Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Probleem bij downloaden gegevens HAC4PRO

bert30
Forum-lid

bert30 01 feb 2007 09:12

Hallo,
Wanneer ik de gegevens van mijn HAC4PRO wil downloaden via Hactronic, krijg ik heel vaak foutmeldingen. Soms wordt het downloaden al na 4 afgebroken, door een "Timeout error". Soms gaat het ook wel goed.
Ik twijfel wat ik hier aan moet doen. Ligt het aan het horloge, of aan de de USB-verbinding? Hebben jullie ook wel eens dergelijke problemen gehad?
Met de helpfile van HACtronic kan ik eigenlijk niks.
Bert

tinn
Forum-lid

tinn 01 feb 2007 20:36

Heb met enige regelmaat (bijna) dezelfde klacht. Vaak gaat het in 1 keer goed maar regelmatig mislukt het uploaden van de data naar de PC. Dat gebeurt bij mij niet na bijv. 4 van de data maar altijd bij 99. Krijg dan ook een time-out error of een transfer error. Meestal gaat het dan bij de 2e of 3e poging wel goed.
Ik heb op een ander forum ook al eens een draadje over ditzelfde problem gelezen. We zijn dus niet de enigen met dit "bugje". Behoudens dit irritante trekje van de HAC ben ik er (nu) dik tevreden over.
Leef! Fiets!

petrel
Forum-lid

petrel 01 feb 2007 22:46

even plagen:

uiteindelijk neem je toch een Garmin..
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 03 feb 2007 10:40

Hoi Bert,

als ik jou was zou ik het eerst even proberen op een andere computer. Mochten de problemen er dan nog steeds zijn dan kun je in ieder geval weten dat het niet aan je computer ligt. Blijven de problemen dan inderdaad, dan kun je het beste even contact opnemen met de importeur. Als je 'm in Nederland gekocht hebt, dan is de importeur Veltec in Valkenswaard. Ik heb zelf goede ervaringen met hun probleem-afhandeling.

groeten,
Ilja

w0uter
Forum-lid

w0uter 03 feb 2007 14:22

Ik heb precies hetzelfde probleem. Met de HAC4+ nooit problemen. Nu met de HAC4pro is het me nog niet gelukt om iets uit te lezen...

petrel
Forum-lid

petrel 03 feb 2007 14:45

Quote: Origineel geplaatst door ibooij op 03 Februari 2007
Hoi Bert,

als ik jou was zou ik het eerst even proberen op een andere computer. Mochten de problemen er dan nog steeds zijn dan kun je in ieder geval weten dat het niet aan je computer ligt. Blijven de problemen dan inderdaad, dan kun je het beste even contact opnemen met de importeur. Als je 'm in Nederland gekocht hebt, dan is de importeur Veltec in Valkenswaard. Ik heb zelf goede ervaringen met hun probleem-afhandeling.

groeten,
Ilja

Een tijdje geleden heeft op de site van Veltec gestaan dat zij geen importeur meer zijn van ciclosport producten. Als reden werd gegeven dat ciclosport niet meer de kwaliteit kon waarmaken die het in het verleden wel had. Hoe dit in verhouding staat tot aanspraken die je maakt op garantie weet ik echter niet.
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard

bert30
Forum-lid

bert30 03 feb 2007 21:08

Quoten: Origineel geplaatst door Pedal Pusher op 03 Februari 2007

Ik heb hetzelfde probleem met de Hac4pro+. Meestal moet ik het een aantal keer proberen. Ik maak mezelf wijs dat het goed aandrukken van de unit zodat de contactpunten goed op elkaar aansluiten helpt. Geen idee of dat echt zo is..

Dat soort trucjes komt mij bekend voor: aandrukken van de unit, USB-stekker er uit en er weer in doen. En dan maar weer proberen.
Ik baal wel van deze problemen, aangezien ik dit bij de HAC4+ nooit heb gehad. En ik vind het gewoon een goed apparaat. Vooral in de bergen (alhoewel ik daar in Nederland niks aan heb natuurlijk..)

tinn
Forum-lid

tinn 03 feb 2007 22:44

Op de site van Veltec is inderdaad niks meer te vinden over Ciclosport. De naam "Cilcosport" staat nog wel in het "merkenmenu" van de Veltec-site maar als je daar op klikt verschijnt er een leeg scherm.
Ik kan me voorstellen dat ze daar helemaal zat zijn van Ciclosport. Al was het alleen al van mijn gezeur over mijn 1e twee maandagmorgen exemplaren van de HAC4Pro+. Wat een ellende.  En ik weet dat Petrel ook heel wat heeft moeten lullen (bij hartslagmetershop toch?) om zijn geld terug te krijgen! Mijn 3e HAC4Pro+ werkt nu al een half jaar prima (op eerder genoemd uploadprobleem na). Als je de diverse forums leest dan gaat het alleen maar over klachten/onduidelijkheden mbt de HAC. Ook de steeds maar weer uitgestelde lancering van de HAC5 heeft ze volgens mij geen goed gedaan.
Voorlopig houd ik het bij de HAC. Als hij de geest geeft en ik geen aanspraak meer op garantie kan maken, dan overweeg ik ook iets waarin de combinatie van uitgebreide fietscomputer, hartslag, hoogte en navigatie zit.
Leef! Fiets!

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 05 feb 2007 20:23

Ik neem trouwens aan dat je op producten die je eerder gekocht hebt die nog geimporteerd zijn via Veltec sowieso nog garantie hebt. Dat zijn ze volgens mij ook gewoon verplicht. Mij hebben ze eind vorig jaar in ieder geval nog uitstekend geholpen.

Ilja

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 07 feb 2007 22:03

Quote: Origineel geplaatst door ibooij op 05 Februari 2007
Ik neem trouwens aan dat je op producten die je eerder gekocht hebt die nog geimporteerd zijn via Veltec sowieso nog garantie hebt. Dat zijn ze volgens mij ook gewoon verplicht. Mij hebben ze eind vorig jaar in ieder geval nog uitstekend geholpen.

Ilja

vergeet het maar, heb ook al veel problemen met ciclosport achter de rug en voor de belgische kopers verwijzen ze je vanaf januarie door naar intercycle.be. hoe het daar zal gaan weet ik niet maar eens de hac4pro kapot is, dan nooit geen ciclosport meer.
RIDLEY the speed weapon

Plaats reactie