Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 jul 2007 21:45

Scighera schreef:... Ik heb trouwens de Tektro TT remmen besteld; eens kijken of ik ze op mijn TCR kan monteren...achter de voorvork.



De Oval remmen voor achter de vork gaan normaal gezien niet passen op die Giant van je!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 27 jul 2007 01:39

i know :) maar ik ben ook iemand die het daar niet bij laat zitten, dus ik waag de poging en kijk of ik daar wat op kan verzinnen :) . Ik hou jullie op de hoogte :)

als ze identiek zijn aan de OVAL dan is het "probleem" relatief makkelijk te verhelpen"

Afbeelding
Oval A700 (by Tektro)

Afbeelding
Tektro R725 TT

Lijkt erop dat de tektro een lagere bevestigings laat heeft waardoor de hem hoger zit en ik dus problemen kan krijgen met mijn onderbuis

Gaat er mij dus om dat de montage bout volledig te verwijderen is :) maak me niet zozeer zorgen om de montage zelf ( +bezoekje aan lokale ijzerhandel ). Eerder het feit dat ik met de bewegende delen van de rem de derailleurkabels raak die onder de buis langs lopen.


EDIT
Heb de reden van de verschillende afbeeldingen gevonden. De OVAL A700 en Tektro R725TT zijn idd 100% identiek. De afgebeelde Oval is echter de de voorrem ,en de afgebeelde Tektro de achterrem.
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 jul 2007 18:38

Het probleem met je Giant zit niet alleen in het mogelijks aanraken van je schuine framebuis, maar eerder in de manier hoe de achterzijde van die TCR voorvork vormgegeven is, nl. niet vlak; ik zie niet in hoe je daar probleemloos die Oval rem op monteert.

Ik ken iemand die het met wat knutselwerk deed met een Kuota voorvork (Kalibur), maar uiteindelijk toch maar weer veranderde wegens het teleurstellend resultaat.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 27 jul 2007 18:45

Inderdaad, het boutje van de remhoef zit bij die Giant vork extreem ver verzonken achterin de vork, er zit geen vlak stukje waar je die Tektro rem op kan bevestigen zo te zien...
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 27 jul 2007 20:23

klopt; maar ik denk dat ik daar wel een oplossing voor heb, vandaar (er zit een vlak stuk in het gat, waar het boutje tegen aankomt, dus maak een ca 20mm lange vuring in de juiste diameter waar de bou mooi inpast en dat is opgelost).
Ben alleen bang dat het overbruggen van de 10-15mm afstand buitende vork ten koste zal gaan van stijfheid.. Maar wie niet waagt die niet wint, gewoon even testen of dat kan gaan werken ;)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

cyclingboy
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2007 22:05

cyclingboy 27 jul 2007 21:13

Jupse

Ik wil aan mun collectie fietsen toch nog een tijdritfiets toevoegen, hierbij lijkt mij prijs-kwaliteit gezien een scott plasma de beste keuze, uiteraard is een P3 een stukje hogerin te schatten maar voor die paar ritten in het jaar vind ik dat een iets te duure investering.

Wat vinden jullie van de plasma ?????

Greets
Cyclista 4 ever

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 04 aug 2007 23:12

de remmetjes zijn binnen. Achterrem al snel even gemonteerd (onder de staande achtervork). ziet er goed uit :) Minpunt: remvermogen lijkt een beetje tegen te vallen.

Voorrem zonet gemonteerd achter de voorvork (moet de kabel nog vervangen, heb een langere kabel nodig) en dan morgen even kijken hoe die combi remt. Remvermogen is natuurlijk wel belangrijk :)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 aug 2007 23:25

Cyclingboy schreef:Jupse

Ik wil aan mun collectie fietsen toch nog een tijdritfiets toevoegen, hierbij lijkt mij prijs-kwaliteit gezien een scott plasma de beste keuze, uiteraard is een P3 een stukje hogerin te schatten maar voor die paar ritten in het jaar vind ik dat een iets te duure investering.

Wat vinden jullie van de plasma ?????

Greets



Ik denk dat je met de Plasma zeker geen slechte keuze maakt; in dezelfde prijscategorie kan je ook naar Kuota Kalibur kijken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 05 aug 2007 13:19

een tijdje geleden vroeg casran om mijn fiets positie eens te laten zien en nu is het er eindelijk van gekomen . voila mijn posietie op mijn tt fiets. (eventuele verbetereingen altijd welkom)

zien jullie mijn afbeelding eigenlijk ?

link : http://img530.imageshack.us/img530/3760/dsc00026kh6.jpg

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 05 aug 2007 13:53

persoonlijk denk ik dat je beter nog iets verder naar voren kan gaan zitten ( indien dat volgens de regels kan he) zodat je bovenarmen verticaal staan en dus in een hoek van 90 graden tegenover je onderarmen. voor de rest ziet er goed uit.


p.s. bij mij lukt het niet volgens de regels om me bovenarmen verticaal te zetten, schijnt alleen dat je net iets meer kracht uit je armen ofzo kan halen!?
Afbeelding

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 06 aug 2007 12:39

wat snelle foto's van de remmen. fiets is wat vies (sportdrank uit de aerodrink)

Afbeelding
de voorrem

Afbeelding
vooraanzicht

Afbeelding
voorrem andere kant

Afbeelding
achteraanzicht

Afbeelding
achteraanzicht

Afbeelding
achterrem

waar ik vraagtekens bij zet: druk van de voorrem wordt verdeeld over de bout (boven) en de vork (daar waar de rem tegen de vork aan komt). kan dit op lange termijn schade opleveren (scheuren in het carbon)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 06 aug 2007 14:10

maus_1990 schreef:persoonlijk denk ik dat je beter nog iets verder naar voren kan gaan zitten ( indien dat volgens de regels kan he) zodat je bovenarmen verticaal staan en dus in een hoek van 90 graden tegenover je onderarmen. voor de rest ziet er goed uit.


p.s. bij mij lukt het niet volgens de regels om me bovenarmen verticaal te zetten, schijnt alleen dat je net iets meer kracht uit je armen ofzo kan halen!?


nee ik zal wss niet meer verder naar voor komen te zitten dan is mijn kracht overbrenging niet meer optimaal , Maar zoals casran een tijd geleden aan gaf dat ik een grotere kader nodig had en dat deze te klein is.
Vind je dit nu nog altijd CASRAN ? ? .(mss dat ik mijn stuur beter nog wat kan laten zakken)

maus andere moet je je bar ends wat inkorten zodat je armen wel 90° komenstaan of een iets kortere stuurpen steken.

Plaats reactie