Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

speric
Forum-lid HC

speric 20 dec 2007 10:45

Volgens diverse testen zouden deze wielen sneller moeten zijn. Spaken zouden bijdragen aan meer aerodynamica van het wiel.
Deze wielen wegen ± 1450 gram per set.
Het is ook niet een heel erg noodzakeljke upgrade. Indien de cosmics blijven staan worden die gewoon gebruikt. Anders kan/mag hij deze overnemen.

Ik heb met beide gereden en om nu te zeggen dat ik voel dat de 1 aerodynamischer is gaat te ver natuurlijk. Maar het gewichtsverschil merk je in alles, zonder dat het doorrol effect verdwijnt. Het sturen, optrekken enz. Ik vond het veel fijner rijden, maar ik heb geen specifieke tijdritten gedaan.
Dit is een heel strakke wielset die ik fijner vind dan de cosmics.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 20 dec 2007 10:52

SpEric schreef:Volgens diverse testen zouden deze wielen sneller moeten zijn. Spaken zouden bijdragen aan meer aerodynamica van het wiel.
Deze wielen wegen ± 1450 gram per set.
Het is ook niet een heel erg noodzakeljke upgrade. Indien de cosmics blijven staan worden die gewoon gebruikt. Anders kan/mag hij deze overnemen.

Ik heb met beide gereden en om nu te zeggen dat ik voel dat de 1 aerodynamischer is gaat te ver natuurlijk. Maar het gewichtsverschil merk je in alles, zonder dat het doorrol effect verdwijnt. Het sturen, optrekken enz. Ik vond het veel fijner rijden, maar ik heb geen specifieke tijdritten gedaan.
Dit is een heel strakke wielset die ik fijner vind dan de cosmics.

Echt waar? Dat had ik niet gedacht. Zijn die testen ergens op het net te vinden? Altijd leuk om te lezen. Wat voor velgen zijn het eigenlijk? Zipps of Corima's, of eigen product?

(Ik heb trouwens wel wat vriendjes die graag op een setje Cosmics zouden rijden. Als er wat van de prijs afkan, dan mag Cesar me wel een pm sturen en wil ik wel eens wat rondvragen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

speric
Forum-lid HC

speric 20 dec 2007 11:37

verkoop is voor rekening van Cesar inderdaad.

Deze wielen ( de mijne) zijn vuelta carbon pro. Zal even kijken waar ik die test(en) kan vinden, ergens heb ik ze nog. Zijn op de baan gedaan met srm meter e.d. was een goede en onafhankelijke test.

casran
Forum-lid HC

casran 20 dec 2007 11:42

SpEric schreef:verkoop is voor rekening van Cesar inderdaad.

Deze wielen ( de mijne) zijn vuelta carbon pro. Zal even kijken waar ik die test(en) kan vinden, ergens heb ik ze nog. Zijn op de baan gedaan met srm meter e.d. was een goede en onafhankelijke test.

Wellicht zitten die wel ergens verstopt in mijn mailbox.... kijk eens op de site van Xentis, denk dat ze daar te vinden zijn ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC

speric 20 dec 2007 11:52

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 20 dec 2007 12:04

Hee bedankt! Je had gelijk dus! Zal de test straks eens rustig doorlezen (ik moet nu ook nog werken geloof ik ;-) ). Valt me wel al vast op dat de snelheidswinst toch wel groot is (orde-grootte 1 km/u bij 35 km/u) en dat de 3 spaaks Corima's het niet zo best doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

h3
Forum-lid

h3 20 dec 2007 12:10

Kennen jullie deze webwinkel?

www.cyclespeed.nl

Ik kreeg gisteren het maandelijkse Triathlon en Duathlon blad van de bond binnen met een advertentie van deze website op de omslag. De website is nog niet helaam af maar er staan wel hele mooie dingen op. De website is bedoeld voor Triathlon/Duathlon en Tijdrijden. Iemand wellicht meer informatie omtrent deze site?

De nieuwe kleuren van Cervelo zijn inderdaad heel erg mooi!
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

crosscoureurkee
Forum-lid

crosscoureurkee 20 dec 2007 18:27

Armstrong reed bergop vrééééééé klein, maar deed hij dat ook in een tijdrit of een gewone vlakke rit

speric
Forum-lid HC

speric 20 dec 2007 20:38

uuhhh... ??

kikkie
Forum-lid

kikkie 20 dec 2007 20:40

Ja, lance reed op TT's en vlakke ritten ook relatief klein.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

h3
Forum-lid

h3 20 dec 2007 23:58

Bedankt voor de vertaling
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC

speric 20 dec 2007 23:59

Maar waar komt de opmerking vandaan ?

Uit het sram cassette topic ?

Plaats reactie