Alles over vakanties op én met de fiets

ARDECHOISE

marcopantani
Forum-lid

marcopantani 11 jan 2007 16:56

Doe mee aan de ARDECHOISE op 23/06/2007 en ben op zoek naar een verblijfplaats voor 4 dagen voor 2 personen dicht in de buurt van de startplaats ST FELICIEN; iemand een suggestie ?
Hij zou minder zwaar zijn dan de Marmotte, al zijn de hoogtemeters bijna gelijk en de afstand wel 90 km meer ?

thunder
Forum-lid

thunder 17 jan 2007 19:42

zeker doen !!!!!
prachtige organisatie en enorme sfeer.
in ieder dorp is het feest en versierd.
heb de ardechoise 212 km gereden.
kan je helaas geen adres bezorgen om te verblijven maar via de organisatie valt er wel iets te regelen denk ik.
http://www.ardechoise.com/index.php3
heb mij voor dit jaar ook al ingeshreven.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 17 jan 2007 20:04

ik wil dit jaar ook wat 'grotere' ritten gaan rijden, deze lijkt me ook erg interessant. waar wonen jullie, misschien kunnen we samen iets doen

marcopantani
Forum-lid

marcopantani 17 jan 2007 21:25

Ik heb vandaag eindelijk iets gevonden op zo een 20 km van de start plaats,
nl in ECLASSANT. Een mobielhome voor 4 personen, maar eerst van 16/06 tot 20/06 naar de VENTOUX. Dan 4 dagen in de ARDECHE en zaterdag waarschijnlijk de 216 km, +/-  5000 hoogtemeters.
Ik heb er al veer over gehoord en alleen maar supperlatieven qua sfeer en organisatie en parcour.
Ik woon wel net over de taalgrens in Wavre, waals-brabant.
Misschien zie ik jullie wel in ST FELICIEN, tussen die andere 15000 BIKERS.

tiest
Forum-lid HC

tiest 18 jan 2007 12:14

Wij gaan al jaren op vakantie aan de route van de ardechoise. We zijn altijd een paar weken te laat om mee te doen. De route staat echter nog op het wegdek geschilderd en altijd als we gaan fietsen komen we de pijlen tegen. Ik ken daar in de ardeche aardig de weg en kan je vertellen dat het een schitterende route is, vorig jaar werden ze over de gerbier de jonc gestuurd (hoogste punt ardeche geloof ik)Voor een indruk van de wegen kijk is naar mijn filmpje wat ik maakte van afgelopen zomervakantie: http://robmeeuwessen.nl/france%2006_pl.wmvgroeten Rob

thunder
Forum-lid

thunder 18 jan 2007 14:19

Ben daar op uitnodiging van vrienden.
ben daar aanwezig de ganse week voor de Ardechoise.
ben van Roeselare West-Vlaanderen.
een tip : Luik - Bastenaken - Luik is een ideale voorbereiding.
alvast succes.

marcopantani
Forum-lid

marcopantani 18 jan 2007 17:06

Ik ben daar dit jaar vanaf de woensdag 20/06 tot de zondag. Ik had wel beter niet naar het filmpje gekeken, leuk filmpje trouwens !, want nu wordt de aftelling nog zwaarder.
L B L is inderdaad een goede voorbereiding, heb die vorig jaar ook gedaan, maar ook de GILBERT CLASSIC is ideaal. Ik woon in Wavre en zit maar goed op 100 km van de Ardennen, dus ieder weekend, of meestal toch, doe ik er mee aan een toertocht.
En de mooiste ? TILFF ! Qua organisatie en het aantal deelnemers, top! Alleen viel het verleden jaar samen op de zaterdag dat ik bezig was aan mijn beklimming van de reus van de provence :de Ventoux. Normaal wordt ie in mei ergens georganiseerd, dit jaar weet ik het nog niet. Go cycling afwachten.

inkiepinkie
Forum-lid

inkiepinkie 21 jan 2007 21:51

Heb vandaag de inschrijving voor mijn vriend en mijzelf geregeld. We gaan voor de 3-daagse van 600km en dik 10.000 hm.

marcopantani
Forum-lid

marcopantani 21 jan 2007 22:16

2 van mijn fietskennisen doen die ook, 3 daagse en op zaterdag ergens inpikken op het parkoer van de ARDECHOISE . Is al hun 2de jaar en niets dan lof over de organisatie. Alleen moet je goed uitkijken wat je in je bagage steekt, want er wordt streng op toegezien dat ie NIET meer weegt dan de toegelaten 9 kg bagage.

marcopantani
Forum-lid

marcopantani 02 feb 2007 14:22

Vandaag startnummer ontvangen: 15068, volgens bijgevoegde brief zou ik
kunnen starten binnen het eerste kwartier !!! Dus weeral een bevestiging van de vlekkeloze organisatie !!!!

zwino
Forum-lid

zwino 19 feb 2007 23:29

Quoten: Origineel geplaatst door marcopantani op 02 Februari 2007

Vandaag startnummer ontvangen: 15068, volgens bijgevoegde brief zou ik
kunnen starten binnen het eerste kwartier !!! Dus weeral een bevestiging van de vlekkeloze organisatie !!!!

Heb nog niet deelgenomen aan de Ardechoise, maar het staat zeker op m'n planning voor de komende jaren.Dit jaar ga ik voor de 2de keer met vakantie in de Ardèche. Vorig jaar zat ik in Nozières, op amper 15 km van startplaats St Félicien. Uit de Franse cyclomagazines bleek idd dat het de top van de cyclo's in Europa is, qua sfeer, parcours en vlekkeloze organisatie.
Dit jaar trek ik 2 weken naar St Barthélemy Grozon en een weekje naar Desaignes, ook allebei in de buurt van Lamastre. De Ardèche is een echt fietsparadijs: rustige wegen (het enige departement in Frankrijk zonder autosnelweg of spoorlijn), verrukelijk landschap en lekker klimaat.
Trouwens marcopantani, als je in Wavre woont, dan zijn we nagenoeg buren. Ik woon zelf in Tervuren en m'n trainingstochtjes leiden me regelmatig naar Ottenburg, Grez-Doiceau, La Hulpe, of het mooie Bossut-Gottechain.
Een goeie voorbereiding kan je ook in de buurt van La Roche en Ardenne gaan doen. Colletjes van 3 à 4 km, geen te steile stijgingspercentages (5-6%), zolang je de killers als de Mur de Maboge, La Gohette of de Haussire maar vermijdt.
Veel plezier tijdens l'Ardéchoise!

marcopantani
Forum-lid

marcopantani 20 feb 2007 10:21

Hé Zwino, ga vandaag trainen in de buurt van Namen met iemand, " de smalle ", die regelmatig met mensen uit Tervuren gaat fietsen.
Wat de ARDECHE betreft, ben er verleden jaar geweest op vacantie, LARGENTIERE, en inderdaad een fietsparadijs mits de nodige fysieke konditie. Enige minpuntje langs het zuiden van de ARDECHE zijn de wegen, niet altijd goede asfalt, zelfs in een afdaling heb je de indruk dat je moet trappen om vooruit te komen.
En vannuit LARGENTIERE is het niet ver meer naar de Cevennen en is zeker de moeite waard om eens te verkennen.
Ik woon in Wavre maar ben afkomstig van Overijse, dus mischien elkaar reeds gekruist ?

Plaats reactie