het ligt.
In de buurt heb je prachtige hellingen zoals:
- Col d'Haussire in La Roche en Ardenne, een van de zwaarste van Belgie.
- Cote de Beffe (ja ja hij bestaat echt).
- Cote de Roche a Frene, zeer zwaar en bekend van de Waalse Pijl.
- Cote de Dochamps.
- Cote de Rideux vanuit Heyd.
- De Pied Monti vanuit Maboge naar Hubermont, ook uit de Belgisch top 10.
Genoeg te doen daar, je hoeft je niet te vervelen.
- Cote de Dochamps.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).
Je zit midden in het walhalla (hoewel er nog wel meer mooie uitvalsbases in de Ardennen zijn). Rond die plaats barst het van mooie routes, beklimmingen en plaatsjes. Hier zie je de route van de Velomediane. Erezee ligt linksbovenin. Prachtig toch? ( http://www.velomediane.com)
Leef! Fiets!
De route van de Vélomédiane C. Criquielion is in ieder geval makkelijk te vinden, David. Het te volgen parcours wordt op de weg aangegeven met een in gele verf geschreven verwijzing. Zoiets als dit: cîc. Het zal wellicht ietsje minder duidelijk zijn dan in augustus 2006, maar goed.
Daarbij is het natuurlijk handig om een printje mee te nemen van Tinn’s kaartje hierboven. En een paar goeie benen!
Daarbij is het natuurlijk handig om een printje mee te nemen van Tinn’s kaartje hierboven. En een paar goeie benen!
-
- Forum-lid
Veel fietsplezier man! Zoals het er nu uit ziet word het goed weer.
Op de weg is de Velomediane uitgepijld d..m.v. gele pijlen.
Ach alles in die buurt is natuurlijk heel mooi te fietsen, rond La Roche kun je alle kanten op . Onthoud : in de hoofdstraat vlak voor de kerk rechts. (dit is de Cote de Haussire)en dan de Mur de Velomediane vanuit Maboge de Ourthe over en dan gelijk links steil omhoog(supersteil).
Veel plezier ben jaloers op je had graag meegegaan maar ben geblesseerd.
Op de weg is de Velomediane uitgepijld d..m.v. gele pijlen.
Ach alles in die buurt is natuurlijk heel mooi te fietsen, rond La Roche kun je alle kanten op . Onthoud : in de hoofdstraat vlak voor de kerk rechts. (dit is de Cote de Haussire)en dan de Mur de Velomediane vanuit Maboge de Ourthe over en dan gelijk links steil omhoog(supersteil).
Veel plezier ben jaloers op je had graag meegegaan maar ben geblesseerd.
Ok dus de gele pijlen volgen voor de Velomediane, deze zal al zeker moeten lukken, maar ik ga mee met een kameraad en iemand die al wat ervaring heeft in het koersen en zijn weg al wat kent.
Hmm we zijn met 4 man en er kunnen er nog 2 bij in de chalet, spijtig dat je geblesseerd bent anders hadden we iets kunnen regelen wie weet
Grtz!
Hmm we zijn met 4 man en er kunnen er nog 2 bij in de chalet, spijtig dat je geblesseerd bent anders hadden we iets kunnen regelen wie weet
Grtz!
Quoten: Origineel geplaatst door harrebas op 12 Februari 2007
Ik ben persoonlijk niet bekend in deze streek, maar als Ardennen liefehebber toch even gekeken waar het ligt.
- Cote de Dochamps.
Die col d'Haussire, is dat die beklimming die begint in La Roche net achter de kerk? Ik ben in La Roche vrij goed bekend, maar er staan nooit namen bij die hellingen he.
- Cote de Dochamps.
Die col d'Haussire, is dat die beklimming die begint in La Roche net achter de kerk? Ik ben in La Roche vrij goed bekend, maar er staan nooit namen bij die hellingen he.
Ajaa, dat is dus die klim die ik te voet al niet te doen vond.... Als klein manneke van een jaar of tien ben ik daar wel eens tegenop gereden, maar tegenwoordig laat ik hem liever links liggen.