Beste mensen,
Wie kan mij vertellen wat het grote verschil is tussen (mijn huidige) SPD-SL [Ultegra uitvoering] en de SPD-SL 540 pedalen?
Ben benieuwd!
Shimano SPD-SL 540
Quoten: Origineel geplaatst door Ruben88 op 18 Januari 2007
Beste mensen,
Wie kan mij vertellen wat het grote verschil is tussen (mijn huidige) SPD-SL [Ultegra uitvoering] en de SPD-SL 540 pedalen?
Ben benieuwd!
De 540 is de 105 uitvoering. 10 gr. meer en waarschijnlijk minder goed afgewerkt.
Beste mensen,
Ben benieuwd!
De 540 is de 105 uitvoering. 10 gr. meer en waarschijnlijk minder goed afgewerkt.
Quote: Origineel geplaatst door Ruben88 op 18 Januari 2007
Beste mensen,Wie kan mij vertellen wat het grote verschil is tussen (mijn huidige) SPD-SL [Ultegra uitvoering] en de SPD-SL 540 pedalen?Ben benieuwd!
de 540 is 105 klasse geen Ultegra dat is dus het verschil
Beste mensen,Wie kan mij vertellen wat het grote verschil is tussen (mijn huidige) SPD-SL [Ultegra uitvoering] en de SPD-SL 540 pedalen?Ben benieuwd!
de 540 is 105 klasse geen Ultegra dat is dus het verschil
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
De PD-R540 heeft een kunststof bdoy, die van de PD-R600 of PD-6610 is van aluminium!
Ik heb de 6610 op mn goede fiets zitten en de 540 op mn winter/Tacx fiets, en de 540 voelt gewoon net iets 'prulleriger'.
Ik zou voor de 6610 gaan dus.
Shimano heeft nu ook nog de PD-5600, ook 105 niveau volgens Shimano, maar wel met alu body dacht ik.
Je zou ook nog even kunnen wachten op de PD-6620
Ik heb de 6610 op mn goede fiets zitten en de 540 op mn winter/Tacx fiets, en de 540 voelt gewoon net iets 'prulleriger'.
Ik zou voor de 6610 gaan dus.
Shimano heeft nu ook nog de PD-5600, ook 105 niveau volgens Shimano, maar wel met alu body dacht ik.
Je zou ook nog even kunnen wachten op de PD-6620
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
De 540 zijn inderdaad van kunststof, waar de "echte" 105 pedalen (PD-5600) van aluminium zijn. Ik gebruik de laatste, voor die paar euro meer (bij sommige winkels maar 5 euro) wilde ik wel iets van metaal i.p.v. plastic. Ze zien er overigens niet zo slijtvast uit.. ze zijn wat grijzer dan de andere pedalen - dat zit 'm in een laagje verf, dat vrij gemakkelijk loslaat.