Alles over vakanties op én met de fiets

de heuvels in

janus360
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2007 23:20

janus360 16 jan 2007 00:03

bij mij in de buurt is alles plat, ik wil nu wel eens de heuvels in.
Wie weet een leuke toertocht voor de beginnende klimmer?
the Lone Rider

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 16 jan 2007 06:17

Quote: Origineel geplaatst door janus360 op 15 Januari 2007
bij mij in de buurt is alles plat, ik wil nu wel eens de heuvels in.Wie weet een leuke toertocht voor de beginnende klimmer?


Wanneer in het jaar wil je die rijden ??
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

harrebas
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 18 sep 2004 00:32

harrebas 16 jan 2007 08:27

De Driebergse tourclub organiseert vanaf maart vrijwel elk weekend een tocht in de Utrechtse heuvelrug: www.dtcnet.nl. Is een mooi begin.
Je kunt je ook inschrijven voor de Amstel Gold Race: www.amstelgoldrace.nl. Met name de 100 km of de 125 km zijn goed te doen. De 150 km is alweer een ander verhaal, die afstand is een categorie hoger, met name vanwege de grote hoeveelheid hellingen.
Succes.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 16 jan 2007 21:42

De amstel gold race is op zich wel een leuke tocht maar is veel leuker en makkelijk te rijden in je eentje of met groepje. De toertocht vind ik zelf veel te druk.
Zelf ben ik aan het kijken om de (kleine) fleche de Wallonie te rijden (zie http://www.cyclo-spa.be). Volgens mij is de 120km rit erg goed te doen. Voor mei kun je overigens nog wat kilometerjes in de benen krijgen.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 16 jan 2007 22:31

Quoten: Origineel geplaatst door amateurke op 16 Januari 2007


De amstel gold race is op zich wel een leuke tocht maar is veel leuker en makkelijk te rijden in je eentje of met groepje. De toertocht vind ik zelf veel te druk.
Zelf ben ik aan het kijken om de (kleine) fleche de Wallonie te rijden (zie http://www.cyclo-spa.be). Volgens mij is de 120km rit erg goed te doen. Voor mei kun je overigens nog wat kilometerjes in de benen krijgen.

de 120 km versie van de Waalse pijl kent een behoorlijk aantal killers qua beklimmingen. Voor wie voor het eerst de heuvels in wil, is dit wellicht teveel van het goede...
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 17 jan 2007 07:53

Quoten: Origineel geplaatst door janus360 op 15 Januari 2007


bij mij in de buurt is alles plat, ik wil nu wel eens de heuvels in.
Wie weet een leuke toertocht voor de beginnende klimmer?

grensland klassieker of KBK (Klimmen-Baneaux-Klimmen 130Km 1900 Hm.)

harrebas
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 18 sep 2004 00:32

harrebas 17 jan 2007 08:50

Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 16 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door amateurke op 16 Januari 2007


De amstel gold race is op zich wel een leuke tocht maar is veel leuker en makkelijk te rijden in je eentje of met groepje. De toertocht vind ik zelf veel te druk.
Zelf ben ik aan het kijken om de (kleine) fleche de Wallonie te rijden (zie http://www.cyclo-spa.be). Volgens mij is de 120km rit erg goed te doen. Voor mei kun je overigens nog wat kilometerjes in de benen krijgen.

de 120 km versie van de Waalse pijl kent een behoorlijk aantal killers qua beklimmingen. Voor wie voor het eerst de heuvels in wil, is dit wellicht teveel van het goede...

Helemaal mee eens. De Waalse Pijl moet je niet aan beginnen als eerste toertocht. Je zou eerst eens een tocht in Limburg moeten rijden om te kijken hoe de bv Keutenberg en de Eyserbosweg lopen. Pas nadat je daarover een goed gevoel hebt kun je de Waalse Pijl overwegen.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

sjoerdmarcelis
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2006 13:17

sjoerdmarcelis 19 jan 2007 18:11

Jan janssen classic (23 juni) in de omgeving van Wageningen is zeker de moeite waard. Korte klimmetjes, maar sommige zijn zeker de moeite waard. De amerongse berg is mooi en ook de holleweg. Verder ook Grebbeberg en nog heel veel meer....tis echt op en af.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jan 2007 18:21

Je kan net zo goed iedere andere tocht in de Gelderse vallei doen en je rijdt dezelfde klimmetjes, alleen dan is het een stuk rustiger dan tijdens de Jan Janssen tocht. Wat een naam al niet kan doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 19 jan 2007 18:50

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Januari 2007
Je kan net zo goed iedere andere tocht in de Gelderse vallei doen en je rijdt dezelfde klimmetjes, alleen dan is het een stuk rustiger dan tijdens de Jan Janssen tocht. Wat een naam al niet kan doen.

Kijk eens op de site van Driebergse Tour Club
http://www.dtcnet.nl/index.php?page=Doc725

Er staan een paar leuke tochtjes met heuveltjes over de Veluwe en Utrechtse Heuvelrug.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie