Zit eraan te denken om mijn FSA ISIS trapas (BSA schroefdraad) te vervangen. Iemand suggesties voor een alternatief duurzaam merk?
Iemand ook gehoord van een PLATINUM MEGAEXO ISIS trapas? Schijnt een iets langere levensduur te hebben, omdat de lagers verder aan de buitenkant zitten..... EUR65,- Echter is deze niet voor racecranks te gebruiken..... misschien alternatieve merken wel?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15196
En wat is eigenlijk het belang van een soepel draaiende trapas? Gaat er relatief en merkbaar veel energie verloren bij een iets minder soepel draaiende trapas. En dan bedoel ik niet kapotte lagers met speling etc, maar meer de interne weerstand van de trapas zelf, aangezien de trapas maar 80-100 toeren per minuut maakt....
Als ik het internet een beetje afstruin dan staan er niet al teveel lovende woorden over het ISIS systeem, dus misschien schuif ik het crankstel wel door naar een van mijn andere fietsen; Wat zou een sterk, efficient, degelijk en strak crankstel zijn voor tijdritdoeleinden.... gewicht maakt me niet zoveel uit, prijs wel: tot ongeveer EUR150,-, liefst in zwart, shimano compatibel...
ISIS trapas
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 22 Januari 2007
De nieuwe Skf ISIS trapassen blijken zeer betrouwbaar (nicht licht, redelijk prijzig maar wel 5 jaar garantie).
Voor trijdritfietsen zou ik kiezen voor een 7700/7701 Dura ace crankstel (e.v.t. 177.5 of 180) i.c.m. een ultegra as.
Waar is die skf te koop?
Ik heb op marktplaats inmiddels een bod gedaan op een 180mm dura-ace crank. Niet het Hollowtech 2 model, maar van de generatie daarvoor (Hollow cold forged crankarms). Zijn ze ook 9-speed compatibel? Vraagprijs 150eurie. Valt me op dat alleen de topmodellen langere crankarmen in de aanbieding hebben....... Enfin, zo schuifen alle onderdelen door.... het nieuwe op de meest zondaagse en snelste fiets, en vervolgens aftakelen naar trainingsfiets en afragfiets (voor op de taxc en in de regen). Weggooien, nee man, kan niet tegen dat vermanende stemmetje van mijn moeder in mijn hoofd .
De nieuwe Skf ISIS trapassen blijken zeer betrouwbaar (nicht licht, redelijk prijzig maar wel 5 jaar garantie).
Voor trijdritfietsen zou ik kiezen voor een 7700/7701 Dura ace crankstel (e.v.t. 177.5 of 180) i.c.m. een ultegra as.
Waar is die skf te koop?
Ik heb op marktplaats inmiddels een bod gedaan op een 180mm dura-ace crank. Niet het Hollowtech 2 model, maar van de generatie daarvoor (Hollow cold forged crankarms). Zijn ze ook 9-speed compatibel? Vraagprijs 150eurie. Valt me op dat alleen de topmodellen langere crankarmen in de aanbieding hebben....... Enfin, zo schuifen alle onderdelen door.... het nieuwe op de meest zondaagse en snelste fiets, en vervolgens aftakelen naar trainingsfiets en afragfiets (voor op de taxc en in de regen). Weggooien, nee man, kan niet tegen dat vermanende stemmetje van mijn moeder in mijn hoofd .