Ik ben in de gelegenheid om deze fully mountainbike te kopen. Hij is ongeveer twee maanden gebruikt door team dolphin (nieuwe team van oa Bart Brentjes en downhiller Nico Vink). Fiets is alleen gebruikt voor trainingen. De prijs is 1250 euro. Wat raden jullie mij aan?
Specs: Trek fuel ex7 (2006)Frame : ZR 9000 AlloyVoorvering : RockShox Reba SL w/Motion Control, rebound, compression, LO, 100mmAchtervering : RockShox MC 3 LockoutWielen : Bontrager Select DiscBanden : Bontrager Jones ACX, 26x2.2" Versnellingshendel : Shimano Deore Voorderailleur : Shimano Deore Achterderailleur : Shimano Deore XTCrankstel : Bontrager Race 44/32/22Cassette : SRAM PG950 11-34, 9 speed Pedalen : Shimano 505, cliplessZadel : Bontrager Select Zadelbuis : Bontrager Select Stuur : Bontrager Select, 25mm rise, 31.8mmStuurpen : Bontrager Select, 7 degree, 31.8mmBalhoofd : Aheadset Slimstak w/semi-cartridge bearings, sealedRemsysteem : Hayes HFX-9, hydraulic disc, 6" rotors
Trek fuel ex7 2006
-
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03 feb 2005 10:59
-
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03 feb 2005 10:59
Ik heb de fiets gisteren geprobeerd. Casette en tandwielen zagen er goed uit. Eigenlijk ben ik er toch wel positief over. Alleen de achtervering (rock shox mc lockout) en het gewicht (13,9 kg) doen mij twijfelen. Verder zag ik deze fiets nu nieuw bij een fietshandelaar voor 150 euro meer (1.499 euro) staan. Dus toch maar een nieuwe aanschaffen lijkt me.
Voor 150 euro meer zeker een nieuwe aanschaffen, heb je iig garantie als eerste eigenaar.
Ik weet niet of je de ketting opgemeten hebt , maar op het oog beoordelen van slijtage ketting is erg lastig.
Als hij er schoon uitziet kan hij best versleten zijn.
Stel dat de ketting versleten is dan moet je de cassette ook vervangen en is je vork/demper onderhand ook aan een service beurtje toe. Dan ben je al je 150€ kwijt.
Ik weet niet of je de ketting opgemeten hebt , maar op het oog beoordelen van slijtage ketting is erg lastig.
Als hij er schoon uitziet kan hij best versleten zijn.
Stel dat de ketting versleten is dan moet je de cassette ook vervangen en is je vork/demper onderhand ook aan een service beurtje toe. Dan ben je al je 150€ kwijt.
Heerlijk fiets. Ik vind de instelbare vering en 3 standen-demper perfect rijden. Deint bijna niet en zeker bij langere toertochten hou ik het gewoon langer vol. Ik heb model 2005. Moet zeggen dat ik het frame afgelopen zomer tijdens Haute Fagnes heb gebroken. Daarom rijdt ik nu op model 2006. Ook rijdt ik reeds met demper 3. De eerste sneuvelde na een jaar, de tweede na 4 maanden. Service is prima, maar het blijft lastig om 6 weken op een ruilfiets te moeten karren.
In het geval dat je een gebruikte fiets koopt, hoe regel je die garantie dan op een manier dat je tevreden blijft?
In het geval dat je een gebruikte fiets koopt, hoe regel je die garantie dan op een manier dat je tevreden blijft?