Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

pistefietsen site

henk58
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2006 14:00

henk58 08 jun 2007 00:09

Leuk idee!

Train zelf veel op het Velodrome in Amsterdam (winter & zomer), ook help ik zeer regelmatig bij het clinic voor groepen die willen kennis maken met het wielrennen op de baan! Het fietsen op de baan is een heerlijke manier van fietsen. Je krijgt er 'snelheid' van, een goed evenwichtsgevoel en je leert vooral goed anticiperen en kijken, want je zult alles sturend moeten oplossen! Je begin het wegseizoen met een voorsprong!

Baanfietsje ook maar even laten zien: een custom made Balk baan frame (stijfste frame ooit gemeten), een oude Dura Ace piste groep met de mooie hoge naven, de wielen zijn ook door Balk Rijwielen in Nieuw Vennep handgemaakt met Mavic CXP30 velgen (overgespoten!) met 36 gesoldeerde spaken, dus ook die geven geen krimp. Stuurbocht is een oude Cinelli Criterium van ± 30 jaar oud. Deze bocht heeft geen groeven en loopt mooi geleidelijk af. Tov de 'echte' baansturen het voordeel dat de 'drop' niet zo diep is. O ja versnellingen, meestal 50x15, maar als het wat meer op souplesse moet gaat de 16 erop. Moet het echt hard achter de derny, dan komt de 14 uit de tas.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 jun 2007 02:02

Hoewel het natuurlijk geen baanfiets is, post ik mijn fixie hier toch maar

Afbeelding

Fixed (42:16) fietst gewoon zo licht, direct en soepel :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

demonic
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 okt 2006 12:46

demonic 15 jan 2008 20:09

Ik had deze site helemaal nog niet opgemerkt!
Bij deze mijn pistefietsje
[img=http://img135.imageshack.us/img135/3094/img1239db9.jpg]
klaar om dit weekend voor het eerst dit seizoen in competitie te komen!

celinette
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2008 23:10

celinette 25 aug 2008 14:35


camparacer
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 mei 2008 02:55

camparacer 27 aug 2008 01:16

3 maal is scheepsrecht? :rolleye:

Wel een mooie fiets natuurlijk!

Komend winter wordt de wielerbaan in Apeldoorn geopend en vanaf Zwolle (waar ik woon) is dat erg goed te doen, dus hoop ook regelmatig wat rondjes te kunnen rijden daar. Eerst maar eens een fiets huren, als het goed bevalt ook maar op zoek naar een baanfiets (wéér een fiets erbij in de schuur :P ). Al 3x een baanweekend in Büttgen gehad met de club en dat is iig erg goed bevallen, baanwielrennen is supermooi om te doen.

Heeft iemand ervaring met van die vrije trainingen? Hoe gaat dat, is dat letterlijk een vrije training en dus gewoon naar eigen inzicht de hele avond rondrijden of is er een trainer en wordt het een beetje in goede banen geleid? Of verschilt dat per baan?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 27 aug 2008 01:21

In Amsterdam is het gewoon echt vrij trainen en ik denk dat het op een andere baan hetzelfde zal zijn. Anders was het immers geen vrije training.

Ik doe zelf mee aan de basistraining in Amsterdam en dat bevalt uitstekend. Voordeel is dat je gericht traint met een trainer die je dus ook echt beter kan maken. Bovendien is iedereen op de baan met hetzelfde bezig en is het dus wat meer gecontroleerd.

eddy.de.spinner
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:05

eddy.de.spinner 31 okt 2008 11:05

Campa racer schreef: Komend winter wordt de wielerbaan in Apeldoorn geopend en vanaf Zwolle (waar ik woon) is dat erg goed te doen, dus hoop ook regelmatig wat rondjes te kunnen rijden daar.


Ik ben inmiddels 2 keer op donderdag wezen kijken naar het baanwielrennen in het Omnisport centrum in Apeldoorn. Wat een fantastische baan... ik denk dat ik er een nieuwe hobby bij ga krijgen... eerst eens een clinic zien te regelen en volgen.

Hier staat meer info: http://www.baanwielrennen-adelaar.org/

eddy.de.spinner
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:05

eddy.de.spinner 31 okt 2008 17:31

Ik heb ook al een fantastisch piste frame gevonden van (natuurlijk) Kuota:
[img=http://www.kuota.be/2009/_img/_bikes/_p ... ro_big.jpg]

Bij Kuota navraag gedaan over de prijs... kan er nog niets over vinden.

eddy.de.spinner
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:05

eddy.de.spinner 11 nov 2008 17:18

Gisteravond mijn eerste rondjes gefietst op een piste fiets in het Omnisportcentrum in Apeldoorn.
Wat is dit GAAF en wat een schitterende baan. Een paar rondjes onder bin de baan (begeleiding van een trainer) en dan beetje bij beetje een stukje verder naar BOVEN.

Mocht je een keer niets te doen hebben...

ilcavalinno
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
Locatie: Gentbrugge
Contact

ilcavalinno 15 nov 2008 13:11

Ik heb een probleempje op de baan...
Als we ploegkoers rijden, dan moeten we natuurlijk ook traag door de bochten.
Maar als ik even traag rijd als de rest, dan voel ik dat ik begin te schuiven.... is hier een bepaald trukje voor ofzo??
Alvast bedankt:)
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 15 nov 2008 13:21

Nee geen truukje, welke banden heb je? en hoeveel bar zit er in?
"Try not. Do or do not......there is no try"

eddy.de.spinner
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:05

eddy.de.spinner 18 nov 2008 17:04

Il cavalinno schreef:Ik heb een probleempje op de baan...
Als we ploegkoers rijden, dan moeten we natuurlijk ook traag door de bochten.
Maar als ik even traag rijd als de rest, dan voel ik dat ik begin te schuiven.... is hier een bepaald trukje voor ofzo??
Alvast bedankt:)

De banden voor indoor fietsen hebben een betere grip dan het rubber dat op 'buiten banden' zit.

Plaats reactie