Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

witte bandjes proper houden!?!?!

noppie
Forum-lid

noppie 07 mar 2007 14:00

Wat een geleuter mensen! Je kan beter twee fietsen kopen, 1 om op te fietsen en 1 (met witte bandjes en andere snuisterijen, toeters en bellen) om naar te kijken. Zodra je gefietst hebt zet je snel die fiets op een plek waar je hem niet kunt zien en haal je je kijkfiets te voorschijn en die zet je in het zicht. Allee Hop, probleem opgelost.
kiekeboe

cogiro
Forum-lid

cogiro 07 mar 2007 20:22

Mag deze Topic onder het kopje humor...ik lig echt in een deuk.
Wer bremst verliert.

colnagogissmio
Forum-lid

colnagogissmio 08 mar 2007 20:18

Ik heb bedacht dat je ook een grote multiplex plaat onder je fiets kan hangen, met sleuven voor je wielen (waar je dan weer spatborden omheen doet). Kan je fiets slechts van de regen nat worden, maar als je regen verwacht monteer je gewoon je full-size partytent op de bodemplaat. Biertap aan ene kant, ivm hefboomeffect twee lekkere wijven aan de andere kant, bijzettafeltje met bak chips en glas bier, schuin voor je neus een tv met voetbal of wielrennen. Alleen je bandjes worden fiets... ;-).

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 12 mar 2007 15:24

Ja! Dat heb ik ook eens gedaan!

Hmmm. Ik had zachtboard gebruikt en dat gaat dus helemaal fout met regen. Toen had ik toch een bagger op mijn bandjes zitten! Dat wil je niet weten! Maar hup, bandjes in de afwasmachine en ze waren weer schoon! Prachtig. Extra glansmiddel gedoseerd zodat bij de regen het vuil wat makkelijker wegspoelt. (maar gebruik alsjeblieft geen spatborden, dat is tocg geen gezicht met witte bandjes!)

Je kunt trouwens niet zomaar een plaat om je fiets monteren, want je komt gauw met je benen in de knoei. Een slimme DHZ-er weet daar echter wel raad mee, zodat ik hier geen werktekening zal uploaden.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Plaats reactie