Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets, nu twijfel ik tussen de stevens stelvio en de bianchi via nirone 7 c2c. De stevens is afgemonteerd met shimano 105, de bianchi met een mix van campagnolo veloce, fac michelin, fsa enz. Is het niet beter om alles van één groep te hebben ? De wielen van de bianchi zeggen mij ook niet veel, kan er weinig over vinden. Ik weeg 94 kg.
Het frame van de bianchi vind ik overigens wel mooier.
Wat adviseren jullie ?
Technical features
Frame TC07-VIA NIRNE 7 ALU-CARBN
Fork Bianchi FL5 New Carbon/Al 11/8"
Stem DA-32 3D forged alloy Super Over 90-100-110-120-130 black/anodized
Handlebar ITM LITE Luxe WING Shape 6061 42-44-46
Brakes Bianchi RC-461 E Al forged , new design Dual- Pivot road brake silver anodized w/cartridge pad
Crankset FSA Gossamer MegaExo
BB Included in the crankset
Headset FSA ZS4-CUSTOM
Rear Derailleur Campagnolo VELOCETM 10s
Front Derailleur Campagnolo VELOCETM QSTM clip-on front der. ø 35 mm for CTTM crankset
Shifters Campagnolo VELOCETM QSTM / ESCAPETM 10s ErgopowerTM
Chain KMC DX10SC 10sp, 112 link ,1/2" x 11/128" , silver/grey, extra stretch proof mushroomed pin
Sprocket Fac Michelin PRIMATO 12-25 10V
Rear Hub Fac Michelin RACING 28h Silver Anodized
Front Hub Fac Michelin RACING B100 28h Silver Anodized
Spokes Inox 2mm - BLACK
Nipples Steel L12,30mm Diam:2mm
Rims Ambrosio Aluminium 6060T ; silver anodized ;Height 24mm; 2X14; single stainless steel eyelet
Tire Continental ULTRA SPORT 23x622, black/black, rigid
Seatpost SP-222 6061 alloy tube, 31,6 mm L350mm, sandblast black
Saddle San Marco Ponza
Seatpost QR F205R Racing
Pedals No
Waterbottle Bianchi CK
Waterbottle Hanger Aluminium black
Colours
CK - Celeste Bianchi
6I - White Manta
Sizes 50-53-55-57-59-61
advies bianchi via nirone 7 c2c
Een mix is niet per definitie slechter dan alles van één groep.
Sommige mensen vinden alles van één groep gewoon mooi (uniformiteit).
Ambrosio wielen zijn zeker niet onbekend. Zij maken al jaren de budget wielen voor o.a. Bianchi. Niet heel veel mis mee, maar zeker niet erg stijf. Voor jouw gewicht denk ik wel aan de slappe kant.
Maar wat voor wielen zitten er onder die Stevens dan? Shimano WH-550 is namelijk niet veel beter denk ik...
Sommige mensen vinden alles van één groep gewoon mooi (uniformiteit).
Ambrosio wielen zijn zeker niet onbekend. Zij maken al jaren de budget wielen voor o.a. Bianchi. Niet heel veel mis mee, maar zeker niet erg stijf. Voor jouw gewicht denk ik wel aan de slappe kant.
Maar wat voor wielen zitten er onder die Stevens dan? Shimano WH-550 is namelijk niet veel beter denk ik...
Aan zo'n setje handgespaakte CXP33 doe je sowieso een goede koop, voor welke fiets je ook kiest.
Als je voor de Bianchi gaat zou ik alleen ook een Veloce crankstel (evt. triple) willen. Hoor niet zoveel goede verhalen over die FSA. Moet zonder meerprijs mogelijk zijn (zelfde prijsklasse).
Als je voor de Bianchi gaat zou ik alleen ook een Veloce crankstel (evt. triple) willen. Hoor niet zoveel goede verhalen over die FSA. Moet zonder meerprijs mogelijk zijn (zelfde prijsklasse).
Bianchi: Vriendin van mij is er erg tevreden over (zie http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=4)
Compact zou ik persoonlijk alleen kiezen als ik slechts in de bergen zou komen. Voor gebruik in Nederland is het echt zonde. Dus tip: regel een triple.
Mix van groepen maakt volgens mij niet zoveel uit.
Ik weet niet wat de kwaliteit van de naven is, Ambrosio maakt iig goede velgen over het algemeen en deze wielen hebben voldoende spaken om jou te kunnen dragen. Misschien kun je voor een kleine meerprijs handgespaakte krijgen, maar deze zijn ook wel goed hoor denk ik.
Belangrijke vraag voor jezelf: Wat is je ambitie qua fietsen: Is het je eerste fiets? Ga je er ook mee op vakantie? Budget? Emotionele voorkeur voor een groep/merk?
Compact zou ik persoonlijk alleen kiezen als ik slechts in de bergen zou komen. Voor gebruik in Nederland is het echt zonde. Dus tip: regel een triple.
Mix van groepen maakt volgens mij niet zoveel uit.
Ik weet niet wat de kwaliteit van de naven is, Ambrosio maakt iig goede velgen over het algemeen en deze wielen hebben voldoende spaken om jou te kunnen dragen. Misschien kun je voor een kleine meerprijs handgespaakte krijgen, maar deze zijn ook wel goed hoor denk ik.
Belangrijke vraag voor jezelf: Wat is je ambitie qua fietsen: Is het je eerste fiets? Ga je er ook mee op vakantie? Budget? Emotionele voorkeur voor een groep/merk?
Compact is best bruikbaar in Nederland, maar dan ontkom je niet aan het bijkopen van een extra binnenblad (36, 39 of 42 al naar gelang je trapfrequentie) en cassette.
En daar hoort dan weer het verwisselen bij indien je naar buitenland/Limburg gaat. Voordelen: lichter, kleinere q-factor (meest toeristen merken dit niet eens) en ziet er beter uit (maar dat is smaak). Je hebt gekken die het er voor over hebben (ik zou het ervoor over hebben).
Met een triple kun je het hele jaar gewoon met één setup rijden, wel zo makkelijk en voor de meest toeristen verreweg de beste/meest verstandige setup.
En daar hoort dan weer het verwisselen bij indien je naar buitenland/Limburg gaat. Voordelen: lichter, kleinere q-factor (meest toeristen merken dit niet eens) en ziet er beter uit (maar dat is smaak). Je hebt gekken die het er voor over hebben (ik zou het ervoor over hebben).
Met een triple kun je het hele jaar gewoon met één setup rijden, wel zo makkelijk en voor de meest toeristen verreweg de beste/meest verstandige setup.
Ik heb jaren niet gefietst en heb vorig jaar mijn oude Concorde (± 22 jaar oud) weer uit het vet gehaald. Heb er zo'n 700 km mee gefietst en had daar veel plezier in. Ik wil dit jaar vaker gaan fietsen en ook wat langere tochtjes gaan maken. Ik zat zelf ook aan een triple te denken omdat je daar alle kanten mee op kan. Wil het nl. ook eens in Limburg gaan proberen.
Zal eens naar m'n fm gaan en hem vragen naar de prijs van de Bianchi met veloce triple, en cxp 33 wielen.
De Ambrosio naven zijn trouwens van Miche
Zal eens naar m'n fm gaan en hem vragen naar de prijs van de Bianchi met veloce triple, en cxp 33 wielen.
De Ambrosio naven zijn trouwens van Miche
Lijkt me een strak plan!
Voor dat Veloce trapstel mag hij in mijn ogen niet veel extra vragen, aangezien bij Campagnolo de linker shifter gewoon gebruikt kan worden (kan zowel triple als dubbel aan, i.t.t. Shimano).
Voor die CXP33 wielen zou ik Chorus naven adviseren (2006 versie). Kosten niet erg veel en zijn oerdegelijk. Dat setje gaat je wel wat kosten (ligt voor 297.- bij BikeXperto.com) maar geloof me, je zult er superveel plezier aan beleven.
Voor dat Veloce trapstel mag hij in mijn ogen niet veel extra vragen, aangezien bij Campagnolo de linker shifter gewoon gebruikt kan worden (kan zowel triple als dubbel aan, i.t.t. Shimano).
Voor die CXP33 wielen zou ik Chorus naven adviseren (2006 versie). Kosten niet erg veel en zijn oerdegelijk. Dat setje gaat je wel wat kosten (ligt voor 297.- bij BikeXperto.com) maar geloof me, je zult er superveel plezier aan beleven.
Ben vanmiddag bij mijn fm geweest, voor de Bianchi met Veloce triple, cxp 33 velgen 36 spaaks en Veloce naven vraagt hij E 1422. Standaard kost de fiets E 1199. Dat is dus E 223 meer. Is dit een knappe prijs ?
Hij zal niet veel willen zakken aangezien ik de fiets via het fietsplan wil betalen.
Hij zal niet veel willen zakken aangezien ik de fiets via het fietsplan wil betalen.
Mij lijkt het wel erg duur.. je houdt de oorspronkelijke wielen niet, toch? De CXP-33 wielen met Veloce naven hoeven in totaal niet meer te kosten dan pakweg 220 euro, dus de meerprijs die je fm ervoor vraagt lijkt me buitensporig.
Ter illustratie: ik betaalde 100 euro extra voor die velgen met Ultegra naven met inruil van de Shimano WHR-500 set, die los zo'n 70 euro kost.
Ter illustratie: ik betaalde 100 euro extra voor die velgen met Ultegra naven met inruil van de Shimano WHR-500 set, die los zo'n 70 euro kost.