Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 15 aug 2007 00:35

@ demonic

Morgen zal ik wat foto's voor je schieten als hij terug is van de fietsenmaker. In ieder geval een tip, als je een fiets koopt laat hem dan door een ervaren monteur in elkaar schroeven of doe het zelf. Salden heeft mijn fiets in elkaar gezet en omdat ze waarschijnlijk tijd wilde winnen hebben ze mijn rem kabels niet eens door mijn vision stuur getrokken maar gewoon met een tie-rap eronder. Zonde van die holle ongebruikte ruimte!
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 aug 2007 03:45

raydox schreef:niet slecht casran een 40ste plaats en dit bij je 1ste deelname



Thx. Dat zeggen de duatlonkenners me ook. In Geel tekende de volledige wereldtop (op trainingsmakker Koen Maris na) dan ook present, en ik blijf dicht in de buurt bij mannen die al jaren hun strepen in het duatlon verdienen. Gezien mijn beperkte voorbereiding is dit goed, ook al rekening houdende met het gemis aan enige ervaring met zo'n sportinspanning ('t is geen makkie om te weten hoe je een inspanning 10km lopen, 60 fietsen, 10 lopen exact indeelt en aanpakt); daarnaast werd ik in m'n tweede lopen fel geremd door maagproblemen (weet ik ook weer bij: ik moet dus iets anders van voeding nemen tijdens zo'n Powerman) die me beletten sneller te lopen.

Ik vind zo'n Powerman een hele zware discipline... wat keiharde sport betreft kunnen wielrenners daar nog iets gaan leren! 't Is bovendien ook zwaarder dan triatlon (veel triatleten zullen dit bevestigen).


Hier trouwens nog 2 actiefoto's:

Afbeelding

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

vosken
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:10

vosken 15 aug 2007 12:13

Proficiat pieter, knappe prestatie
doe zo verder!!
flipken

jimmie
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2007 23:49

jimmie 15 aug 2007 12:29

Zeker een goede tijd Casran,

Of de duathlon zwaarder is, dan de triathlon hangt zeker ook af van de atleet. Alsje de afstanden met elkaar gaat vergelijken kom je in de buurt van de halve triathlon. Is dit de Itu afstand, dan hebben we het over 3km zwemmen, 80 fietsen en 20 lopen.
Het doet zeker niets af aan jouw inspanning, alleen het gebruik van het woord zwaarder dan. Vind ik nogal moeilijk.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 aug 2007 13:53

jimmie schreef:Of de duathlon zwaarder is, dan de triathlon hangt zeker ook af van de atleet. Alsje de afstanden met elkaar gaat vergelijken kom je in de buurt van de halve triathlon. Is dit de Itu afstand, dan hebben we het over 3km zwemmen, 80 fietsen en 20 lopen.
Het doet zeker niets af aan jouw inspanning, alleen het gebruik van het woord zwaarder dan. Vind ik nogal moeilijk.



Ik heb het maar uit de vele gesprekken die ik had met toppers uit duatlon en triatlon... en ik kan er me wel iets bij voorstellen. Het verschil is dat je bij triatlon begint te fietsen na een zweminspanning, en de benen hier relatief fris kunnen zitten; bij duatlon begin je na een loopproef (en van alle onderdelen is dat toch wel het meest belastende voor je lichaam)... Ikzelf als beginnende loper voelde zondag heel goed dat m'n benen ahw. "half afgesneden" aan het fietsen moesten: het feit dat ik het lopen nog niet zo eenvoudig verteer werkte dan ook een voor mijn doen matige fietstijd in de hand (ik zie zelfs duatleten die op fietstraining duidelijk de mindere zijn, in het fietsonderdeel harder rijden, juist omdat ze 'r frisser aan starten). Triatleten die de Powerman Zofingen (afstand 10-150-30 over zwaar Zwitsers parcours) meededen wisten me toch te zeggen dat dit fysiek belastender is dan een IronMan... de topatleten uit Zofingen die ik hoorde zeggen allemaal dat ze de volledige week erna nauwelijks deftig kunnen stappen. Komt nog bij dat de gemiddelde loopsnelheden in duatlon harder zijn, om nog maar te zwijgen over de helse "spurt"starten. Hoe dan ook, 't is een leuke redering, maar ze doet er verder eigenlijk niet toe... Ik wil in de toekomst ook triatlon gaan proberen, dus dan zal ik wel meer recht van spreken hebben!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jimmie
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2007 23:49

jimmie 15 aug 2007 14:06

zoals ik zei, is het zeker ook atleet afhankelijk. op het nk in nieuwkoop, kwamen er mensen na 1 uur 15 min. uit het water na 3 km zwemmen. dan heb je het niet erg naar je zin.
Casran in zeeland zijn een aantal hele leuke triatlon waar ik zeer nederlanders en belgen zie. misschien
een leuke start.
verder een vraag , ik zoek tijdritwielen, wat raad je aan? ik wil 1 set kopen. dus 3spaakwielen of een hoge velg met spaken. ik vind het moeilijk. alvast bedankt

Gebruikersavatar
ciske
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 mei 2005 23:23

Gebruikersavatar ciske 15 aug 2007 14:49

welkom in het Tri en Duatlon wereldje Casran, proficiat met je prestatie en hopelijk tot op een wedstrijd ?
Gilbertson Allure TI - Campa Ath. EPS
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus

-robin-
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jun 2007 16:14

-robin- 15 aug 2007 20:32

@Casran: als je ooit wat zwemtips nodig hebt, moet je maar eens mailen. Na jaren wedstrijdzwemmen en tegenwoordig als trainer kan ik mss wel wat helpen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 aug 2007 21:47

ciske schreef:welkom in het Tri en Duatlon wereldje Casran, proficiat met je prestatie en hopelijk tot op een wedstrijd ?



Bedankt. Prestatie valt niet te overroepen (een powerman doen zonder eerst een wintertje loopbasis te leggen is eigenlijk een zotte bedoening), maar 't is een leuke start... en me erin uitleven is het belangrijkste.
Competitief wielrennen -en dan zeker als trainingsdoel (ik bedoel: ik rijd mogelijks nog koersen om fietssnelheid te hebben)- ga ik nu achter me laten; tijd om aan een nieuw hoofdstuk te beginnen... 'k ben vanmiddag alvast even gaan kijken naar de kwarttriatlon in Izegem; zondag vuur ik enkele mensen aan op het BK kwarttriatlon in Weiswampach!


-Robin- schreef:@Casran: als je ooit wat zwemtips nodig hebt, moet je maar eens mailen. Na jaren wedstrijdzwemmen en tegenwoordig als trainer kan ik mss wel wat helpen



Prima... alleen vind ik geen mailadres. Je mag me mailen (zie signature); ik kan wel wat advies gebruiken! Thx.



-----

Meer tijdritgericht:

Foto van mijn koersploegmaat Steven Van Vooren tijdens het BK Tijdrijden U23 vandaag... hij had weliswaar een mindere dag, maar de Xentis Mark 1 TT's waren de goede keuze.

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 16 aug 2007 01:02

Pieter, misschien ff je mailadres weghalen, straks zit je mailbox vol met Nigerianen die hun erfenis bij jou kwijt willen....

;-)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 17 aug 2007 13:36

goed gedaan CASRAN !

tja, wat zwaarder is: goeie vraag, een niet-zwemmer vind triathlon zwaarder (midden afstand) bijvoorbeeld. duathlon is zwaarder door het feit dat je 2x moet lopen; aande andere kant: de wedstrijd is in verhouding korter dan een 1/2triathlon (geen zwemkilometers, midner fiets kilometers, gelijk aantal loop kilometers). maar ja, tempo ligt dan wel wat hoger.

BTW: je hebt erg hard gelopen daaro, zeer netjes :)

ik start morgen in Veenendaal op de 1/4.

da bike:
Afbeelding

Verwachtingen? Die hou ik voor me, beetje afhankelijk of ik nog hinder ondervind van mijn rechtervoet (misstap gemaakt woensdag en had 2 botjes vast), en door verhuizing moeite gehad om fatsoenlijk te trainen afgelopen 2weken. ik wil iig beter presteren dan in Holten (17e/240), laten we zeggen: 15e/250
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 21 aug 2007 17:41

Eric op een tijdritfietsje.
Een maatje te klein, maar wel een mooi ervaring, als of je op een kogel stapt.
Wel even wennen aan het stuurtje. Maar na wat meters... wow..

[img=http://img75.imageshack.us/img75/483/ericag9.jpg]

P2C

Plaats reactie