Over de wielersport en zijn beoefenaars.

unibet

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 feb 2007 13:35

En de Fransen hebben maar weer eens een poging ondernomen om de wielersport verder af te laten zakken:
http://www.sportone.nl/Wielrennen/Nieuw ... -Nice.html
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 22 feb 2007 18:32

Geef Unibet toch gewoon waar ze recht op hebben : Namelijk startrecht in alle Protourwedstrijden...Gaat een ploeg van 8 of 9 renners meer of minder echt het verschil maken ? Ik zeg niet dat ze kwalitatief een topploeg hebben maar met renners als Baden Cooke, Jeremy Hunt, Jimmy Casper, Victor Hugo Pena en José Rujano hebben ze toch renners die zeker en vast er niet voor spek en bonen bijrijden...

meeuh
Forum-lid

meeuh 24 mar 2007 10:49

Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 23 Maart 2007

http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... arroubauix
vr 23/03/07 - De Franse wielerorganisator ASO heeft Unibet niet uitgenodigd voor Parijs-Roubaix. De toenaderingspoging van de ProTour-ploeg heeft dus niet gewerkt. Chocolade Jacques en Landbouwkrediet kregen wel een wildcard. Unibet-manager reageert boos en ontgoocheld bij sporza.be. En bovendien moet Unibet baden Cooke missen in Milaan-Sanremo.

Unibet kwam deze week met een compromis op de proppen om de ASO te paaien. De ploeg zou zijn Frans programma afwerken met sponsor Canyon op de trui. Hiermee omzeilt Unibet de Franse wet die reclame voor gokkantoren verbiedt. De oplossing van Unibet/Canyon maakte blijkbaar weinig indruk bij de ASO. Het nodigde alle ProTour-teams uit, behalve Unibet. Chocolade Jacques, Landbouwkrediet en Skil kregen ook een wildcard.Eerder dit seizoen mocht Unibet niet starten in Parijs-Nice, ook die wedstrijd wordt door de ASO georganiseerd. Manager Koen Terryn begrijpt het niet.  "Welke reden heeft ASO nu weer om ons te weren?", vertelt Terryn zich af bij sporza.be. "De ontgoocheling in de ploeg is enorm groot, al is nog niet iedereen van het nieuws op de hoogte. Dit stuit bij ons op veel onbegrip." "We hadden gehoopt dat ASO zondag naar Chôlet zou komen kijken hoe we dat opgelost hebben met Canyon, maar zelfs dat hoeft blijkbaar niet.""We hebben een enorme inspanning geleverd: nieuwe broeken, nieuwe shirts, een deel van de auto's opnieuw beplakt en ga maar door. Ik ben heel benieuwd naar wat ASO nu te vertellen heeft." "Dat "Unibet" niet mocht, tot daar aan toe, als de wet van een land dat verbiedt. Maar nu? Is dit nog wel ethisch, wat ASO ons aandoet?", vraagt Terryn."Ik begrijp het gewoon niet. We hebben al drie jaar wel mogen meerijden, met Roger Hammond hebben we zelfs eens het podium gehaald, met MrBookmaker. "En nu voor Canyon hadden we alle informatie op tijd naar de ASO gestuurd. Maar we hebben niet eens antwoord gekregen. Ik weet nog niet wat we hier tegen kunnen doen, het overvalt ons op dit moment nog wat. Maar ik zou wel heel graag de uitleg van ASO eens horen."

"Soms vraag ik me af of dit nog wel een beslissing van de ASO is", zegt Terryn. "Zijn hier geen hogere machten in het spel, met PMU en Française des Jeux?"  "In het geval van Unibet.com kon ik dat nog geloven, maar nu? nze neutrale shirts waren al niet goed genoeg en nu Canyon blijkbaar ook al niet. Ik kan alleen maar vaststellen dat ASO de afspraak van 5 maart (na de vergadering in Zaventem) weer heeft overtreden." "Ik ben blij voor die andere ploegen, die wel een wildcard hebben gekregen. Maar voor ons, met supergemotiveerde jongens, is dit weer een bittere pil."

Unibet.com blijft niet gespaard van pech. Speerpunt Baden Cooke zal niet kunnen rijden in Milaan-Sanremo. De Australiër heeft problemen met zijn rug en wordt vervangen door Sergej Kolesjnikov. "Weer tegenslag, na het afhaken van Mateo Carrara", zegt manager Koen Terryn aan Sporza.be. "We zijn al vier dagen intensief het parcours aan het verkennen en nu dit. Wat zal er nog komen?"

Even Lancev7 quoten uit ander topic, is hier beter gepast.Kan unibet op zijn beurt nu geen kortgeding aangaan tegen ASO? En zo startrecht afdwingen?Ik ben wel benieuwd wat het ASO als uitleg zal geven.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 24 mar 2007 15:14

dank je...

cristallo
Forum-lid

cristallo 26 mar 2007 00:17

Vandaag te Bredene meegereden met een protestrit ten voordele van Unibet. ( De witte rit voor Unibet )
Alle deelnemers kregen vanwege de teammanager een mooie unibet trui.
Een peleton van zo'n 100- tal fietsers met allemaal hetzelfde truitje was wel een mooi zicht.
Voor de West-Vlamingen momenteel te zien op focus.
Mvg,
Cristallo

max8450
Forum-lid

max8450 26 mar 2007 02:13

Ook meegereden.
Nu nog een broek kopen, en voor 50 € hebben we terug een nieuwe tenue.

casran
Forum-lid HC

casran 26 mar 2007 02:16

Je reed toch met de gepaste wielen, Cristallo?
(trouwens proficiat met je prestatie van zaterdag; 'k heb het gehoord van Koen... puik werk!)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cristallo
Forum-lid

cristallo 27 mar 2007 01:27

Merci, Casran ! 't Was hard maar we hebben stand gehouden. Op naar de volgende !
De LW'tjes ontbraken natuurlijk niet in de fiets op zondag.
Groeten,
Cristallo

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 25 apr 2007 09:20

Het gedoe rond Unibet.com begint stilaan een potsierlijke vertoning te worden...Eerst beslist de rechtbank van Brussel in kort geding dat de ploeg niet mag deelnemen aan wedstrijd georganiseerd door ASO. Nu beslist de handelsrechtbank van Luik dat ze toch mogen starten, begrijpe wie kan...
Benieuwd of ze nu effectief de start gaan/mogen nemen...Echt veel attractieve renners voor in de Waalse Pijl of Luik-Bastenaken-Luik te schitteren hebben ze wel niet in de rangen...

daveke
Forum-lid

daveke 25 apr 2007 18:29

Dus ook Unibet in de tour?
Science of Performance!

Plaats reactie