hallo,
Ik heb mijn oog laten vallen op een hartslagmeter van Suunto, de T3.
Heeft iemand ervaring met dit merk?
Suunto T3
-
- Forum-lid
Ik heb sinds kort de Suunto T3 hartslagmeter. Ik gebruik hem voornamelijk tijdens het hardlopen en heb dan ook de footpod aangeschaft. Tot op heden bevalt de meter mij zeer goed. Binnenkort ga ik de road-bike pod aanschaffen zodat ik 1 systeem bij al mijn sporten kan gebruiken.
Heb zelf een X6HR (jaartje of 6). Prima ding, al jaren is Suunto de norm op het gebied van buitensport en hoogtemeting. Goed, duurzaam en betrouwbaar. Deze heeft echter geen fietsfuncties... dus ook met andere sporten te combineren
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Nu één maand in gebruik en zeer tevreden. alles wat je nodig hebt, niet méér (of teveel, Polar ....) en niet minder.
Van storingen nog niets gemerkt. Ook over de borstband geen opmerkingen.
Bediening vormt geen enkel probleem (uiteraard eerst even de handleiding doornemen). Alle batterijen zijn zelf te vervangen. Kreeg bij mijn bestelling zelfs een paar extra erbij.
Het trainingseffect of -rendement (TE) wordt volgens mijn gevoel vrij goed aangegeven en past zich ook aan aan je "activity level" dat zich ook op zijn beurt aanpast. Ga je bijv. meer uren trainen, gaat je activity level zich automatisch aan de nieuwe situatie aanpassen. Je merkt dan ook dat je langer en/of aan hogere intensiteiten moet gaan trainen om je TE (trainingseffect) op te drijven. Na een zware training op een TE van 4 of meer, plan je een rustdag of een rustige training (TE 2 of minder). Het activity level past zich echter vreemd genoeg niet naar beneden toe aan.
De belangrijkste gegevens gaan in de trainingslog (laatste 15 trainingen). Kan je na aanschaf van een computer-"pod" ook downloaden.
Kortom, een interessant alternatief voor Polar.
Van storingen nog niets gemerkt. Ook over de borstband geen opmerkingen.
Bediening vormt geen enkel probleem (uiteraard eerst even de handleiding doornemen). Alle batterijen zijn zelf te vervangen. Kreeg bij mijn bestelling zelfs een paar extra erbij.
Het trainingseffect of -rendement (TE) wordt volgens mijn gevoel vrij goed aangegeven en past zich ook aan aan je "activity level" dat zich ook op zijn beurt aanpast. Ga je bijv. meer uren trainen, gaat je activity level zich automatisch aan de nieuwe situatie aanpassen. Je merkt dan ook dat je langer en/of aan hogere intensiteiten moet gaan trainen om je TE (trainingseffect) op te drijven. Na een zware training op een TE van 4 of meer, plan je een rustdag of een rustige training (TE 2 of minder). Het activity level past zich echter vreemd genoeg niet naar beneden toe aan.
De belangrijkste gegevens gaan in de trainingslog (laatste 15 trainingen). Kan je na aanschaf van een computer-"pod" ook downloaden.
Kortom, een interessant alternatief voor Polar.