Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FSA bracket [van BSA naar Italiaans]

auke
Forum-lid

auke 31 jan 2007 22:02

Bij het verwisselen van de bracket is de linker alumium cup bij de FM kwijt/kapot geraakt. Via de FSA importeur (codagex) worden geen aparte cups geleverd, maar moet je meteen een compleet nieuwe bracket bestellen. Vraag is of er iemand via via een seperate aluminium BSA cup kan leveren voor een FSA ISIS bracket.
Daarnaast verhuist deze trapas naar een Eddy Merckx waarbij een italiaanse draad vereist is. Vraag is of uberhaupt de rechter alumimium cup te verwijderen is en er uberhaupt losse italiaanse cups te verkrijgen zijn.
Het zal er wel op neerkomen dat ik gewoon een nieuwe bracket moet bestellen, maar wilde het bij deze toch even aan de experts vragen.....

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 jan 2007 22:12

Ik denk dat de moeite de sop in de kool niet waard is en je gewoon een nieuw asje moet bestellen. Dat kost ook de hele wereld niet en dan ben je weer voor vele kilometers klaar.
Less is bore

auke
Forum-lid

auke 31 jan 2007 22:15

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 31 Januari 2007

Ik denk dat de moeite de sop in de kool niet waard is en je gewoon een nieuw asje moet bestellen. Dat kost ook de hele wereld niet en dan ben je weer voor vele kilometers klaar.

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in...., maar ja van mijn mammie geleerd om nooit iets weg te gooien ;-) En dit asje is nog maar een jaar oud en draait nog goed.

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 02 feb 2007 20:25

een bsa trapas ku je niet plaatsen in een italiaanse getapt bracket. dus een nieuwe trapas bestellen.
p.s:
je kan wel van een bsa getapt bracket een italiaanse maken,
maar daar heb jij natuurlijk niets aan.
RIDLEY the speed weapon

auke
Forum-lid

auke 02 feb 2007 22:19

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 02 Februari 2007

een bsa trapas ku je niet plaatsen in een italiaanse getapt bracket. dus een nieuwe trapas bestellen.p.s:je kan wel van een bsa getapt bracket een italiaanse maken,maar daar heb jij natuurlijk niets aan.

Bij FSA is de draad gevat in losse aluminium eindcups waar de trapas in gevat is. Als FSA nou losse (BSA of italiaanse) caps verkocht dan zou dit asje weer kunnen draaien..... Maar kennelijk is het marketing technisch gezien slim om geen losse capjes te verkopen. Bij de shimano asjes is het draad in de bracket opgenomen..... Zoiets als nieuwe schoenen kopen zodra je veters per ongeluk kapot gescheurd zijn....

Plaats reactie