Quoten: Origineel geplaatst door Rinse op 09 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door dieseltje op 09 Februari 2007
Iemand die jou goed advies geeft moet je ook de mogelijkheid geven om iets te verkopen. Ik bedoel korting vragen mag natuurlijk altijd en bij grotere prijsverschillen is het ook logish dat je ergens anders koopt maar een goed advies mag best wel een beetje wat waard zijn.
Hmm, Iedereen mag natuurlijk doen wat ie zelf wil, maar ik ga zo niet te werk.
We hebben in Nederland een vrije en concurerende markt en daar maak ik ten volle gebruik van. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling. Als de fietsenmaker vindt dat zijn advies iets waard is, dan dient hij mij daar vooraf een prijs voor op te geven. Ik zal dan beslissen of ik akkoord ga. Doet hij dit niet, dan is het dus gratis. Wil ik daarna aan de hand van zijn advies nog een product kopen, dan zal hij voor mij de goedkoopste moeten zijn. Is hij dat niet, dan ga ik naar een ander. Ik ben daar ook eerlijk in. Als ik hem te duur vind, dan vertel ik hem dat.
Regelmatig rij ik ook een rondje met een aantal anderen. Het gesprek gaat dan al gauw over fietsen en fietsenmakers. Een aantal fietsvrienden (de meerderheid) hebben ook een "vaste" fietsenmaker. Ze hebben de fiets bij deze winkel gekocht en laten hem daar vervolgens ook onderhouden en repareren. Ze zijn "trouw" aan hun fietsenmaker en vinden dat dat ook zo hoort. Soms lijkt het voor mij wel op een relatie. Naar mijn mening is dit een soort gedrag eigen aan het fietswereldje. Ik snap dat niet en doe er ook niet aan mee. Ik koop slechts onderdelen bij de fietsenmaker. Al het opbouw- en reparatiewerk doe ik zelf. Zij gaan voor ieder wissewasje naar de fietsenmaker. Die doet het in hun ogen beter. Hahaha. Leuk hè, die veschillende meningen en gedragingen :-)
Als laatste wil ik nog zeggen, dat ik dit niet echt doe voor het geld, want ik kan die fietsenmaker heus wel betalen. Echter ik heb plezier in het "kapitalistische" spel en vind ook dat het zo gespeeld hoort te worden. Succes
hey rinse
je moet doen wat je zelf wilt, maar ik vroeg om een goede fietsmaker in de buurt van rotterdam en niet de goedkoopste, dus als jij je spelletje wilt spelen doe je dat maar in een andere discussie, want daar ging het hier eff niet om.
groetjes marc