Beste fietsrugzak voor fietsforens - Vaude Ultra Hiker 20
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik fiets elke dag op en neer naar mijn werk, en zeker de laatste maanden heeft mijn rugzak daar veel van te lijden gehad. Er zal dus binnen afzienbare tijd een nieuwe moeten komen. Welke rugzak zal ik kopen. Het moet er een zijn die voldoende ruimte heeft, zeker zo'n 20 liter, en liefst waterdicht. Maar ook mag hij niet teveel zweet vasthouden op de rug. Zijn er forumlezers met goede ervaringen?
hmm sorry ik heb het nummer niet meer kunnen vinden! Ik heb wel even voor je gezocht op internet:
http://www.vaude.de/hps/client/vaude/pu ... /index.hbs
(www.vaude.de)
en
www.perrysport.nl
Als je hier een beetje zoekt vind je zeker een goeie rugzak!
http://www.vaude.de/hps/client/vaude/pu ... /index.hbs
(www.vaude.de)
en
www.perrysport.nl
Als je hier een beetje zoekt vind je zeker een goeie rugzak!
- robbebopper
- Forum-lid HC
Bedankt!
-
- Forum-lid
Ik heb een rugzak van Deuter (bike I). Is een degelijke rugzak van 22 liter met diverse opbergvakjes.Er is ook een "rain cover"voor. Ik ben er erg tevreden met.Gekocht bij roseversand:
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=6519
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=6519
-
- Forum-lid
Een rugzak is erg persoonlijk laat je gewoon goed informeren in een betere outdoorzaak. Beter iets meer betalen en goed dan twijfelen.Zelf rij ik met een deuter superbike,maar voor mezelf had deze iets groter moeten zijn.Het draag comfort is wel super. Probeer ook te kijken naar reflectiemateriaal in de afwerking.
Kan je de Deuter Cross Air aanbevelen, prima kwaliteit.
Kan eventueel ook een drinkzak (camelback) in en heeft een regenhoes.
Een sterk punt van deze rugzak is het Air Comfort systeem.
Doordat de rugzak alleen op drie punten op je rug ligt dmv het voorgespannen frame heb je een goede lucht circulatie, dus prima zweetafvoer.
Bijkomend voordeel is dat je geen harde voorwerpen in je rug voelt, ik gebruik hem voor m'n schaatsen en kleding en eten als ik naar de ijsbaan ga op de racefiets.(ritje 75 km vice versa)
Kost ca 65 € bij bike-components.de
Kan eventueel ook een drinkzak (camelback) in en heeft een regenhoes.
Een sterk punt van deze rugzak is het Air Comfort systeem.
Doordat de rugzak alleen op drie punten op je rug ligt dmv het voorgespannen frame heb je een goede lucht circulatie, dus prima zweetafvoer.
Bijkomend voordeel is dat je geen harde voorwerpen in je rug voelt, ik gebruik hem voor m'n schaatsen en kleding en eten als ik naar de ijsbaan ga op de racefiets.(ritje 75 km vice versa)
Kost ca 65 € bij bike-components.de
- de zwarten
- Forum-lid HC
heb een deuter (leve deuter, met regencover en netje voor je helm, goede rugvorm en zweet niet erg veel, enige nadeel is dat de schouderriemen niet genoeg lengte hebben (ik heb die graag vrij lang, en dan de heupriem zeer strak)) en een ortlieb (70 euro) met draagtassysteem (35 euro) . die laatste is vrij zwaar, vrij duur, maar intussen onmisbaar gebleken! Dat ortlieb draagsysteem is helaas zonder heupriem, maar anderzijds heb je er nog een hele goede fietstas bij voor fietsvakanties. uiteraard 100 waterdicht...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik heb een Vaude Splash air, 20+5 (dmv een rits uit te breiden van 20 naar 25 liter)
Heeft een speciale constructie om de rugzak van je rug te houden, erg prettig voor de ventilatie. ngeveer zelfde specs als de Deuter cross hierboven verder, alleen ik vind deze mooier
Hij kan ook goed een buitje hebben, en is waterdicht als je de bijgeleverde hoes eroverheen trekt. Helmhoudernetje zit er ook bij. Kan evt. een waterzak in. Is verder kwa formaat prima voor woon/werk.
Draagcomfort is geweldig.
Heeft een speciale constructie om de rugzak van je rug te houden, erg prettig voor de ventilatie. ngeveer zelfde specs als de Deuter cross hierboven verder, alleen ik vind deze mooier
Hij kan ook goed een buitje hebben, en is waterdicht als je de bijgeleverde hoes eroverheen trekt. Helmhoudernetje zit er ook bij. Kan evt. een waterzak in. Is verder kwa formaat prima voor woon/werk.
Draagcomfort is geweldig.
Ik heb een Vaude Ultra Hiker 20. Deze rugzak is lekker licht, heeft goede ventilatie op je rug (zit een frame met een netje in) en prettige draagbanden. Heb er geen regen-hoesje bij, maar verpak water-gevoelige spullen (kleding, PDA etc) in een extra plastic tasje in de rugzak.
Fiets er naar volle tevredenheid regelmatig mee van huis naar kantoor en vise versa
Fiets er naar volle tevredenheid regelmatig mee van huis naar kantoor en vise versa