Hallo,
Ik heb onlangs een nieuwe wielset aangeschaft met een nieuwe Ultegra 10sp cassette. Mijn oude wielen wil ik graag blijven gebuiken voor de slechtere weersomstandigheden. Met deze cassette is +-2750 km gefiest. Als ik een nieuwe ketting monteer kan ik dat de oude cassette blijven gebruiken, of doe ik er verstandiger aan om ook op mijn oude wielen een nieuwe cassette te monteren.
Cassette vervangen??
Mijn ervaring is dat als je de ketting regelmatig (af) wisselt je de casette een hele tijd kan blijven gebruiken. Zeker 3 keer het aantal Km's van wat je casette nu gelopen heeft.
Reed zelf ook met 2 wielsets en had daar ook verschillende casettes op (polder en berg-verzet). Uiteindelijk was meestal toch het kransje waar ik het meest op reed eerder aan vervanging toe dan de rest.
Reed zelf ook met 2 wielsets en had daar ook verschillende casettes op (polder en berg-verzet). Uiteindelijk was meestal toch het kransje waar ik het meest op reed eerder aan vervanging toe dan de rest.
Regelmatig kettingen wisselen op één cassette is idd een manier om meer km met één cassette te maken.
Het is wel verstandig om de kettingen bij dezelfde cassette te houden, ketting en cassette slijten n.l. op elkaar in.
Dus als je de cassette wisselt ook meteen de bijbehorende ketting wisselen.
Het is wel verstandig om de kettingen bij dezelfde cassette te houden, ketting en cassette slijten n.l. op elkaar in.
Dus als je de cassette wisselt ook meteen de bijbehorende ketting wisselen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door Hoost op 26 Januari 2007
Dus als ik kan met een nieuwe ketting zowel de nieuwe als de oude cassette rijden zonder dat mijn nieuwe cassette daar extra slijtage van ondervindt?
oude cassette = oude ketting
nieuwe cassette = nieuwe ketting
en oude ketting tijdig vervangen, zo heb je de minste kosten op lange termijn...
Je wil met je slechtweer ketting toch niet je nieuwe ultrega cassette voortijdig verslijten?
Dus als ik kan met een nieuwe ketting zowel de nieuwe als de oude cassette rijden zonder dat mijn nieuwe cassette daar extra slijtage van ondervindt?
oude cassette = oude ketting
nieuwe cassette = nieuwe ketting
en oude ketting tijdig vervangen, zo heb je de minste kosten op lange termijn...
Je wil met je slechtweer ketting toch niet je nieuwe ultrega cassette voortijdig verslijten?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 26 Januari 2007
oude cassette = oude kettingnieuwe cassette = nieuwe kettingen oude ketting tijdig vervangen, zo heb je de minste kosten op lange termijn...Je wil met je slechtweer ketting toch niet je nieuwe ultrega cassette voortijdig verslijten?
Oude Cassette = Nieuwe ketting
Nieuwe cassette = Nieuwe ketting
Oude ketting = in de prullenbak..?
Of is dat geen optie en moet ik bij mijn 'slechtweer wielen'(=oude cassette) ook een slechtweer ketting (=oude ketting) monteren. Het liefst zou ik namelijk de nieuwe ketting voor zowel mijn oude als mijn nieuwe cassette gebruiken. Mits dit niet erg ten koste gaat van het nieuwe materiaal.
oude cassette = oude kettingnieuwe cassette = nieuwe kettingen oude ketting tijdig vervangen, zo heb je de minste kosten op lange termijn...Je wil met je slechtweer ketting toch niet je nieuwe ultrega cassette voortijdig verslijten?
Oude Cassette = Nieuwe ketting
Nieuwe cassette = Nieuwe ketting
Oude ketting = in de prullenbak..?
Of is dat geen optie en moet ik bij mijn 'slechtweer wielen'(=oude cassette) ook een slechtweer ketting (=oude ketting) monteren. Het liefst zou ik namelijk de nieuwe ketting voor zowel mijn oude als mijn nieuwe cassette gebruiken. Mits dit niet erg ten koste gaat van het nieuwe materiaal.
- de zwarten
- Forum-lid HC
ik bedoel gewoon:
hou je aan twee kettingen voor twee cassettes. Is die oude ketting nog goed, dan kan je die nog gebruiken voor je oude cassette...
hou je aan twee kettingen voor twee cassettes. Is die oude ketting nog goed, dan kan je die nog gebruiken voor je oude cassette...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®