Misschien een domme vraag...
moggu,
In aug/sept ga ik met de boys o.a. de Telegraphe/Galibier opfietsen en we overnachten ergens rond Bourg d`Oisans, nu komt de vraag.
Om in St. Michel de maurienne te komen(volgens mij aan de voet van de telegraphe) vanuit bourg d' oisans moeten we dan zeker over de Croix de fer of Glandon fietsen, of is er ook een 'vlakke' route naar St. Michel?
Op www.viamichelin.com zie ik zo snel geen 'vlakke' weg
We willen wel via de noordkant de galibier opgaan, niet via de zuidkant.
mvg
In aug/sept ga ik met de boys o.a. de Telegraphe/Galibier opfietsen en we overnachten ergens rond Bourg d`Oisans, nu komt de vraag.
Om in St. Michel de maurienne te komen(volgens mij aan de voet van de telegraphe) vanuit bourg d' oisans moeten we dan zeker over de Croix de fer of Glandon fietsen, of is er ook een 'vlakke' route naar St. Michel?
mvg
Sensa
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. In dat kader doe ik dus een poging
Volgens mij heb je gelijk en kun je alleen via een "bergachtige" weg aan de noordkant van de Galibier komen... Wordt dus een pittig dagje.
Volgens mij heb je gelijk en kun je alleen via een "bergachtige" weg aan de noordkant van de Galibier komen... Wordt dus een pittig dagje.
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)
Quoten: Origineel geplaatst door alpe op 06 Februari 2007
moggu,
mvg
Het rondje staat bekend als de Marmotton, 161 km.
Ik zou trouwens de Croix de Fer nemen. In dat geval is het vervelende vlakke stuk tot de voet van de Telegraphe wat korter.
Vergeet overigens niet dat er in de buurt van Bourg d'Oisans een groot aantal minder bekende klimmen ligt die zeer de moeite waard zijn:
La Berarde, Col Luitel, Col de Sarenne, Col de Sabot om maar wat te noemen.
moggu,
mvg
Het rondje staat bekend als de Marmotton, 161 km.
Ik zou trouwens de Croix de Fer nemen. In dat geval is het vervelende vlakke stuk tot de voet van de Telegraphe wat korter.
Vergeet overigens niet dat er in de buurt van Bourg d'Oisans een groot aantal minder bekende klimmen ligt die zeer de moeite waard zijn:
La Berarde, Col Luitel, Col de Sarenne, Col de Sabot om maar wat te noemen.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Vooral de Sarenne is een aanrader, prachtige natuur zie je daar!
-
- Forum-lid
Dan zijn er ook nog de makkelijke Col d'Ornon en de... nou ja de naam zegt genoeg: Ce col de la Morte.
die col heb ik ook prachtige herinneringen aan!
een tijdje terug, een half jaar tot drie kwart jaar terug begonnen met fietsen.. Kwam ik op de camping een paar mensen tegen die een mooi rondje wisten, dus k ga beginnen, onbewust van wat er komen gaat..Col d'ornon gehad, vlak stuk naar de la morte..Zo daar ging ik egt helemaal kapot! afstappen was geen optie en ik had geen id wat er allemaal nog ging komen en elke bocht hoopte ik weer op dat vlakke stuk, elke keer viel het tegen..op de camping stond de teller op 106km en kon ik niet meer staan, prachtig!
een tijdje terug, een half jaar tot drie kwart jaar terug begonnen met fietsen.. Kwam ik op de camping een paar mensen tegen die een mooi rondje wisten, dus k ga beginnen, onbewust van wat er komen gaat..Col d'ornon gehad, vlak stuk naar de la morte..Zo daar ging ik egt helemaal kapot! afstappen was geen optie en ik had geen id wat er allemaal nog ging komen en elke bocht hoopte ik weer op dat vlakke stuk, elke keer viel het tegen..op de camping stond de teller op 106km en kon ik niet meer staan, prachtig!
-
- Forum-lid
Eerst de Ornon en dan de Morte: die laatste levert een heerlijk technische afdaling op over een rustige onvoorspelbare weg met goed asfalt... ik zit nu alweer te kwijlen! De Ornon die je op gaat is naar beneden ook mooi, voor als je boven al moe bent.
-
- Forum-lid
Wat ook de moeite waard is is het dal volgen langs Venosc tot het einde van het dal. Niet echt zwaar maar prachtige natuur en redelijk rustig te berijden heel wat anders als die vreselijke stink helling naar Alpe d'Huez.
We moeten wel denk ik...dit wordt nl onze verblijfplaats:)
http://www.champ-du-moulin.com/accesgb.htm
http://www.champ-du-moulin.com/accesgb.htm
Sensa
Quoten: Origineel geplaatst door vstromkees op 14 Februari 2007
Wat ook de moeite waard is is het dal volgen langs Venosc tot het einde van het dal. Niet echt zwaar maar prachtige natuur en redelijk rustig te berijden heel wat anders als die vreselijke stink helling naar Alpe d'Huez.
Dat is dan de klim naar La Bérarde, dacht ik toch.
Dat is dan de klim naar La Bérarde, dacht ik toch.